21. února 2012

RC Review: Osvobození


Název knihy: Osvobození
Autorka: L.J. Smith
Série: Upíří deníky #8
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 288


Stefan je stále ve vězení Ši-ne-ši v Temné dimenzi. Elena, Damon a ostatní se snaží najít dva díly liščího klíče, který by jim umožnil Stefana z vězení dostat. Najít klíče se však zdá zprvu těžké, jelikož mají jen vodítka, která dokáže pochopit jen někdo žijící v temné dimenzi. Co se ale zdá zprvu jako těžký úkol, možná nakonec přece jen bude lehké, protože Ulma, otrokyně, kterou zachránila Elena před trestem jejího pána, je vlastně Lady Ulma, velmi bohatá kvůli šperkům, které vyráběl její otec a které jsou ukryté v tajné místnosti v jejich starém domě.
A právě návrat dávné šlechtičny mezi elitu všem zajišťuje přístup na všemožné večírky - možnost dostat se do domů, kde se ukrývají liščí klíče.
Mezitím, ve Fell's Church se Matt a paní Flowersová snaží přežít a hlavně čekají na návrat Eleny a ostatních z Temné dimenze.

Od knihy jsem očekávala docela hodně, protože už jsem si opravdu přála, aby konečně zachránili Stefana. Tím netvrdím, že ho mám nějak ráda a už se nemůžu dočkat, až se v knize objeví, spíš už mi to připadalo, že se příběh děsně natahuje a vlastně by se všechno to období, kdy Stefana hledali, dalo shrnout do jedné knihy.
Příběh Lady Ulmy byl skvělým obohacením příběhu, ale  v určitých chvílích mi to už připadalo trochu moc, pořád to navrhování skvostných rób a doplňky ze všelijakých drahých kamenů...
Dobře, vím, že tohle už jsem psala ve svých recenzích na Upíří deníky kolikrát, ale já si nemůžu pomoct, prostě to tak je. Nemám ráda Elenu Gilbertovou. Vždycky bude něco, co mi na ní příliš vadí, teď to bylo opět to její chování k Damonovi. Celou dobu vzdychala po Stefanovi a přitom ten její vztah s Damonem byl tak... divný, připadalo mi, že se k sobě chovají jako milenci a ne jako dva „lidé“, kteří se snaží zachránit Stefana. Což mi taky vadilo, bylo, že Elena byla všude ta nejkrásnější. Jistě, je to spíš vina autorky, že vytvořila takovou postavu, ale mně to prostě vadí. Nemám ráda takové lidi a i když to není jejich chyba, že vypadají tak, jak vypadají. V realitě je to něco jiného, ale v knihách mi to docela vadí, jak autor neustále vyzdvihuje nějakou postavu až k nebeským výšinám a neustále píše o tom, jak je krásná a tak dále a tak dále...
Jinak, mé očekává z knihy nakonec bylo splněno, tedy to největší očekávání, přesto tu však byli věci, co mi vadily, ty které už jsem vypsala, proto jsem byla po dočtení knihy trochu zklamaná a zároveň i naštvaná na autorku, kvůli tomu, co provedla na konci, což mi ještě víc zkazilo celý dojem z knihy. No, ale alespoň si tak zajistila, že si lidé rozhodně přečtou další díl, aby věděli, jak to nakonec dopadne, protože takhle to přece nemůže zůstat, ne? Já tedy doufám, že ne a očekávám další díl, protože potřebuji vědět, co se stane dál.

Anotace: Elena společně s Damonem, Meredith a Bonnií vešla do Temné dimenze osvobodit Stefana, který tam pomalu umírá. Damon cítí vinu za zločin, který proti bratrovi spáchal, a je ochoten nasadit pro Stefana život. V Temné dimenzi události spějí k dramatickému vyvrcholení. Elena s přáteli míří přímo k vězení, a jako vždy to je závod o život...



Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutý recenzní výtisk.
Knihu si můžete objednat u nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti