4. dubna 2011

Recenze: Mrazení



Autor: Maggie Stiefvaterová 
Originální název: Shiver

Česká anotace:
Romance mezi vlkodlaky. Něžný milostný příběh prodchnutý působivou melancholií a tragikou. 
V lesích kolem amerického městečka Mercy Falls u kanadských hranic žijí vlci. Jednoho dne stáhnou z houpačky u nedalekého domu malou Grace. Pokoušou ji, ale vlk se žlutýma očima ji odtáhne do bezpečí. Od té doby dívku vlci fascinují, zvlášť její zachránce. Když o několik let později vlci napadnou Graceina spolužáka, chlapi z městečka vezmou pušky a uspořádají na ně hon. Ještě ten večer najde Grace na verandě svého domu postřeleného chlapce se žlutýma očima. Je to její vlk. Sam žije dva životy. Zimy tráví ve vlčí kůži se svou smečkou, v létě je na pár měsíců člověkem, než ho mráz promění zpátky ve vlka. Každý rok je však doba, po kterou může být člověkem, kratší. Sam ví, že přijde rok, kdy už na sebe lidskou podobu nevezme. Jenže ani on ani Grace se s tím nechtějí smířit, ne teď, když se konečně setkali. Jenže zima se blíží a Sam musí bojovat, aby neztratil sám sebe a taky Grace. Protože tentokrát už to bude navždy.

Na knihu jsem narazila úplně náhodou. Šla jsem do svého oblíbeného knihkupectví a chtěla se poohlédnout po nějakých nových knihách.  Do oka mi ihned padla tahle skvělá obálka. Modrá a bílá barva v kombinaci vlka ukrytého za kmeny stromů. Jak jsem mohla odolat?
Doma jsem se ihned pustila do čtení a nemohla jsem přestat, dokud jsem knihu nedočetla.
Maggie nás opravdu nešetřila a hned na začátku nás vtrhla do doby, kdy vlci stáhli z houpačky malou Grace.
Sam se mi opravdu líbil a hned na začátku jsem si ho zamilovala. Nebyl to takový ten namyšlený frajírek, který si hraje na něco, co není a zajímají ho jen holky, jeho vzhled atd. Sam je jiný a nejen v tom, že je vlk. Obdivuji ten jeho zápal pro hudbu a myslím si, že ty písničky jsou pro knihu skvělým obohacením.
Grace se mi v něčem líbila, ale v něčem ne. Líbilo se mi na ní, že bojuje, aby mohla se Samem zůstat a byla opravdu odvážná a žádná křehká holka, která se všeho bojí a schovává se v náruči svého přítele. Bylo jasně vidět, že ona je ta silnější. (Nechápejte to špatně, tím rozhodně nechci říct, že Sam je slaboch!) Vadilo mi na ní však to, jak moc miluje vlky. Kdyby mně se stalo něco takového jako jí, nikdy bych se k žádnému vlkovi ani nepřiblížila. Právě to mi na ní vadilo. Byla tím úplně posedlá!
Vlastně ani nevím, jaké mám mít z knihy pocity. Ta prostřední část mi přišla taková zvláštní a doteď přemýšlím, čím vlastně autorka zaplnila všechny ty stránky. Poslední kapitoly se mi opravdu líbily a když měli autonehodu, kdy se Sam proměnil ve vlka, brečela jsem jak želva. Bylo mi jich tolik líto!
Fandila jsem také Isabel. Bohužel byla zastíněná Graceinými pocity, takže se jevila celkem jako mrcha. Ale ve skutečnosti mi připadala jako skvělá osoba.
Také však nesmím zapomenout na Olívii. Kvůli Jackovi se z ní stala také vlčice a já ji obdivuji ještě doteď, jak lehce to přijala a jak byla ráda, že je vlčicí.
No a ten konec. Byla jsem úplně šťastná, že Sam žije, ale trochu mi vadilo, že nebylo vysvětleno, proč nezemře na následky meningitidy a proč se z něj v mrazu nestal vlk.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti