23. srpna 2011

Pád

Název knihy: Pád (Fallen)
Autor: Lauren Kate
Série: Andělé (díl 1.)

Anotace: Některým andělům je souzen Pád... Na Danielu Grigorim je něco bolestně povědomého. Ten záhadný, odtažitý chlapec upoutal pozornost Luce Priceové, už když ho viděla poprvé – v první den jejího pobytu v internátní škole pro problémové mladistvé. Ve škole, kde jsou zakázané mobilní telefony, všichni ostatní studenti jsou divní a každý krok sledují bezpečnostní kamery, znamená Daniel pro Luce jediný světlý bod. A přestože on s ní očividně nechce mít nic společného – a dává to jasně najevo –, něco ji k němu přitahuje jako můru plamen svíčky. Luce musí zjistit, co se Daniel tak zoufale snaží utajit... i kdyby ji to mělo zabít.


Příběh se zasazen do internátní školy Meče & Kříže, která připomíná spíše polepšovnu pro mladistvé delikventy. Budovy ohraničené ostnatými dráty, v oknech mříže, na každém kroku vás pozorují kamery, pokud se tedy nějaký ze studentů nepostará o to, aby zrovna nefungovaly. Zbraně a jiné nebezpečné předměty jsou zakázané, stejně jako telefony.  Máte nárok jen na 15-ti minutový telefonát jednou týdně.
A právě sem nastupuje Luce Price, kvůli něčemu, co se jí nedávno stalo. Do této školy se totiž nedostanete jen tak. Pošlou vás sem, když něco provedete, například když napomáháte teroristickému útoku.
Luce hned první den zaujme Daniel Grigori, který, jak se zdá, ji nemůže vystát, přesněji, dělá vše pro to, aby s ní nemusel být v jedné místnosti. Ale Luce má pocit, že Daniela odněkud zná a to ji donutí k tomu ho sledovat a zjišťovat o něm nějaké informace. S tím jí pomáhá Penn - asi jediný normální člověk na škole.
Pak je tu samozřejmě Cam, sexy a nebezpečný kluk, který o Luce jeví zájem. To se ale nelíbí Danielovi a dá to dost patřičně najevo.
A i když se Daniel snaží před Luce tajit, co je zač, shodou okolností je donucen jí říct alespoň část svého příběhu. Příběh o tom, že se zamilovává do jedné a té samé dívky, která se každých 17 let let objevuje v jedné nezměněné reinkarnované podobě. Tuhle dívku Daniel neustále ztrácí a zase nachází, vždy mu zemře v náručí a Daniel nemůže přijít na to proč. A jaká jiná dívka by to mohla být, než Luce? Ale zatímco Daniel si z jejich minulých životů pamatuje úplně vše, Luce si z nich nic nepamatuje, alespoň prozatím ne. A když už to konečně vypadá, že překonali všechny překážky, ta největší je teprve čeká.

O této knize jsem toho slyšela hodně. Někteří jí byli unešeni, jiní zklamaní. Já jsem něco mezi. Nebyla jsem přímo nadšená, ale rozhodně se mi příběh líbil. Místy mi to přišlo ujetý, ke konci až příliš romantický. Ale i přesto se mi kniha líbila. O andělech, a především padlých andělech, už jsme toho slyšeli hodně, s reinkarnací osoby jsme se mohli setkat už v sérii Nesmrtelní, ale takhle kniha má přesto něco do sebe. A já rozhodně nelituji, že jsem si ji koupila.
Škola Meče&Kříže je přesně ten typ, kde bych rozhodně nechtěla skončit. Ty kamery by mě naprosto vytáčely a všechno ostatní... brr. Ale knize dodává správnou ponurou atmosféru.
V postavách jsem ale měla trochu guláš. Zpočátku jsem se mezi nimi špatně orientovala, ale pak jsem si přece jenom dokázala zapamatovat, komu jaké jméno patří.
Sice většinou to bývá tak, že vám k srdci přiroste nejvíc hlavní postava, já jsem si Luce tolik neoblíbila. Místy mě až neskutečně štvala, především, jak začala špehovat Daniela. Nad tím jsem opravdu jen kroutila hlavou. Jindy jsem z ní byla naprosto na větvi, pak jsem ji zase chápala. U ní jsem se chvílemi prostě bála, co udělá.
Kdyby se mě někdo zeptal, jestli se mi víc líbí Cam nebo Daniel, rozhodně by to byl Daniel. Sice mě oba dva dost štvali, Cam jak za Luce neustále dolejzal, Daniel zase, že se jí stranil, i když jeho chování jsem chápala. A i když mám radši černovlasé kluky než blonďáky, Daniel je jasná volba, protože on je prostě úžasný! A když si ho ještě představím jako Alexe Pettyfera(jeden z nejvíce sexy herců)... =D
Arriane jsem si opravdu oblíbila. Nejdříve jsem ji brala jako normální ztřeštěnou a nevyzpytatelnou holku, co jsem o ní ale zjistila, mě dost překvapilo, ale mám ji kvůli tomu ještě radši.
Nejvíc mi ale přirostla k srdci Penn. Ta se nebála snad ničeho a pořád strkala nos do věcí, do kterých jí nic není. A i když jsem ji zpočátku neměla moc ráda, brzy jsem změnila názor a proto mi bylo opravdu líto, co se stalo na konci knihy.
Gabe, namyšlená a krásná barbína, ze které mi zůstával rozum stát. Nejdříve se chová jako naprostá mrcha, za kterou jsem ji považovala hned po přečtení pár kapitol, proto mě dost šokovala, když byla za Luce v nemocnici a dělala jí manikůru. Pak jsem vážně čekala, co se z ní ještě vyklube, protože u této holky vážně nevíte na čem jste. Sice mi pořád nepřirostla nějak moc k srdci, ale mám ji radši, když už vím, co je zač.

Podle Knižního Klubu by měl druhý díl této série vyjít 1.10.2011 pod názvem Muka. Třetího dílu bychom se měli dočkat 13.3.2012  pod názvem Vytržení a čtvrtý díl pod názvem úvod je naplánován na 1.5.2012.
Disney také odkoupilo práva na zfilmování této knihy. Já jen doufám, že to nijak nepřekroutí a neudělají z toho nějakou disneyovku pro malé děti, což by byla fakt dost velká škoda.

2 komentáře:

  1. Náhodou, vrazila bych trochu naděje do Disneyho - vždyť dělal i Piráty z Karibiku! :D

    Ale naprosto se vším souhlasím - možná až na to, že mám (o malilinko) radši Cama... :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak týmto výrokom si ma úplne dostala!!! - "A když si ho ještě představím jako Alexe Pettyfera(jeden z nejvíce sexy herců)... =D"

    Totálne súhlasím 8D Akurát sa chystám na tento diel, tak aspoň viem ako si mám Daniela predstavovať 8P
    pekná recenzia 8)

    OdpovědětVymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti