21. listopadu 2011

RC Review: Na útěku

Název knihy: Na útěku
Autor/ka: Rachel Ward
Série: Čísla
Anotace: Od chvíle, kdy zemřela její matka, Jem věděla o číslech. Věděla o nich už mnohem dřív, vlastně odmalička. Když se podívala někomu do očí, registrovala v nich číslo. Ale jeho význam zjistila v den, kdy její matka zemřela na předávkování drogami. Číslo znamenalo datum úmrtí. 
Jem prožívala těžké dětství. Stěhovala se od jedné pěstounky k druhé a všude si připadala jako cizinec. Nejraději se toulala sama a tak tomu bylo i v okamžiku, kdy potkává kluka, jemuž přezdívají Pavouk. Náhodné setkání jí změní život. Nachází někoho opravdu blízkého a svět se rázem stává snesitelnější. Společně se potulují kolem jednoho z londýnských kanálů, klábosí o všem možném a pomalu se sbližují. Na jednom z výletů do města se stanou svědky tragického neštěstí, které Jem předem předpoví. Oni sami katastrofě uniknou, ale ta je jen začátkem událostí, které navždy otřesou jejich životy. 

Tuhle knihu bych popsala jednou větou: Kniha o člověku, na kterého doléhají špatné stránky jeho neobvyklých schopností.
Jem vidí v očích lidí čísla, data jejich úmrtí. A proto se skamarádí s Pavoukem, kterému už nezbývá mnoho času. Jenže netuší, že se z nich stanou kamarádi a pak i ještě něco víc.
Když jednoho dne navštíví London Eye, Jem zpozoruje, že všichni lidé mají stejná čísla. Odběhnou pryč, jenže to netuší, že budou považováni za zločince, jelikož utekli sotva pár vteřin před vybuchnutím bomby. A proto se dají na útěk, do cesty se jim však připlete spoustu překážek.
Dlouho jsem přemýšlela nad hodnocení, nad tím, jestli mám dát knize 4 nebo 5 hvězdiček. Prvních pár stránek mě nechytlo, nějak jsem se jimi nemohla prokousat, a dost mě obtěžoval ten slovník se kterým jsem se nemohla vůbec popasovat. Teda, ne že by mi to vadilo, ale prostě tomuto slovníku v knížkách příliš nefandím. Ale pak mě knížka vtáhla, děj nabíral spád a o Pavouka jsem se dost bála. Nemohla jsem se prostě dočkat konce, až si konečně přečtu, jestli ti dva budou spolu (samozřejmě pokud Pavouk přežije).
Ale jinak mě kniha opravdu zaujala. Mám ráda takové příběhy, knihy, které mě dokáží rozbrečet. A je pravda, že na konci jsem opravdu brečela.
Dost často jsem u knihy přemýšlela nad tím, jaké by to bylo mít tuhle schopnost. Ale nedokázala jsem si to představit. Mít takovou schopnost, asi bych se brzo zbláznila, zvlášť, kdybych měla život jako Jem, protože ona to měla v životě vážně těžké. Otce neznala, matka jí zemřela, pak putovala od rodiny k rodině... a ještě ta jej schopnost.
Kniha byla nominována na spoustu ocenění, a hodně jich taky získala.
V poslední době vzniká spoustu filmů natočených podle knih anebo se o nich alespoň mluví, že by se měli teoreticky natáčet. Stejně je tomu i Čísel.

„Čísla Rachel Wardové se přímo nabízejí k filmovému zpracování. Svým fantastickým námětem, brilantně vykreslenými postavami a neobyčejně napínavým dějem zasazeným do současného Londýna tvoří úžasný příběh plný napětí, překvapivých zvratů a emocí pro teenagery a dospělé.“
- Peter Carlton, ředitel společnosti Warp Films (Europe)

Takže jestli kniha bude opravdu zfilmovaná, ráda si na film do kina zajdu. Myslím že to za to stojí.

Děkuji nakladatelství Egmont za poskytnutý recenzní výtisk.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti