29. května 2012

RC Review: Nebezpečná láska

Název knihy: Nebezpečná láska
Autorka: Kateřina Petrusová
Počet stran: 376

Kateřinu Petrusovou můžete znát i pod přezdívkou Nebraska, pod kterou píše na serveru Bez hranic.
Kniha Nebezpečná láska vyšla u nakladatelství Fragment na začátku února. Autorka ale dříve publikovala knihu po kapitolách na už zmíněném Bez hranic, kde ještě nesla kniha název Malí kluci vousy nenosí. Ale poštěstilo se a kniha se tak dostala do tištěné podoby. A o čem vlastně je?
Paige je ošetřovatelka. Když zemře starý pan Russo, ocitá se bez práce, ale ne na dlouho. Syn pana Russoa ji doporučí na místo u svých známých a ona se tak dostává do trochu zvláštní rodinky a k ještě zvláštnějšímu pacientovi. Příběh se začíná rozvíjet a Paige se tak ocitá tváří v tvář věcem, o kterých ani nevěděla, že se s nimi bude muset kdy potýkat.

Myslím, že Paige si oblíbí každý. Má cit pro to, starat se o nemocné a handicapované, což by leckdo rozhodně neustál. Její problém je ale v tom, že ke svým pacientům příliš přilne. Což rozhodně není dobré, když se s nimi pak musíte rozloučit, protože umírají. I přesto, že si stále opakuje, že už se to nesmí stát znovu, zase na to doplatí. A tentokrát pořádně. Nejdřív nemá ani tucha, kdo má být její nový pacient. Pak jí je představen mladý muž Michael Bavetta, který nemůže vést normální život. A od té chvíle se Paige obrátí život naruby. Vůbec neví, co je Michael doopravdy zač (i když on to sám také neví - alespoň v tomhle stavu ne), a co je zač ta jeho povedená rodinka. A právě tak se dostává do spousty problémů, kde jí jde kolikrát o život.

Tahle kniha si vás získá. Klobou dolů, že tohle napsala česká autorka, protože i my máme někoho, na koho můžeme být hrdí a nemusíme pronášet slova chvály jen nad zahraničními knihami.
Příběh je skvěle vymyšlený. Zamilujete si jak postavy, tak místo, kde se to odehrává. Příběh se tak skvěle napsaný, že vám bude připadat, jako by se vám odehrával přímo před očima. Někdy se zasmějete, jindy budete šokovaní a stále vám v hlavě bude hrát jediná otázka - Co bude s Michaelem? A na konci knihy budete brečet, nejdříve smutkem, ale pár posledních stánek štěstím a u epilogu se budete šťastně křenit.
Mně se kniha líbila. Byla emočně vyčerpávající, na konci knihy jsem se sesypala skoro jako Paige. A líbila se mi i po detektivní stránce. I když bych uvítala více toho mafiánského.
Co mi ale trochu vadilo, byl ten vztah hlavních hrdinů. Zdá se mi, že byl uspěchaný, klidně ho mohla autorka trochu rozvést, což by mi určitě nevadilo. Přesto se mi kniha líbila, byla hezky napsaná a i ten příběh si mě získal. Myslím, že tuhle knihu si zamiluje každý. Je ze života, žádné nadpřirozené věci a to jsem byla ráda, protože jsem mohla na chvíli vypustit a odreagovat se u nějakého romantického, nebezpečného příběhu.

Taky se šušká něco o tom, že by měl vyjít i druhý díl, který už má autorka dokončený. Tentokrát bychom se měli podívat na osud Roberta, což podle mého bude mnohem lepší. Přece jen se dostane blíž k té mafiánské stránce, do které byl Robert zapletený mnohem víc než Michael.

Anotace: Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

Děkuji za poskytnutý recenzní výtisk nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete objednat u nakladatelství Fragment.