5. července 2011

RC Review: Únos čtvrté princezny

Autor: Julia Golding
Originální název: Dragonfly

Princezna Taoshira a princ Ramil mají z vůle vládců svých zemí uzavřít výhodný sňatek. Ani jeden není nadšen, protože už při prvním setkání k sobě cítí silné nesympatie. Osud je ovšem svede dohromady prostřednictvím společného nepřítele. Oba jsou uneseni a budou muset překonat vzájemnou nenávist, aby unikli celé řadě nebezpečí, která je na útěku čekají. Kniha nabitá akcí, souboji, honičkami i romantickou láskou od význačné britské autorky.

Tashi a Ramil se musejí vzít, aby vytvořili mezi svými zeměmi spojenectví ve válce proti Fergoxovi Kopiníkovi. Oba k sobě už od počátku chovají velkou nenávist. To se však změní, když jsou oba uneseni a musejí společně čelit nástrahám, které je čekají. Ocitají se u Fergoxe Kopiníka, který ovládá většinu Známého světa, a chce, aby se Tashi zřekla své víry v Bohyně a přešla na víru Holina Válečníka, kterou Kopiník vyznává, a pak se stala jeho manželkou.
Ramil naplánuje útěk a spolu s Gordokem, který patřil k cirkusu, který Tashi a Ramila unesl, prchají pryč. Dostanou se až do vesnice skryté v močálech v Brigardu, kde najdou útočiště. Jenže Kopiník už chystá útok proti Gerfalu a Tashi se musí vydat zpět na Modrý srpek, abych přesvědčila své sestry, aby Gerfalu poslaly námořnictvo.
Tuhle knihu jsem četla už dávno, když jsem na ni narazila v knihovně. Nejdříve jsem jí nedávala příliš velké naděje, protože příliš nejsem zastáncem takovýchto pohádek o princeznách. Jenže kniha předčila mé očekávání a zařadila se mezi jedny z mých nejoblíbenějších knih.
Vztah Tashi a Ramila se mi líbil. To jak k sobě postupně nacházeli cestu, od nenávisti až po opravdovou a nehynoucí lásku.
Už ze začátku jsem si vybudovala dost velkou nenávist k Modrému srpku a jejich pravidlům. Přesně jak řekl Ramil na začátku knihy, když se dozvěděl, že si má brát princeznu z Modrého srpku: "Jsou tak sešněrované pravidly, že než si říhnou, musejí udělat šedesát věcí, a dalších šedesát potom. Bůhví, co všechno musí udělat korunní princezna, než dá někomu pusu!"
Ramila jsem si zamilovala hned na začátku. I když se k Tashi nechoval moc mile, pořád jsem doufala, že časem se to v jejich vztahu zlepší. Ti dva pro sebe byli jako stvoření, a já nechápala, proč si k sobě nenašli cestu už dřív. Když byli v Brigardu, nesnášela jsem Merla. Jenom bránil ve vztahu mé oblíbené dvojice, i když vlastně díky němu si Ramil uvědomil, že Tashi miluje. Ty jeho žárlivé scény jsem si naprosto zamilovala a četla jsem si je i několikrát dokola.
Konec byl opravdu skvěle napsaný a v knize mi nic nechybělo, ale klidně bych uvítala i pokračování. Jenže na druhou stranu si myslím, že takhle je to dokonalé a v pokračování už by nebylo o čem psát a nebo by to jen pokazilo ty skvělé zážitky z této knihy.

- Chci poděkovat nakladatelství Mladá Fronta za poskytnutý recenzní výtisk
- Kniha vychází u nakladatelství Mladá Fronta