22. února 2012

RC Review: Eona - Poslední dračí oko


Název knihy: Eona: Poslední dračí oko
Autorka: Alison Goodman
Série: Eona, 2. díl
Nakladatelství: JOTA
Počet stran: 410


Dříve to byl Eon, kandidát na dračí oko, se zlomenou kyčlí, do kterého nikdo nevkládal vysoké naděje. Teď je to však Eona, Zrcadlové dračí oko a zároveň asi nejmocnější osoba v zemi. Pokud se teda naučí používat své síly.
Poté, co Eona  a její přátelé naleznou prince Kyga, právoplatného nástupce trůnu, musí cestovat napříč zemí a bojovat o přežití. jejich cesta postupně směřuje na východ, k místnímu odboji, který by jim pomohl ve válce proti Sethonovi, který zavraždil Kygovu matku i bratra, a dostat ho z trůnu bez boje nepůjde.
Než se ale vydají na východ, čeká je důležitější úkol, a to, zachránit Krysí dračí oko, Ida, který zavraždil zbylých deset dračích očí a stal se zrádcem. Ale Eona se musí naučit ovládat své síly a Ido je jediný, kdo jí může pomoci.
Při jejich cestě se mezi Kygem, Idem a Eonou rozvíjí zvláštní vztah. Eonu to táhne ke Kygovi, který ji neustále něčím zraňuje na duši a přitom zažívá podivnou přitažlivost i s Idem. Ten se však nakonec ukáže jako naprostý grázl, kterým byl i dříve a ani Eoniny schopnosti mu jeho duši nedokázaly vyléčit.
Zatímco se tedy Eona snaží nějak probít svými city, její pramáti Kinra k ní promlouvá skrz meče a touží po jediném. Po královské perle, která zdobí Kygovu hrdlo a představuje tak symbol pravého nástupce trůnu.
A co je nečekané a srdcervoucí, draci umírají.

Těšila jsem se, opravdu moc, až si přečtu, co se dál bude dít v této sérii. První díl mě skutečně nadchl, tento byl však mnohem lepší.
Eona je skvělý příklad toho, že i ženy dokážou být mocné. Během knihy na mě udělala dojem, nebála se a byla pravou hrdinkou, avšak jsem rozhodně neschvalovala její „vztah“ s Idem. Bylo to sice zajímavé obohacení příběhu, ale mně se víc líbil Kygo. On se stal mým dalším oblíbeným knižním hrdinou, i díky tomu, že se tak lišil od mých ostatních oblíbenců. Líbilo se mi, jak dával najevo své city k Eoně, ale v určitých chvílích mi vadily jeho výbuchy hněvu. Bohužel, s jeho vzhledem jsem se moc nemohla smířit, především s těmi dlouhými vlasy (které sice nosilo spoustu mužů) a hlavně se mi zdála divná ta císařská perla, i když to byl vlastně symbol toho, že on je právoplatný dědic trůnu, ale mít něco všité do hrdla mi připadá divné.
Jenže tam panují naprosto jiná pravidla, než u nás, jelikož je příběh založený na starých kulturách Číny a Japonska, a jde především o imaginární říši.
Během čtení jsem se opravdu nenudila a dychtivě otáčela stránku za stránkou. Některé chvíle vás opravdu přinutí zatajovat dech, jako třeba, když Dillon pomocí černého foliantu přivolal velký vodní vír. V takových chvílích se opravdu strachujete o své oblíbené hrdiny a autorka vám pořád nechce říct, jestli žijí nebo ne.
V knize se vyvíjejí podivné vztahy, teď nemám na mysli hlavní milostný trojúhelník, ale můžeme zde pozorovat i rozepře mezi Rykem a Eonou, či celkem zdrženlivý vztah Dely a Ryka.
Autorka vás během knihy rozhodně nenechá spát, protože zde bude vždy něco, co vás zase donutí číst dál. Když už se alespoň něco konečně vyřeší, do příběhu vstoupí něco dalšího, co jím zamíchá a vytoužený konec v podobě odstranění Sethona z trůnu se tak zdá mnohem dál a stále nereálný. Příběh měla autorka skvěle promyšlený, protože vymyslet něco takového... Ani já jsme nestačila zírat, co se všechno děje a především zpráva, že draci umírají, mě naprosto šokovala.
Konec byla teda rozhodně překvapující, posledních asi padesát stránek jsme přečetla tak rychle, že jsem se ani nestačila divit, že už je konec. A právě těchto padesát stránek bylo asi nejemotivnějších v celé knize, protože jsem se neskutečně moc strachovala o své hrdiny a celou tu dobu jsem měla slzy v čích, nad tím, že umřela jedna důležitá osoba, která mi svým způsobem přirostla k srdci, ale šlo vlastně i o celkový vývoj a hlavně jsem se bála o draky. Konec byl jistým způsobem šťastný, dopadlo to alespoň částečně tak, jsem jsem si přála.
Pokud se tedy rozhodujete, jestli si knihu přečíst či ne, protože se vám nelíbil první díl nebo prostě nemáte náladu, věřte mi, že tohle si prostě musíte přečíst. Ve mně kniha zanechala pocity ještě dlouho po dočtení a taky na ni budu opravdu dlouho vzpomínat.
Nakonec chci taky pochválit obálku, která je opravdu povedená.

Anotace: Další pohnuté osudy statečné dívky Eony, adeptky dračí magie v zemi zasažené válkou. Po odhalení svého tajemství, které se trestá jedině smrtí, se ocitá na útěku před armádou uzurpátora Sethona, který se zmocnil násilím trůnu a za každou cenu hodlá uskutečnit svoje temné záměry.
Má-li v zemi opět zavládnout mír, musí Eona najít právoplatného císaře Kyga a magický černý foliant, aby mu pomohla získat zpátky trůn. Jako dračí oko se však sama stává hrozbou pro svůj lid, neboť nikdo neví, že nemá pod kontrolou svoji sílu. Zoufalá Eona je nakonec nucena uzavřít smlouvu s dávným nepřítelem, který může všechny vyhubit.
Napínavý a poučný závěr epického příběhu o tajemné magii, šermu a lásce uchvátí mladé i dospělé čtenáře svou syrovostí, náhlými dějovými zvraty, bohatou symbolikou a nádherným orientálním prostředím.


!Podívejte se na trailer ke knize!






Děkuji za poskytnutý recenzní výtisk nakladatelství JOTA.
Knihu si můžete objednat u nakladatelství JOTA.


2 komentáře:

  1. Pořád poslouchám jak je to dobrý a já mám ráda klasickou fantasy, takže tohle by se mi mohlo celkem líbit:) Budu nad tím uvažovat:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to určitě musíš! =) Podle mě jde o opravdu skvělou knihu. =)

      Vymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti