28. prosince 2011

Soumrak

Název knihy: Soumrak
Autor/ka: L.J. Smith
Série: Upíří deníky (6. díl)
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 360

Anotace: Temnota se šíří městem. Damon, který býval vždy lovcem, se sám stává kořistí - obětí zlomyslného stvoření, které dokáže ovládnout jeho vůli a které netouží pouze po Elenině krvi, ale přímo po její smrti. Starý les zabydlují podivní krvelační hmyzí tvorové a stromy ožívají vlastními zlovolnými úmysly.




Zdá se, že porážkou Klause a Eleniným návratem už bude vše v pořádku, ale tímhle to rozhodně nekončí. V městě číhá ještě větší hrozba, než upír ovládající mocné Síly. I Damon, kteří dřív býval jedním z těch mocnějších, se nyní stává kořistí ďábelských dvojčat kitsune. Celé město je opět v ohrožení, Caroline se stává přenašečem malachů a všude se dějí podivné věci. Jako stromy spadené přes silnici, které zmizí, jakmile zavoláte policii.
Elena se snaží najít Stefana, ale spolu s Damonem, se ocitá v podivném, nereálném světě, který ovládají dvojčata kitsune. Je těžké odlišit realitu od iluze.

Všichni se ocitají v nebezpečí, Bonnie, Meredith, Matt a další se stávají obětmi úchylné zábavy dvojčat a Elena tomu musí jen přihlížet, protože bez svých schopností duchovní bytosti proti nim nedokáže bojovat. Ona přece své schopnosti ztratila, jakmile se opět stala člověkem. A nebo snad ne?

Tahle série začínala podivně. Elena mi vůbec nesedla, svou namyšleností mi lezla na nervy, ale přesto jsme četla dál a v průběhu čtení této knihy mi připadalo, jako by to byla úplně jiná Elena, i když vlastně opravdu byla jiná. Za sebou toho měla hodně. Byla člověk, upír, jako duchovní bytost se nacházela v podivném stavu a ovládala velké Síly a nakonec se z ní stal opět člověk. A její Probuzení nebylo vůbec pěkné. Stefan odešel, teda, to si alespoň myslela, ale ve skutečnosti měl ve všem prsty Damon, který se Elenu pokoušel získat pro sebe a Stefan mu stál v cestě.
Chvíli mi trvalo, něž jsem se v knize zorientovala, pletly se mi vedlejší postavy, na některé jsem úplně zapomněla, ale je pravda, že už uplynulo hodně času od toho, co jsem četla pátý díl.

Kniha mi svým způsobem připadala mnohem vyspělejší, celkový příběh i postavy, rozhodně šlo o mnohem kvalitnější díl, než všechny předchozí, navíc do příběhu bylo zapojeno i trochu Japonska v podobě dvojčat kitsune, která, i když byla na té špatné straně, se mi zamlouvala. Někdy mám slabost pro tyhle špatné lidi. Čtení jsme si užila a teď to nebyly postavy, které mě štvaly, ale ten překlad. Vypadá to, jako by si korektoři nedali moc práce s textem. Knihu jsem v originále nečetla, protože moje angličtina není tak dobrá, takže přečtení celé knihy by mi trvalo dlouho, takže vlastně nevím, jak je kniha přeložena, ve skutečnosti mě zarážely ty chyby v textu, kde jsem někdy našla přehozená písmena, zkomolená slova, jako by snad někdo moc nedbal na úpravě textu. Já samozřejmě nejsem nijak dokonalá a bezchybná, i přesto, že si po sobě text několikrát přečtu, vždy tam zůstanou nějaké chyby. Ale i když nejsme nikdo dokonalý, rozhodně jsem neočekávala tolik chyb v takové knize. Jistě ale stojí za to je přehlédnout a prokousat se začátkem dál, protože pak se to teprve začíná rozjíždět a stojí to vážně za to. Ten začátek mi ale dal zabrat, prvních pár stránek jsem přečetla už dřív, ale nakonec jsme čtení nechala a když jsem se do knihy znovu pustila, trvalo mi pár dní, abych se dostala přes prvních cca sto stránek. Ke konci knihy mi však zůstával rozum stát a chvíli jsem si říkala, čím vlastně autorka zaplnila všechny ty stránky, a divila jsem se, jak rychle jsem knihu dočetla.

Takže si to shrneme. =D Podle mě šlo asi o nejlepší díl celé série, přesto jsem však knize nemohla dát moc vysoké hodnocení, protože mi tam prostě všechno né úplně sedlo, ale jsem zvědavá, jak to bude s dalším dílem, tak doufám, že budu překvapená.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti