27. února 2012

RC Review: Křídla


Název knihy: Křídla
Autorka: Aprilynne Pike
Série: Křídla, 1. díl
Nakladatelství: Fortuna libri
Počet stran: 304
Anotace: Aprilynne Pikeová nadchla svým debutem i slavnou autorku ságy Stmívání Stephenii Meyerovou. Není divu, příběh – originální fantasy s přídechem thrilleru a horroru, ale i s prvky love story – o dívce se zvláštním jménem Laurel se čte doslova jedním dechem. Patnáctiletá hrdinka jde poprvé do školy (předtím ji učila matka) a snaží se přizpůsobit novému prostředí. Brzy najde přítele, který jí podá pomocnou ruku. David se nemusí přemáhat, nová spolužačka je nesmírně krásná, jemná a milá dívka. Vypadá jako víla, říká si David, ale to ještě netuší, že není daleko od pravdy a že jej po boku Laurel čekají pěkně horké chvíle. Bytosti z jiného světa se dostávají mezi lidi a začíná boj na život a na smrt…

Aprilynne Pikeová se narodila v Salt Lake City v Utahu, ale vyrostla ve Phoenixu v Arizoně. Kniha Křídla se stala jejím debutem a proslavila ji. V květnu by mělo u HarperCollins vyjít čtvrté a zároveň poslední pokračování této série.
U nás vyšel zatím jen první díl série, druhý vyjde někdy během tohoto roku, u nakladatelství Fortuna Libri.

Prvních pár stránek jsem se do čtení musela spíš nutit, ale přála jsme si, abych po dočtení mohla nadšeně vydechnou: „No páni!“
A nakonec jsme uznala, že jsme knihu opravdu hodně podcenila.
Ze začátku jsem to považovala za naprosté klišé, jako nová holka na škole, hned se jí zalíbí naprosto úžasný kluk a možná i ona jemu. Ale jakmile jsem četla dál, poznala jsem, že jde o skutečně originální knihu a zatím jsem teda nečetla a ani neslyšela o něčem podobném.
Laurel se se svými rodiči přestěhovala do nového města, protože se zde její rodiče rozhodli koupit knihkupectví, o kterém tolik snili. Jejich starý dům má být i s pozemkem prodán, ale nějak se prodeji nedaří, jelikož lidé, kteří o něj měli zájem, se najednou začnou chovat, jako by o ničem nevěděli.
Laurel se dost liší od svých vrstevníků, tím, že je veganka, ale především tím, že vlastně chodí do opravdové školy poprvé, dřív ji totiž učila maminka doma.
Do normální středoškolského života zapadne rychle a najde si kamarády v milém a chytrém Davidovi a trochu ulítlé, přesto přátelské Chelsea.
Když si Laurel myslí, že bude žít normální idylický život, na zádech se jí objeví podivná bulka, která s neustále zvětšuje a nakonec přeroste v něco mnohem většího.
A konečně najednou začne všechno zapadat do sebe. Proč nikdy nebyla u lékaře, proč nemá srdce a ani jí v žilách nekoluje krev nebo proč nikdy nedostala menstruaci. Ona totiž skutečně není jen normální člověk. Je to víla, přesněji, podzimní florela, což je druhý nejmocnější druh víl, které se specializují především na výrobu lektvarů a pracují s bylinkami.
Stephenie Meyerová označila tuhle knihu za „Úžasný debut“, což si samozřejmě můžeme přečíst přímo na obálce, a spoustě čtenářům se kniha líbila, někteří z ní byli přímo nadšení. A já s nimi souhlasím, se Stephenií už tolik ne, za úžasné bych to přímo neoznačila.
O vílách jsem naposledy četla asi nějakou pohádku v dětství. A když jsem se pouštěla do čtení, rozhodně jsem nečekala nic podobného tomuhle. Jde o opravdu originální příběh.
Pokud jde o Laurel, zpočátku se mi příliš nezamlouvala, ale jak už to bývá, začala jsem si s ní rozumět až postupem času. Všechno jsem s ní prožívala, tu zmatenost a strach, ale rozhodně jsem důvěřovala Tamanimu více, než ona.
David je takový ten typ kluka, kterého by si přála každá holka. Hodný, milý, chytrý, dokáže naslouchat a navíc je s ním sranda. Avšak mi na něm dost vadilo, jak se hned první den na Laurel vrhnul.
No a pak tu máme Tamaniho. No, páni! Tak ten byl vážně zvláštní. Když ho Laurel popisovala, skoro jsem viděla ty jeho vlasy se zelenými konečky, nebo zelené oči.
Vlastně nevím, koho bych si vybrala. Jestli Tamaniho nebo Davida. Každý je jiný a stejně senzační, ale Tamani možná o něco víc... Proto si radši počkám na další díl a teprve pak se rozhodnu, za který tým vlastně kopu.
V knize je spoustu zajímavých zvratů, někdy mi však přišlo něco už trochu moc, stejně tak jako ta trapná scéna, kdy Laurel s Davidem zkoušeli, jestli dokáže Laurel „fotosyntézu“ a vydechuje kyslík. Vážně, tuhle scénu si mohli ušetřit a provést to trochu jinak. A i přes tyhle scény a jim podobné byla podle mě kniha dobrá.
Při čtení mě něco neustále překvapovalo a rozhodně jsem ani v nejmenším netušila, co se bude dít dál.
Takže i přes ten urychlený a trochu nudný začátek se mi kniha líbila, těším se na další díl a jsme zvědavá, čím nás autorka překvapí.

Děkuji za poskytnutý recenzní výtisk nakladatelství Fortuna Libri.
Knihu si můžete objednat u nakladatelství Fortuna Libri.

4 komentáře:

  1. Tuto knihu jsem včera dočetla a bylo to pro mně něco nového,především mi hodně učaroval právě Tamani.Je to super kniha co stojí za přečtení!

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem jí a musím říct, že se mi docela líbila :)

    OdpovědětVymazat
  3. velice dojemná. uznávám,že jako malé dítě jsem na konci v posledních stránkách ukončila své dočtení knihy slzami,které mi dopadaly na tři z posledních stran. velmi úchvatná kniha,hlavně pro ty,co v něco/někoho věří. když jsem četla tuhle knížku,byla jsem v druhém světě,úplně pryč od reality. kéž bych se mohla setkat v realitě s Tamanim,Laurou a Davidem..

    OdpovědětVymazat
  4. Ta knížka mě osobně uchvátila ,sice první strany prvního dílu nicmoc ,ale když jsem dočetla první díl musela jsem si hned jít koupit díl druhý a teď čtu už třetí díl .A podle mě jsou stejně dobrý ostatní díly jako díl první.

    OdpovědětVymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti