6. března 2012

RC Review: Zrození


Název knihy: Zrození
Autorka: L. J. Smith
Série: Stefanovi deníky, 1. díl
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 240
Anotace: Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Pak si určitě nenechte ujít další napínavou upíří sérii, ve které vás opět čeká velká dávka napětí, tajemna a romantiky. 



Autorka známé série Upíří deníky napsala další sérii, tentokrát o Stefanovi a o jeho životě předtím, než se stal upírem.
Píše se rok 1864, sever a jih vedou válku. Právě v této době žije Stefan se svým otcem a služebnictvem na farmě Veritas. Stefan je jiný než jeho bratr, Damon, který se zrovna vrací z zpátky domů. Stefan je ten poslušný typ, poslouchá svého otce a nedovoluje si mu odporovat. Proto přistoupí na domluvený sňatek s Rosalyn. Problém je však v tom že je zamilovaný do Katherine Piercové, která osiřela a nachází útočiště na farmě Veritas.
Nejenže Stefan musí řešit své problémy v lásce, ale jeho otec potřebuje jeho pomoc při lovení démona, který se potuluje městem  a zabíjí lidi i zvířata.

Říkala jsem si, že přečíst si Stefanovi deníky bude super, jelikož se tak alespoň dozvím více o Stefanovi a možná ho i lépe pochopím. Avšak jsem měla z knihy rozporuplné pocity. zpočátku jsem se nudila a nemohla se přes začátek dostat. Avšak si myslím, že přesto byla kniha lepší než normální Upíří deníky, protože zde nebyla Elena, kterou opravdu nemusím.
Stefana jsem nikdy neměla moc ráda. Doufala jsem, že teď se to změní, ale bohužel... Svým chováním mě rozčiloval, když se pořád nedokázal rozhodnout, co chce a neustále jen poslouchal svého otce jako hodný pejsek. Nemyslím si ani, že jeho zamilovanost ke Katherina byla opravdová, protože na konci to dopadlo opravdu zvláště. nelíbilo se mi, jak ji najednou začal nenávidět, když ji uviděl jako „monstrum“.
Damon se od svého bratra hodně liší. Otcova slova a příkazy pro něho nic neznamenají, užívá si život plnými doušky. Když se seznámí s Katherine, stejně jako Stefan se do ní zamiluje.
Samostatný příběh se mi celkem líbil. Plynul normálně, ani příliš rychle, ani moc pomalu, ale bylo zde několik nesmyslností, které do té doby prostě nepatří. Jako například, když pozdrav „Ahoj.“ No, pardon, ale tohle v roce 1864? Těžko! Kdoví, možná je to chyba překladatelky, což nemohu posoudit, protože nevím, jak je to v originále.

Podle mě by si měl knihu přečíst určitě každý fanoušek Upířích deníků, jak už knih nebo seriálu. Tahle kniha vám toho sice nic moc neřekne, co už bychom nevěděli, přesto však skvěle doplňuje sérii ÚD. Pokud tedy nejste nijak zvlášť nároční čtenáři, nenechte si knihu ujít.



Děkuji za poskytnutý recenzní výtisk nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete objednat u nakladatelství Fragment.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti