8. prosince 2011

RC Review: Vražedná pomsta

Název knihy: Vražedná pomsta
Autor/ka: Suzanne Collins
Série: Hunger Games (#2)
Počet stran: 336
Anotace: Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje! Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

Katniss a Peeta vyhráli Hladové hry a teď je čeká turné vítězů po všech dvanácti krajích. Vítěz (v tomto případě vítězové) objíždí všechny kraje, kde je čeká krátká řeč před obyvateli a také večeře, kterou obyvatelé přichystali na jejich počest. Po turné vítězů přijde Sklizeň a další hry, ale tentokrát ne jen tak obyčejné. Jedná se o 75. ročník Hladových her - třetí Čtvrtohry a jejich téma je velice kruté.
Katniss se připravuje na to, že se stane trenérkou nových splátců, ale skutečnost je jiná. Na tyto Čvrtohry je přichystáno to, že do arény musí vrátit vítězové minulých ročníků. Katniss - jako jediná vítězka - se do Arény vrací spolu s Peetou.
Páni! Tuhle knížku jsem si musela přečíst hned poté, co jsem přečetla první díl, který byl vážně skvělý. A tento díl mě rozhodně nezklamal. Pravda, že v určitých chvílích jsem zatajovala dech, což souviselo se strachem o Peetu. Tohle byla postava, kterou jsem si oblíbila z celé série nejvíc, jeho vážně nejde nemilovat. V určitých chvílích mi ho bylo fakt líto. Katniss se k němu nechovala moc hezky, ale je pravda, že nějaké náznaky toho, že k němu cítí něco víc, tam byly. =) No a taky tu máme Haymitche. Konečně odkrýváme kousek jeho minulosti a dozvídáme se, proč se z něj vlastně stal opilec. Haymitch je také jedna z mých oblíbených postav. Je to sice „starý blázen“, ale je pravda, že si toho hodně prožil a tak... Ale i přes to všechno dokázal v určitých chvílích opravdu jednat a někdy se nechoval až tak hrozně. A někdy mě i svým chováním nebo řečmi i pobavil, za což jsem byla ráda.
Hurikán aka Gabe mě pořád jen neustále štval. Sorry, ale tohohle kluka vážně nemusím. V knížce se mu dostalo ještě víc prostoru než v minulém díle, což mě jen přivádělo k ještě většímu šílenství. Když v knížce jsou nějaké tyhle „milostné trojúhelníky“, vždy mám svého favorita a toho druhého prostě nemám ráda. Ale nestává se moc často, že bych někoho tak nenáviděla jako Hurikána. Vážně, lezl mi opravdu dost na nervy.
další postava, která si získala mé srdce, i když na Peetu nemá, byl Finnick. Taky si toho užil víc než dost a někdy jsem ho i litovala, ale vážně mě dokázal pobavit. Určitě stojí za zmínku i Cinna, který se stal mou další oblíbenou postavou, a který začal revoltovat a nakonec na to doplatil. Což mi bylo vážně líto.
V knize je i spoustu další postav, za zmínku stojí třeba Prim, Katnissina (snad to dobře skloňuji) sestra.
Knížka mi v určitých ohledech přišla lepší než první díl. A musím uznat, že ten návrh arény byl opravdu skvělý. Celkově mi díl připadal i hodně napínavý, neustále jsem byla napnutá, jak to nakonec dopadne s Katniss a Peetou. A tak konec mi ale opravdu vyrazil dech a donutil mě se ihned vrhnout na čtení dalšího dílu. Takže rozhodně doporučuju a knize dávám příslušné hodnocení.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutý recenzní výtisk.