7. března 2012

RC Review: Chuť krve

Název knihy: Chuť krve
Autorka: L. J. Smith
Série: Stefanovi deníky, 2. díl
Počet stran: 216
Anotace: Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Pak si určitě nenechte ujít další napínavou upíří sérii, ve které vás opět čeká velká dávka napětí, tajemna a romantiky. Stefan a Damon Salvatore se stali upíry a musí se vypořádat s následky svého osudu. V rodném městečku Mystic Falls už pro ně není bezpečno. Na každém kroku je pronásledují lovci upírů. Vydají se tedy do New Orleans, které nabízí pokušení, ale i nebezpečí. V patách jim je totiž sadistický lovec upírů...

Po otcově pohřbu prchají Damon a Stefan do New Orleans. V Mystic Falls už pro ně, upíry, není bezpečno.
New Orleans je velké město plné potravy pro upíry. Stefan chce začít nový život a zapomenout na Katherine. Jeho bratr však zapomenout nechce. jelikož odmítá krev, stane se snadnou kořistí pro muže jménem Gallagher, a stává se z něj jen pouhá cirkusová atrakce.
Když ho chce Stefan zachránit, seznamuje se v Gallagherovou dcerou, Callie, ale také poznává skupinku upírů, u kterých nachází útočiště.

Na druhý díl jsem se těšila mnohem více, než na první. Konečně je zde Stefan upír a my pronikáme do všech tajů, které oplétají Stefanovu minulost. Zpočátku knihy je to, jako by se bratři vyměnili. Stefan je typický upír, kterému nevadí zabíjet lidi. Kdežto Damon odmítá přijímat krev, jelikož se mu jeho nový život nezamlouvá, je naštvaný a truchlí po Katherine. Opravdu se mi líbilo, jak zde byli bratři úplně jiní, než jak je známe dnes.
Co mi na knize ale naopak vadilo, bylo, že se podobá strašně moc seriálu. V knihách jsme zvyklí na Fell's Church. V seriálu na Mystic Falls. A tady, ve Stefanových denících, by mělo být přece Fell's Church, ne? Ale není, město je jako v seriálu. A pak tu byla Lexi. Ona sama o sobě mi nevadila, byla milá a starala se o Stefana, ale i přesto, že už je to nějaký ten pátek, co jsme četla Upíří deníky, stejně si nepamatuju, že by tam Lexi byla, nebo by tam o ní byla vůbec nějaká zmínka. Pokud se teda pletu, tak mě opravdu, ale pokud ne, tak mi tohle připadá jen jako další výmysl seriálu, o kterém se prostě autorka rozhodla psát.
Abych tady ale jen nerozebírala postavy, tak chci říct i něco k samotnému příběhu. kniha byla ve spoustě ohledech mnohem lepší, než první díl. Konečně je tu nějaká akce, místy ten správný upírský život. Zvlášť se mi líbily ty chvíle, kdy se Stefan krmil, protože tohle se většinou v knihách moc nevyskytuje, že by byly psány z pohledu nějakého upíra. Upíří, i když hrají ve spoustě knih hlavní roli, jsou přesunuti spíš až na druhou kolej a vnímání jen z lidského pohledu. Tady konečně nešlo jen o nějakou hloupou upíří romanci, pravda však, že něčeho romantického jsme se dočkat mohli. Takže si myslím, že je opravdu skvělé, že je je příběh vyprávěn z pohledu Stefana. V některých chvílích je to, jak byste četli „drákulovy deníky“.
Pokud jde o New Orleans, místo je vybrané skvěle. Mně se vlastně líbí všechna taková větší města v Americe, každé má totiž něco do sebe. A každé je určitě lepší, než ta, s prominutím, díra Mystic Falls. O New Orleans nám toho Stefan moc nepověděl. většinu doby se zdržoval v kostele spolu s Lexi a dalšími třemi upíry, nebo byl v cirkuse, vymýšlel plán, jak zachránit Damona a přitom se mu Callie začínala líbit čím dál víc. Mě si zpočátku Callie nijak nezískala. Zpočátku jsme si myslela, že bud jen rozmazlená holka, postupem času jsem si na ni začala zvykat a ke konci knihy jsme jí i začínala věřit. Cirkus se mi ale nezamlouval, podle mě bylo všude až příliš mnoho bizarností.
Konec knihy byl to, na co jsem celou dobu čekala. Proč se Stefan stal takovým upírem, jakého ho známe dnes? Právě na tuhle otázku najdete odpověď na konci knihy, takže si myslím, že určitě stojí za to si ji přečíst.

Děkuji za poskytnutý recenzní výtisk nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete objednat u nakladatelství Fragment.