23. listopadu 2011

RC Review: Divná a divnější

Název knihy: Emily Strange: Divná a divnější
Autor/ka: Rob Reger, Jessica Grunerová
Série: Emily Strange
Anotace: 
Emily Strange:
13 let. Schopna vidět vám až do žaludku, kdyby se jí zachtělo. Ale spíš ji najdete, jak si dává dvacet se svými čtyřmi kočkami nebo jak se věnuje své podivné zahrádce plné plevele nebo jak provádí sousedům neškodné žertíky, dokud nežadoní o milost, nebo jak navštěvuje své dávné předky pomocí časostroje sestaveného z nanuků a kytarových strun.


Je to:
1.šílená vědkyně
2.milovnice koček
3.malířka nástěnných fresek
4.vynálezkyně golemů a golemek
5.spazmo-virtuózní kytaristka
6.nepřekonatelná skejtařka
7.prohnaná potížistka
8.krotitelka duchů
9.řešitelka záhad
10.mistryně neškodných žertíků
11.extrémní prokrastinátorka
12.šťastná samotářka
13.jedinečná osobnost


…a teď tu jsou takové dvě.


Emily se se svou matkou svýma čtyřmi kočkami opět stěhuje. Tentokrát z Nudotravic do Hluporad,  na první pohled celkem nudného města, proto se to zde pokusí oživit svým už dříve vymyšleným vtípkem všechny z města naklonovat. Jenže nedopatřením naklonuje sama sebe, takže tu rázem máme dvě Emily. Určitě musí být skvělé mít svou dvojnici, říkáte si? Fajn, možná ano, ale jen do doby, než se vás vaše dvojnice pokusí zlikvidovat.

Moje kamarádka byla dřív Emiliina fanynka, takže jsem o Emily jakž takž něco věděla, ale nikdy jsem se o ni příliš nezajímala. Což je fakt škoda, protože Emily mi vážně padla do noty. Teda, nebýt těch žertíků, které prováděla. V tu chvíli jsem se jen modlila, aby ji nechytili. A Bože! Najednou tu byla ještě dvakrát. =D
A z toho jsem se skoro zcvokla, vážně. Ve chvíli, kdy si ty dvě Emily vyměnily, omylem, deníky, jsem z toho měla opravdu guláš a některé části jsem si musela přečíst dvakrát i třikrát, abych se v tom trochu vyznala. 
Ale i přesto byla kniha opravdu skvělá, obsažená různými vtípky, od golemky Havrany až po špionské pleny paní Teskové. A Emiliiny vynálezy se mi skutečně líbili, někdy jsem až žasla, co dokáže vymyslet.
Taky se mi zamlouvalo, jak byl příběh napsán. Mám ráda deníkový styl psaní, který se ale nevidí, bohužel, až tak často. A navíc byla knížka obohacena ilustracemi, což sice dává dojem, že je kniha určena spíše pro mladší čtenáře, ale mně se to líbilo. 
Někdy, nevím kdy, by měla vyjít už třetí knížka o Emily. No, nevím, jak vy, ale já si ji rozhodně koupím. =)



Děkuji nakladatelství CooBoo za výhru recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti