27. července 2011

RC Review: Eon: Znovuzrození dračího oka

Název knihy: Eon: Znovuzrození dračího oka
Autorka: Alison Goodman
Série: Eon, 1. díl
Nakladatelství: JOTA
Počet stran: 342
Anotace: Dvanáctiletý Eon prochází už několik let intenzivním výcvikem. Jeho studia dračí magie založené na asijské astrologii zahrnují dva druhy schopností: šerm a magii. Eon spolu se svým mistrem doufá, že bude vybrán jako dračí oko – učedník jednoho ze dvanácti energetických draků štěstěny.
Avšak Eon má nebezpečné tajemství. Ve skutečnosti je to Eona, šestnáctiletá dívka, která studuje v přestrojení, aby se mohla stát dračím okem. Neboť ženám je dračí magie zapovězená. Kdyby někdo zjistil, co skrývá, čekala by ji jistá smrt.
Když začne hrozit, že její tajemství vyjde na světlo, octne se dívka se svými přáteli ve vážném nebezpečí uprostřed vražedného boje o císařský trůn. Eona musí najít sílu a vnitřní schopnosti, aby mohla bojovat proti těm, kdo jí chtějí vzít nejen její magii, ale i život.

Alison Goodmanová se narodila v Austrálii. Jejím debutem se stal Singing the Dogstar Blues, kniha, kterou napsala v roce 1998. Tato kniha jí vynesla Australskou cenu Nejlepší román pro mládež (Best Young Adult Novel). Její kniha Eon, následována pokračováním Eona, získala taktéž spoustu ocenění. Autorka se v tomto románu nechala inspirovat kulturou Číny a Japonska a vytvořila úžasný fantasy svět, plný draků.

Dvanáctiletý  Eon je kandidátem na nové Dračí oko, Krysího draka. Spolu s dalšími jedenácti kandidáty se rozvíjí po fyzické i duševní stránce. Ostatní kandidáti považují Eona za slabého, kvůli zraněné kyčli, ale má výhodu po duševní stránce a v tom, že vidí všechny mocné ascendentní draky.
Jenže, Eon vlastně není Eon,ale šestnáctiletá Eona, kterou zachránil Mistr ze solné farmy, protože objevil její potenciál. Problém však byl v tom, že ženy jsou považovány za nečisté a nerovné mužům, proto se Eona musí skrývat.
Dračích očí je dohromady 12, nyní je v ascendentu Krysí drak, jehož Dračím okem je pan Ido, zákeřný muž, který se snaží sesadit krále z trůnu a stát se nejmocnějším mužem v říši.

Zbožňuju takové příběhy, ale jen málokteré se opravdu vydaří. Alison Goodmanová dokázala skvěle spojit Čínskou a Japonskou kulturu s imaginárním a nadpřirozeným světem, ve kterém by si asi málokdo nepřál být. Draci mě vždycky fascinovali a jejich pojetí v tomto příběhu bylo úžasné.
Kniha byla neskutečně čtivá, nepřesávala jsem se divit a s otevřenými ústy jsem sledovala, co se to tam vlastně děje, protože když už jsem si myslela, že se stane tamto nebo tamto, vždycky se stal naprostý opak.
Eona mi byla sympatická, spoustou si toho prošla a je samozřejmost, že se stala mou nejoblíbenější postavou v knize.
Musím ale uznat, že z toho neustálého titulování a jejich hierarchie mi šla chvílemi až hlava kolem. Začátek mi připadal trochu zbytečný a nudný, nejdříve jsem měla chuť knihu zavřít, ale pak se to rozjelo a já musela číst, dokud jsem knihu nedočetla.
Rozhodně se už těším, až si přečtu druhý a zároveň poslední díl této série, s názvem Eona: Poslední dračí oko. Tahle kniha nás čeká asi v září a já už se rozhodně nemůžu dočkat, až si ji přečtu.

!Podívejte se na trailer ke knize!



Děkuji za poskytnutý recenzní výtisk nakladatelství JOTA.
Knihu si můžete objednat u nakladatelství JOTA.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti