RC Review: Erebos

Název: Erebos
Autor: Ursula Poznanski
Série: /
Žánr: Thriller
Počet stran: 320

Nick si v poslední době všímá něčeho podivného. Jeho spolužáci jsou tajnůstkářští, spousta jich zameškává školu a ti ostatní si mezi sebou vyměňují malé čtvercové balíčky. Prej nejnovější CD od Linkin Park. To určitě...
A když se jedna kopie konečně dostane i k němu, Nick je další závislák, plně ponořený do světa Erebosu. A není se čemu divit. Erebos je vskutku úžasná hra, která vám dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Je neuvěřitelné, jak je hra propojena s realitou, až z toho jde mráz po zádech. Jako by snad byla živá, viděla všechno, co hráči dělají, jestli dodržují pravidla. Při čtení jsem měla kolikrát pocit, že Nicka ta hra opravdu vidí skrz monitor. A to vážně nahání hrůzu, nehledě na to, že hra zná vaše pravé jméno, adresu, co jste dělali v minulosti, nebo například to, o čem si píšete v mailech se svým bratrem. A jak sakra dokáže logicky odpovídat na vaše dotazy? Je tohle vůbec možné? Vždyť je to jen hra! Ale zdá se, že něco takového skutečně funguje, teď jen přijít na to jak.
A právě na to Nick snaží přijít, poté co je vyhozen ze hry a šance vrátit se už neexistuje. „Jen jedna šance, zemřeš a už si nezahraješ.“ Zprvu se Nick snaží do hry opět dostat, to už však není možné.
Jenže se začíná dít něco opravdu divného. Zdá se, že Erebos nebo spíše ti, co ho hrají, jsou schopni jít klidně přes mrtvoly, aby se dostali dál. A to je to co Erebos chce. Silné, schopné a oddané hráče, kteří udělají cokoliv se jim řekne.
Nick a jeho přátelé se snaží zjistit, o co Erebosu jde a pak se ukáže, že odpověď mají přímo před nosem v podobě tichého a nenápadného kluka.
Teď už jen zbývá zajistit, aby nebyli zraněni, ba dokonce zabiti, další lidé. I tak už toho Erebos napáchal dost.
Jelikož jsou počítačové hry mou další závislostí, není divu, že jsem se pustila do čtení této knihy. Zpočátku mi trochu vadilo, že je tam neustále jen příběh Sariuse, jak si Nick pojmenoval svou postavu, ale později mě to chytlo a každé vyrušení realitou mě dost štvalo a už jsme se jen těšila, až Nick začne znovu hrát. Sama jsem si přála mít takovou hru doma, i když je pravda, že to propojení s realitou mi nahánělo husí kůži a při setkání Sariuse a posla se žlutýma očima, jako by mě ten posel dokázal sledovat i skrz písmenka knihy.
Dost často jsme se přistihla, jak uvažuju nad knihou, co bych asi dělala já a často mě i překvapovalo, kam až bych byla kvůli hraní schopna zajít. A to jsem ve skutečnosti hru nehrála a jen četla o příběhu a dobrodružství Sariuse. Erebos na mě měl opravdu velký a skoro až magický vliv.
Což se mi na knize líbilo ještě víc, bylo to, že nejde o žádnou sérii s nekonečnem dílů, pouze o jednorázovou knihu, která opravdu nadchne a zavrtá se vám do mozku. Úžasně je do příběhu také nasazena ta „detektivní“ část, kterou můžeme sledovat na konci knihy. Jde o skvělé zapojení do příběhu a já ke konci jen hleděla s otevřenou pusou, tohle jsem totiž vážně nečekala, i když jsme během knihy kolikrát přemýšlela, jak to dopadne a častokrát jsme měla nutkání otočit knihu až nakonec a podívat se, jak to skončí. Ale odolala jsem a za to jsem opravdu ráda, protože mě kniha velmi mile překvapila.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.