23. ledna 2012

RC Review: Zajetí

Název knihy: Zajetí
Autor/ka: L. J. Smith
Série: Upíří deníky #7
Počet stran: 312
Anotace: Stefan byl zajat a uvězněn démonickými duchy, kteří ve Fell's Church rozpoutali pravé peklo. Elena se vydává do Temné dimenze na pouť plnou nebezpečí, aby ho zachránila. Doprovází ji Stefanův bratr Damon, který touží po Eleně celým tělem i duší. Jediný Damon totiž zná cestu do místa, kde je Stefan držen v zajetí. Elena se nezastaví před žádnou překážkou, aby Stefana osvobodila. Ovšem s každým dalším dnem na nebezpečné cestě roste napětí utajované touhy mezi Elenou a Damonem...

Elena a Damon se vydávají najít Stefana, uzavřeného někde ve vězení Ši-ne-ši, v Druhé dimenzi.
Spolu s nimi cestuje i Matt, kterého Caroline obvinila ze znásilnění. Jenže Caroline už není tak úplně normální. Vzpamatovává se ze zkušeností s malachy, kteří na ní, její rodině a spoustě dalších lidech z města, zanechali hluboké stopy. A podle domněnek Bonnie a Meredith, dítě, které čeká, je Tylerovo. To by nebyl až takový problém, kdyby Tyler nebyl vlkodlak a podle všeho nebyl mrtvý. A jak je známo, když žena čeká dítě s vlkodlakem, ona sama se v něj mění.
Ve Fell's Church se opět dějí divné věci. I když kitsune slíbili, že odejdou z města, neudělali to. A proč taky? Elena i Damon odjeli z města a malé holky, jako jsou Bonnie a Meredith, by jim nezabránili v odjezdu. Nebo by to snad dokázala stará paní Flowersová? Kdeže, na tyhle stvůry nikdo nemá.
Město je postihnuto morem, jak tvrdí všichni nezasvěcení lidé. Morem, který napadá mladé dívky a nikdo neví, čím je způsobem. A zprávy o moru se začínají šířit i mimo město.
Mezitím se Damon, Elena a Matt snaží dostat na určené místo, k portálu, který je zavede za Stefanem. přitom je po cestě čeká spousta nebezpečí, například jako upíři, kteří je sledují. Horší je však ta „chemie“, kterou mezi sebou cítí Elena a Damon a Mattovi už to začíná lézt na nervy, proto není divu, že když vymění jejich červeného jaguára za dvě samostatná auta, Matt se vydá jiným směrem. A Elena začíná poznávat skryté stránky Damonovi duše.

Mé pocity byly při čtení rozporuplné. Musím uznat, že šlo o jisté zlepšení od předchozích dílů, ale pořád tu bylo něco, nad čím mi zůstával rozum stát a nebo jsem hleděla na stránky jako vyoraná krysa a nechápala, jak se to Elena vlastně chová. Od prvního dílu neustále pozoruju její změnu, a určitě je teď o hodně jiná a lepší, než dřív, přesto ji v určitých věcech nechápu a říkám si, co si o sobě sakra myslí. Štvalo mě, jak neustále vzdychala po Stefanovi a přitom se klidně líbala s Damonem, jako by se nic nedělo. Nemůžu říct, že bych byla na Stefanově straně, ale když ho tak moc miluje, proč mu tolik moc ubližuje?
Když nad tím tak přemýšlím, vlastně ani nevím, která postava se mi líbí nejvíce. Elena mě svou povahou a chováním neustále vytáčí, Stefana nemám zrovna v lásce, stejně jako Damona, který se tady chová úplně jinak, než v seriálu a uznejte, že seriálový Damon je milionkrát lepší. Bonnie je správná, sice je z hodně věcí hned vystrašená, a proto se mi tak líbí. Nehraje si na hrdinku. Meredith je svým způsobem taky super, rozhodně jsem se ji oblíbila mnohem víc než Elenu. A Matt... on jediný mi připadá ještě trochu normální, pokud to v tomto světě ještě vůbec jde. Přese všechno si zachoval chladnou hlavu a důležité je, že je člověk.
Tuhle sérii jsem nikdy nehodnotila jako jednu z nejlepších, neustále tu byly věci, která mi vadily, ale přesto si ráda přečtu další díly a jsem vážně zvědavá, kolik jich autorka ještě plánuje. Kolikrát jsem naštvaná, když nějaká série skončí a já se musím se svými hrdiny rozloučit, protože už s nimi nezažiju žádná další dobrodružství, musím se prostě spokojit s tím, co už mám přečtené. Ale o tom to je, nejde o nekonečnou sérii knih a tím je to výjimečné, protože všechno jednou musí skončit. U upířích deníků bych mohla být ráda, že neustále pokračují, ale já už ztrácím přehled, kolik dílů už je vlastně napsaných. Je sice super sledovat, jak pokračují příběhy našich hrdinů, ale v těch chvílích, kdy se podívám na poličku s knihami a uvidím Upíří deníky, připadá mi to, jako nekonečný seriál Ulice a já si říkám, co bude následovat dál a kdy to konečně skončí. Protože pak už knihy ztrácí na oblíbenosti a autorka se jen snaží pokračovat dál a vtlačit do příběhů všelijaké možnosti a nemožnosti, jen aby série pokračovala. A v těch chvílích přemýšlím o tom, proč už to paní Smith nemohla ukončit hned u čtvrté knihy, protože se to jen zbytečně natahuje.
Od konce knihy jsem čekala cokoli, ale rozhodně jsem nečekala tohle. Připadalo mi to trochu zdlouhavé a vlastně jsem od knihy očekávala víc. Ještě teď se divím, co všechno autorka nacpala mezi tolik stránek, protože šlo pořád jen o jejich cestu a nakonec skončili v Druhé dimenzi či v pekle, nebo jak se to tam jmenuje, a já už čekala, kdy konečně najdou Stefana a ono pořád nic. Jistě to mělo něco do sebe a bylo zajímavé vidět život těch místních lidí, vidět týrané otroky... Ale prostě jsem očekávala něco víc, takže jsem fakt zvědavá, co mi nabídne další díl. A doufám, že budu mile překvapena.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutý recenzní výtisk.
Knihu si můžete objednat u nakladatelství Fragment.