RC Review: Klíč

Název knihy: Klíč
Autorka: Marianne Curley
Série: Strážci času, 3.díl
Nakladatelství: JOTA
Počet stran: 470
Anotace: Poklidné dny na zemi jsou sečteny. Lathenia - vládkyně Řádu chaosu - získává stále větší kontrolu nad silami podsvětí. Blíží se poslední rozhodující bitva. Klíč rozhodne. Pokladnice zbraní, jejichž ničivá síla nahání děs všem Vyvoleným, se Lathenii nesmí dostat do rukou. Je ukryt kdesi v hloubi tajemné Atlantidy! Tváří v tvář blížící se katastrofě čelí Strážci času nejen úkladným nestvůrám, ale také vlastním pochybnostem a hrozícímu rozvratu. Jejich přísně tajná identita je dávno odhalena a nikdo si není ničím jist. Složitý spletenec podivných osudů, křivd a tragédií prostupuje knihu od začátku do konce. Kdo stojí na straně dobra a kdo je zrádce? Lathenia neváhá použít ty nejhrůznější prostředky, aby se zmocnila vlády nad světem! Dokáže se jí někdo v konečném souboji postavit? Napínavý příběh od první do poslední věty, kniha, kterou doslova zhltnete stejně jako oba předcházející díly.

Městečko Angel Falls to schytává zásahem meteoritů, které na vyvolené poslala Lathenie kvůli svému hněvu, proto Arkarian posiluje schopnosti Vyvolených. Matt ještě stále neobjevil své schopnosti a jelikož má vést Vyvolené do závěrečné bitvy jako jejich vůdce, kterým má být i po bitvě, odchází do jiného světa, kde ho učí někdo, kdo je mu mnohem bližší, než si Matt myslí.
A závěrečná bitva bude opravdu tvrdá. Lathenie si jde za svým cílem, odhodlaná zabít svého bratra Loriana a všechny Vyvolené, aby se tak stala neomezenou vládkyní. Takže nejen, že se Vyvolení musí připravovat na boj, ale k tomu všemu musí najít zrádce, který se mezi nimi skrývá... Ale, kdo to může být?
Poslední díl série Strážci času s sebou přináší odpovědi na všechny otázky, které jsme si kdy během čtení kladli. Konečně se dozvíme, jestli bude Lathenie poražena, jestli Matt získá své schopnosti, jestli se Ethan a Rochelle dají dohromady. A právě tato kniha nám nese tolik zápletek a nečekaných překvapení, že se je vážně na co těšit. A já se skutečně těšila, až knihu konečně dočtu. A zklamaná jsem nebyla.
Už kolikrát jsem říkala, že Strážci času patří mezi mé oblíbené série, nejen kvůli tomu, jak moc miluju cestování v čase... pardon, jak moc miluju knihy o cestování v čase. Sérii jsem si zamilovala i kvůli naprosto úžasnému a originálnímu příběhu, kvůli kterému jsem tak moc byla celou dobu napnutá jak struna a jen jsem hltala stránku za stránkou.
Ethana jsem si opravdu oblíbila. jeho schopnosti jsem obdivovala a přála jsem si taky umět vytvářet iluze, jako on. Ethan mi přirostl svým milým chováním k srdci a na konci knihy jsem ho opravdu litovala. Už jenom to, že přišel o svou sestru a co se stalo s jeho rodinou, ten konec mi připadal vážně smutný, Ethan si vlastně „vyžral“ skoro všechno špatné a proto se mi tolik líbil.
Isabela mě pořád něčím vytáčela, ale zato jsem si oblíbila Rochelle a celou dobu jsem se jen modlila, aby už se ona a Ethan dali dohromady.
Po dočtení knihy jsem na autorku byla zprvu hodně naštvaná, protože jak to ukončila mě fakt naštvalo, ale zároveň byl ten konec svým způsobem skvělý. S odstupem času mi teď připadá, že byl vlastně vydařený.
V knize bylo spoustu zvratů, které jsem ani nečekala. Dost mě překvapilo, jak se všechno vyvinulo; nad závěrečným bojem mezi sourozenci Lorianem a Lathenií jsem zůstala s pusou dokořán, stejně jako tomu bylo až do konce knihy.
Takže jestliže máte rádi cestování v čase, kde najdete i trochu romantiky, tohle si prostě musíte přečíst!

Podívejte se na skvělý knižní trailer ke Strážcům času:

Děkuji za poskytnutý recenzní výtisk nakladatelství JOTA.