13. února 2012

RC Review: Chaos


Název knihy: Chaos
Autorka: Rachel Ward
Série: Čísla #2
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 368

Druhý díl série nese název Chaos. Již v prvním díle jsme mohli sledovat pozoruhodný příběh Jem, která se snažila  vypořádat se svými nadpřirozenými schopnostmi.
A teď, po její smrti, tu po ní zůstal odkaz v podobě syna Adama, který řeší podobné problémy jako jeho matka, i když rozhodně není jedním z nejhledanějších lidí v zemi. Píše se rok 2026, Adam se se svou babkou stěhuje do Londýna, pryč z rodného města, Walesu. Tohle přímořské město je zaplavené, lidé jsou evakuováni a tak se Adam nechtěně ocitá v domě, kde vyrůstal jeho otec, Pavouk.
Již po nástupu na střední školu se stává vyvrhelem společnosti, hned první den si udělá nepřítele v problematickém klukovi Juniorovi, a dívka, Sára, která ho podivným způsobem přitahuje, se ho, zdá se, bojí a možná ho i nenávidí.
Jenže tyhle problémy musí jít stranou. Všude, kam se Adam hne, vidí skoro ta samá čísla. 112027. A to mu na náladě spíš ubírá, stejně tak, jako to, že Sára zmizela.
Sára je z bohaté rodiny, stejně jako Adam je problémové dítě. Nastupuje na novou školu, zase. Její život totiž není vůbec snadný, počínaje chováním jejího otce, až po Adama, který se jí zjevuje ve snech jako ztělesnění ďábla.
A Sára také skrývá tajemství. Vlastně jich je více. To, kvůli kterému se musí vzdát svého dosavadního života, ale i to, o kterém vlastně vůbec neví. Její sny totiž nejsou jen pouhé noční můry, jako má každý.
Mezitím, co se snaží Sára začít nový život, Adam varuje lidi před přicházející katastrofou. Málokdo však jeho varování uposlechne a odjede z Londýna. Většina zůstane a musí tak čelit katastrofě, která se jim může stát osudnou.

Na tuhle knihu jsem se dlouho těšila, protože první díl se mi líbil. A tento na kvalitě rozhodně neubral.
Adam... no, jistým způsobem jsem ho měla ráda. Prošel si spoustou věcí, bylo super, že si nehrál na hrdinu, pokud nepočítám jeho snahu zachránit Londýn.
Sáru jsem měla radši, ale v určitých věcech jsem s ní dost nesouhlasila. Přesto ji však obdivuji, protože si dokázala zachovat chladnou hlavu a byla po duševní stránce silná. Já mít život jako ona, nevypořádala bych se s tím, ale ona to všechno zvládla.
Nad čím jsem jen překvapeně zírala, bylo to, že v knize byla stále Pavoukova babka, která se o Adama starala. Říkala jsem si, jak dlouho  asi může ona žít.
Co mi však v knize chybělo bylo, že už zde není Jem, která mi sedla a skvěle se mi četl její příběh. Bylo to takové zvláštní číst tento příběh, který se odehrává o tolik let později a vědět, že tamten už se prostě nevrátí a příběh o Jem je jen matnou vzpomínkou, stejně jako ona sama. Tedy, samozřejmě, pokud si znovu nepřečtete první díl...
Abych také zhodnotila celou knihu, příběh byl plynulý, žádné zbytečné záseky, v určitých chvílích to bylo celkem předvídatelné, pokud jde o vztah Sáry a Adama. Jinak kniha nebyla předvídatelná, konec se mi opravdu líbil. Málokdy se stává, že by mi hlavou vířili myšlenky na knihu ještě několik dalších dní. Tahle série ve mně zanechala hluboký dojem a i když se kniha celkově liší od jiných, které čtu, rozhodně patří mezi ty oblíbené a já už se nemůžu dočkat třetího a zároveň posledního dílu.

Anotace: Adam je šestnáctiletý kluk, který se vzhledem neliší od svých vrstevníků. Přesto je naprosto výjimečný. Stejně jako jeho matka i on vidí čísla. Když se někomu podívá do očí, vidí je. Zpočátku nevěděl, co znamenají. V den smrti své matky pochopil, že jsou to data úmrtí. Vede si poznámky ve svém bloku, kam zapisuje informace o lidech, s nimiž se setká, a jejich čísla. Na stránkách se neustále opakuje číslo 112027. Je jasné, že ten den se stane v Londýně katastrofa velkého rozsahu, při níž zemřou tisíce lidí.
Osudné datum se neodvratně blíží a Adam se trápí čím dál víc. Neví, co má dělat. Neví, jak varovat lidi, aby Londýn opustili a zachránili si životy. Neodvažuje se o tom nikomu říct, bojí se, že by mu nikdo nevěřil.
Ale není sám, kdo o katastrofě ví nebo ji alespoň tuší. Jeho spolužačku Sáru pronásleduje několik měsíců děsivý sen. Vidí Londýn v plamenech, bortící se budovy, mrtvé a zraněné v sutinách. Sára utíká z domova a Adam ji hledá, až ji konečně objeví v jednom squatu. Společně přemýšlejí, jak katastrofě zabránit a jestli je to vůbec možné. Podaří se jim najít způsob, jak lidi varovat? Pokusí se o to? A bude jejich úsilí vůbec k něčemu?


Děkuji nakladatelství Egmont za poskytnutý recenzní výtisk.
Knihu si můžete objednat u nakladatelství Egmont.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti