22. července 2011

Recenze: Trápení

Autor: Richelle Mead 
Originální název: Succubus Blues
Série: Sukuba
Anotace: 
Sukuba je nadpřirozená bytost, která smí po libosti měnit podobu a jediným jejím úkolem je svádět. Zní to tak lákavě! Dívka může být, kým chce, její šatník je nevyčerpatelný a smrtelní muži by udělali cokoli pro její pouhý dotek. No, vlastně za to platí svou duší, ale proč zacházet do přílišných podrobností?
Avšak život Georginy Kincaidové, sukuby ze Seattlu, není ani zdaleka tak exotický. Pracuje v knihkupectví a její šéf je poměrně nesnesitelný uťáplý chlap. Nesmrtelní přátelé si z ní nepřestávají dělat legraci kvůli jedné její dávné proměně. A nejhorší ze všeho je to, že si nemůže vyjít na rande, aniž by z dotyčného muže nevysála život. Ona by přitom dala všechno na světě za to, kdyby se směla dotknout slavného a neodolatelně krásného spisovatele Setha Mortensena!
Snění o Sethovi však bude muset počkat, protože ve světě nadpřirozených bytostí se začíná dít cosi podivného… a velmi nebezpečného. Georgina se proti vlastní vůli stává aktérkou souboje mezi dobrem a zlem…


Trápení je další skvělé dílo z pera autorky Vampýrské akademie Richelle Mead. Tentokrát jsme však vtrženi do úplně jiného světa, kde je hlavní postavou Georgina, která je na světě už nějaký ten pátek, protože je sukuba. Aby přežila, vysává z mužů jejich životní energii. Když má muž silnou a morální duši, přináší to sukubě víc životní energie, ale také to víc bere tomu muži. Zkažení muži toho ztrácejí méně, ale také méně dávají. Ano, právě tohle je Georgina. Ona však není se svým životem spokojená. Neživí se jako opravdová sukuba a životní energii vznešeným duším bere jen málokdy, většinou jí stačí málo vznešené duše na změnu podoby, což se rozhodně nelíbí jejímu nadřízenému, démonovi jménem Jerome.
Georgina je obdivovatelkou spisovatele Setha Mortensena. Nemůže se dočkat až se se Sethem setká na autogramiádě v knihkupectví, ve kterém Georgina pracuje. Jeho knihy si totiž neskutečně oblíbila a proto ji překvapí, jaký je ve skutečnosti. Tichý a uzavřený. Svá slova vyjadřuje pomocí e-mailů, které posílá Georgině. Ano, psaní mu jde přímo bravurně, kdy takhle dokázal i mluvit a ne jen vše psát...
Seth však musí ustoupit stranou, protože v Seattlu se objevují problémy a Georgina se samozřejmě pouští do řešení záhady o nefilech, potomcích lidí a andělů, které odvrhlo jak nebe, tak i peklo.

Georgina mi nějak nesedla. Je jednou z mála postav, které jsem si moc neoblíbila. Ani Seth mě nijak neoslnil. Připadal mi až příliš zamlklý, což já nemám ráda. Já jsem totiž děsně upovídaný člověk. Když se rozjedu, tak pořád mluvím a mluvím, než mě začne bolet pusa. A právě nesnáším, když ostatní jen mlčí a tiše naslouchají, než aby se do rozhovoru sami zapojili.
Kdo se mi ale opravdu líbil, byl Peter a Cody. Peter jsem si oblíbila už kvůli jeho zálibě v účesech. Opravdu jsem se neskutečně bavila, když chtěl po Georgině, aby si na sebe vzala jeho podobu a ukázala mu, jak by vypadal s různými typy účesů. Pak je tu samozřejmě ještě Hugh. Skřet a zároveň plastický chirurg.
Jeroma a Cartera jsem si oblíbila hlavně kvůli tomu, že z nich vyzařovala autorita a moc. A taky protože to byli démon a anděl. Ale Jerome mi k srdci přirostl asi víc. Rozhodně jsem se skvěle bavila, když jsem zjistila, že na sebe bere podobu Johna Cusacka.

Jelikož se ale jedná o sérii pro dospělé, jsou v knize i sexuální scény, čímž chce autorka připomenou i fakt, že je Georgina vlastně sukuba.

Pro obohacení příběhu autorka přidala do knihy i náhledy do minulosti, nebo-li Georgeniny vzpomínky na její život, když byla ještě člověk.
Knize nakonec dávám 4 hvězdičky a těším se na pokračování se jménem Na vrcholu, které vyjde v říjnu.
*Anotace a obálka knihy: nakladatelství Domino*Zdroj fotek: oficiální web autorky; Coolboom; Deviantart 

1 komentář:

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti