22. července 2012

RC Recenze: Paranormálové 2: Nikdo není bez viny


Název: Nikdo není bez viny
Autor: Kiersten White
Série: Paranormálové #2
Nakladatelství: Fortuna Libri
Žánr: Fantasy
Počet stran: 352

Evelyn chce začít žít normální život. Před měsícem nastoupila do školy, ale nic není takové, jak jí to ukazovali v jejím oblíbeném seriálu Easton Heishts.
Evie si myslí, že její paranormální minulost je pryč, stejně tak jako její práce pro MAZP. Teď se musí potýkat jen s přísnou učitelkou tělocviku, prácí v bistru pro paranormály, které patří otci jejího přítele Lease. Ale nejdůležitější pro ni je dobrý prospěch, aby se dostala do Georgetownu, kde studuje také Lease, se kterým chce strávit budoucnost.
Jenže, to by se jenoho dne nesměla u ní ve škole objevit její bývalá šéfka Raquel, která pro ni byla jako matka, kterou Evelyn nikdy neznala. Vzápětí na to je Evie unesena podivnou bytostí a jen díky své schopnosti se dokáže dostat ze spárů toho ošklivého mračna, které s ní plachtilo vzduchem a snažilo se ji odnést kdoví kam.
Evie
Když pak Raquel Evie ubezpečuje, že na ni žádného paranormála neposlala, dostáváme se konečně k jádru pudla. Raquel se přiznává, proč přišla za Evie. Chce, aby se Evie vrátila zpět k MAZP, i když její práce bude trochu uvolněnější, než jak to bývalo dřív.
Zdá se to naprosto bezpečné, ale Lease s tím nesouhlasí. Má k tomu své důvody, protože ho tenkrát MAZP věznila a on v této agentuře nevidí nic dobrého. Ale Evie si není jistá. Chce se vrátit, ale zároveň nechce, protože by tím zklamala Lease. Ale nakonec... se rozhodne správně... Ale co je ta správná možnost? A bude se nakonec opravdu jevit tak správná i poté, co všechno si nakonec Evie prožije?

První věc, co mě na tomto dílu štvala, byl ten lidský život a Evelynina snaha zapadnout a být jednou z těch dívek, které společné nakupují, mluví o klucích, chodí na večírky... Ráda si přečtu podobné knihy, ale kdybych si ji chtěla zrovna přečíst, tak bych nesáhla o knížce, která je o paranormálech. Samozřejmě, stále tu byly nadpřirozené bytosti, to jo, ale ne tolik, jak bych si přála.

Evie se dost změnila, než jak ji známe z minulého dílu. Alespoň mně to tak připadalo. Stále tu byly momenty,
Evie
kdy jsem obracela oči, ale rozhodně jsem si čtení z jejího pohledu užívala mnohem víc, než předtím. Zdála se mi mnohem milejší, a vyspělejší, už to nebyla to hloupá a naivní holka z minulého dílu. Proto jsem si ji ihned oblíbila, ani jsem neměla chuť knížku zavřít a nečíst dál, jak to bylo v minulém díle, kdy jsem téhle holky měla někdy prostě plné zuby. Jak se mi zároveň nelíbila ta normální část, na Evie se mi to líbilo, v jistých situacích jsem jí byla mnohem blíž a soucítila jsem s ní. Sama vím, jaké to je čekat, až vám dojde rozhodnutí ze školy, kam jste chtěli jít dál studovat.

Lease
Lease je stále přítel Evie, ale jejich vztah je poněkud složitější, protože on studuje v Georgetownu a  domů jezdí jen o víkendech. Musím říct, že já jsem si tohoto kluka okamžitě zamilovala. Je zapálený pro studium,
je chytrý a touží pomáhat paranormálům. A je starostlivý. Bylo mi občas až smutno z toho, že mu Evie lhala.

Jack je nová postava. Je to člověk, který žije ve vílích říších a naučil se používat vílí stezky, takže je velmi důležitý pro MAZP, která se snažila v poslední době změnit, a to tak, že omezila svou závislost na vílích stezkách. Proto je Jack tak prospěšný. Ale je to malý hajzlík, dost sebevědomý, hezký a taky hodně ohebný, takže chvílemi připomíná někoho z cirkusu. Jack je zajímavá osobnost, ráda jsem o něm četla, byla s ním sranda, i když jsem na něj občas byla naštvaná. Proto mě tak překvapilo, co se z něj nakonec vyklubalo. A to mě hodně zklamalo.

Nejde sice o přelomové dílo, ale tahle série se stala mou oblíbenou. Zrovna tenhle díl by si možná vysloužil i pět hvězdiček, ale... Víc, víc, víc paranormálů! Proto dávám jen 4 hvězdičky a už se těším na další díl, který si mě snad získá ještě víc. Tak uvidíme, co se z něj nakonec vyklube. :)

Anotace: V dalším dílu Paranormálů se opět setkáváme s Evií, která bude tentokrát kromě svých obvyklých problémů s vílami, upíry a Mezinárodní agenturou pro zadržování paranormálů řešit i problémy, které trápí spoustu dívek jejího věku. Podaří se jí se svými problémy poprat? A jak skloubí lásku k vodouchovi, školu a práci s paranormály? Stojí za útoky na Evii víly? A proč se ve městě objevují stále noví paranormálové a pozorují ji? I když jsou její rodinou přátelé a MAZP, zjistí Evie něco o svých rodičích? To vše se dozvíte ve druhém dílu s podtitulem Nikdo není bez viny.


Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fortuna Libri.

1 komentář:

  1. K tomuto dílu jsem se ještě nedostala a ani nijak zvlášť nespěchám. Mám takový divný pocit, že se mi knížka nebude líbit a toho se bojím :// :))

    OdpovědětVymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti