RC Review: Temnota

Název: Temnota
Autorka: Marianne Curley
Série: Strážci času, 2. díl
Nakladatelství: JOTA
Počet stran: 360
Anotace: V tomto pokračování knihy Vyvolený Isabela a Ethan pokračují v boji proti Řádu chaosu a také proti svému vlastnímu osudu. Získávají nového spolupracovníka v Isabelinu bratrovi Mattovi. Matt se usilovně snaží zvyknout si na obtížný život strážce času, a stává se tak hlavní postavou vedlejší dějové linie. Jejich společným úkolem je najít uneseného učitele Arkariana, kterého poslali do podsvětí, pozoruhodné říše plné bizarních tvorů a neznámých nebezpečí.
Jako v předchozím románu i zde najdete divoká dobrodružství a řadu živých postav zápasících s nepřáteli i se svým svědomím. Hlavní hrdinové podstupují zkoušky přátelství, věrnosti a odvahy. Tato nápaditá, neobyčejně napínavá kniha působí zcela přesvědčivě i jako samostatný příběh, ale ještě lépe si ji vychutnají čtenáři obeznámení s první částí trilogie.

Ethan cvičí Matta, jehož schopnosti se ještě stále neobjevili.
Naopak u Isabely se asi zažíná objevovat její druhá schopnost. Spolu s Arkarianem cestují na jednu misi do minulosti, kde jsou napadeni vládkyní Řádu Chaosu, Lathenií. A i když jí tentokrát uniknou, Lathenie se nevzdává a Arkarian je záhy unesen do podsvětí. Proto se ho Isabela vydává najít, i přesto, že neví, co ji tam vlastně čeká, ale ví, že Arkariana zachránit musí, protože k němu začíná cítit něco mnohem víc a nechce ho brát jen jako kamaráda nebo „učitele“. Spolu s ní cestuje i Ethan a nakonec i Matt, který se k nim přidává i přes jejich protesty.
A tak se ocitají v podsvětí a musí přejít spoustu překážek, které je čekají.
Osobně musím říct, že první díl mě naprosto uchvátil, proto jsem se ihned vrhla na čtení dalšího dílu, který opravdu nezklamal. Zpočátku jsem měla trochu trable se popasovat s tím, že už zde není pohled Ethana, kterého jsme si opravdu oblíbila, ale nakonec jsem si zvykla na nový Arkarianův pohled, plus taky na Isabelin, který nám byl poskytnut už v minulém díle.
I přesto, že tuhle sérii zbožňuju, přesto tu bylo něco, co mi vadilo, jako byla právě Isabela, kterou jsem měla ráda v minulém díle, teď mi ale spíš lezla na nervy. Chvílemi mi připadalo, že se chová jako malá holka a nedokázala jsem se s ní vůbec sžít.
Tohle však vyvážil naprosto dokonalý příběh. Vím, že je to klišé, ale tuhle knihu jsem vážně přečetla jedním dechem. Byla jsem překvapena ze spousty věcí, co se v knize udály, a hltala jsem jednu stránku za druhou.
Postavy v knize jsem se oblíbila snad všechny, nejvíce Ethana a Matta, i když je pravda, že Ethana trochu víc. Z té dívčí části to byla Rochelle, která sice byla na té špatné straně, ale já mám sklony k tomu, fandit těm špatným.
Tahle kniha (vlastně celá série) rozhodně stojí za přečtení, protože i když u nás nejde o příliš známou knihu, je to jedna z nejlepších sérií, alespoň podle mě a věřím, že i vy si ji zamilujete tak jako já.

Děkuji za poskytnutý recenzní výtisk nakladatelství JOTA.
Knihu si můžete objednat u nakladatelství JOTA.