5. července 2011

RC Review: Zloděj blesku

Autor: Rick Riordan
Originální název: Percy Jackson 1 - The Lightning Thief


Jmenuji se Percy Jackson. Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu. Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr. Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia. Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi? Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval!


Když Percyho Jacksona napadne v muzeu jeho učitelka, která není až tak normální člověk, Percy se ocitá na útěku před Minotaurem a je na cestě do Tábora Polokrevných.
Percy se dozvídá, že jeho otec není až tak úplně smrtelník, ale je to syn Poseidóna. Ano, ten bájný vládce všech moří. Je to jeden z velké trojky. Bohové totiž opravdu existují a někdy se zapletou s obyčejnými smrtelníky. Jejich děti se pak nazývají polobohové. Jsou cvičeni na obranu proti různým stvůrám, které by je nejradši zabili. Percy to má ale mnohem těžší, protože se neměl vůbec narodit a k tomu všemu je ještě považován za zloděje blesku...
Ke knize jsem zpočátku přistupovala trochu skepticky, protože řecké báje a pověsti mám opravdu ráda a když čtu jejich komolení v různých amatérských povídkách, musím nad tím kroutit hlavou.
Sty psaní knihy je opravdu pro mladší publikum, nemusíte se zde překousávat nějakými složitými větami, ale v některých chvílích jsem se nad knihou musela opravdu pozastavit, protože mi to stylem psaní připomínalo pohádky, které jsem v dětství četla. Kniha je tedy určena opravdu pro mladší publikum, ale to neznamená, že se vám nemusí líbit.
Možná, že to tu trochu víc rozebírám, ale jsem starší a prostě si takových věcí všímám víc než malé děti, které jen chytne tan příběh.
Děj mi přišel dobrý, ale kniha mě nijak extra nenadchla. Přišlo mi, že všechno hned rychle rozlouskli a v jiných případech jsem zase kroutila hlavou, že jim něco došlo až za jakou dobu, když já už jsem to věděla, nebo to alespoň tušila.
Postavy se mi líbili, ale nejvíc asi Grover nebo Annabeth. K Percymu se příliš nepřikláním. Musí se toho ještě hodně učit a já navíc nemám v oblibě takhle malé knižní hrdiny (Percymu je 12). Kdežto filmového Percyho jsem si opravdu oblíbila. Celý film se mi vlastně líbil a přišel mi více propracovanější, i když se chvílemi více odchyloval od knihy, což mi vlastně ani nevadilo.
Rozhodně neskončím hned u prvního dílu, i když jsem z něj na větvi přímo nebyla, a přečtu si i další pokračování, protože jsem opravdu zvědavá, jak se to mezi Annabeth a Percym bude dál rozvíjet.

- Chci poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutý recenzní výtisk
- Kniha vychází u nakladatelství Fragment

Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti