24. dubna 2012

RC Recenze: Eldest

Název: Eldest
Autor: Christopher Paolini
Série: Odkaz dračích jezdců #2
Nakladatelství: Fragment
Žánr: Fantasy
Počet stran: 656

Hned na začátku vás Eldest strhne s sebou. Vtažení do děje je rychlé a pokračuje tak i dále. Na rozdíl od prvního dílu, který byl jen takové seznámí, se v Eldestu začíná konečně něco dít. Je tu více akce, příběh se dál rozvíjí a na povrch vyplývají pravdy a skutečnosti, o kterých nás nenapadlo ani uvažovat.
Knížka je vyprávěna nejen z pohledu Eragona, ale také zde dostává svůj díl jeho bratranec Roran.
Roran si chtěl žít poklidný život, oženit se se svou láskou Katrinou a zůstat v Carvahallu. Ale osud si pro něj zvolil jinou cestu. Zatímco Eragon někde putoval se svou dračicí, na Rorana dolehly následky bratrancova chování a jeho činů. Do poklidné vesničky Carvahall přijíždějí královští muži, aby zajali Rorana, ale obyvatelé se nehodlají jen tak vzdát. Roran je přesvědčí, že nejlepší bude utéci. A tak se vydávají na zběsilou pouť a cestu napříč Alagaësií do Surdy, dokud nedorazí na správné místo, přesně ve správný čas.
Já jsem si Roranovo vyprávění opravdu užila. Nejdříve jsme se trochu potýkala s jeho jménem, ale nakonec, v tomhle světě už mi vlastně nic nepřipadá divné. Roran je skutečný hrdina, je milý a statečný. Na jeho pohled příběhu jsem se vždycky těšila nejvíce.
Užívala jsem si i Eragonovo vyprávění, to ano. Kdysi chudý farmářský chlapec, který byl hodně vystrašený
Murtagh a Trn
a naivní, ale měl dobré srdce, nyní dospívá. Stráví nějaký čas v elfském městě Ellesméra, kde se seznamuje s Oromisem a jeho drakem Glaedrem. Tihle dva jsou poslední žijící drak a Dračí jezdec, pokud nepočítáme Eragona se Safirou a další dvě doposud nevylíhnutá vejce, která přísně střeží a čeká, až se vylíhnou, král Galbatorix. Oromis učí Eragona starověkému jazyku, kouzlům a vlastně ho celkově vzdělává. Během výcviku Eragon dospívá. Také v knížce prožívá své první zklamání z lásky, což ho dělá tak nějak lidštějším. V některých chvílích mi připadal až příliš vyumělkovaný, až jeho chyby a omyly a ty chvíle, kdy jsem ho litovala, mi ho zrealizovaly.
Taky se do popředí více dostává Ažihadova dcera Nasuada, která je konečně nějakou významnější ženou v téhle sérii, kromě Aryi. Nasuada se stává vůdkyní Vardenů, a to místo má právem. Je to bojovnice a hrdinka, ochotná udělat vše pro Vardeny.

Já jsem si Eldest užila mnohem víc, než první díl a bylo tu spoustu momentů, kdy jsem radostně skákala skoro až do stropu. Taky díky těm změnám v pohledu vyprávění jsem byla ještě napjatější, když kapitola skončila a následovalo vyprávění někde z druhého konce Alagaësie.
Ale nakonec, to všechno předčila úžasná bitva na konci, ve které došlo k tolika nečekaným zvratům. Přišlo jedno velké překvapení, ze kterého jsem byla opravdu mimo a ještě dlouho jsme na to musela myslet, dokud jsem se s tím prostě nesmířila.
Knížka mě nezklamala. Čtení jsem si užívala, i když byly chvíle, kdy jsme se nudila, ale pokračovala jsem dál, protože kdo by přece nechtěl vědět, jak tohle dopadne? Eldest má sice spoustu stran, ale tloušťka knihy v tomhle případě nic neznamená. Čte se rychle, ubíhá jedna stránka za druhou. Vlastně škoda, že těch stránek nebylo ještě víc.

Anotace: Šíří se temnota, přichází beznaděj, vládne zlo ...
Pokračování fantasy bestselleru Eragon z pera Christophera Paoliniho opět dobývá svět! 
Eragon cestuje se Safirou do elfského města Ellesméry, aby podstoupil výcvik v kouzlení a boji, životně důležitých dovednostech Dračího jezdce. Ztrácí jistotu, neví komu může věřit a osud království, v němž temná ruka krále rdousí veškerý vzdor, leží i nadále právě v jeho rukou... 
Druhý díl tetralogie Odkaz Dračích jezdců.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti