17. července 2012

RC Recenze: Závist


Název: Závist (Envy)
Autor: Gregg Olsen
Série: Román prázdné rakve #1
Nakladatelství: Fortuna Libri
Žánr: Dobrodružství, thriller, detektivka
Počet stran: 296

Na první pohled malé a klidné městečko. Ale každý zde skrývá své tajemství nebo se schovává před svou minulostí.
Je Štědrý den a Katelyn si myslí, že má otevřenou cestu ke své budoucnosti a touze studovat. Pak ale přijde šok. Katelyniny prarodiče utratí peníze slíbené na Katelyninu vysokou za novu kuchyň a tak se Katelynina budoucnost pomalu rozplývá.
A pak ji najde její matka mrtvou. Dívka ve vaně s přístrojem na espresso zapojeným do elektriky. Všichni si myslí, že to byla sebevražda a k nedostatečnému množství důkazů je případ považován za nehodu.
Pravda je avšak jiná. A na ni se pokusí díky svému daru přijít dvojčata Hayley a Taylor Rayenovi.

Hayley a Taylor
Nechci tuhle knihu vychvalovat až do nebe. Nemyslím si, že si to zaslouží, ale i tak jsem si čtení užívala. V některých chvílích mě až mrazilo na zátylku a ta tajemná atmosféra mi nedávala spát.
Nejtěžší pro mě bylo se prokousat začátkem, který si mě zrovna nezískal, nebylo tam správné vtažení do děje, jaké by mělo být. V půlce knihy už to ale bylo lepší. Všechno to bylo tak tragické, to nejhorší, co se může stát je smrt mladé dívky. Celá knížka byla provázena spoustou tajemství a dramat, každá rodina si něčím prošla, každá postava tu hrála nějakou roli.
Gregg Olsen jako muž dokázal skvěle psát z pohledu dívek, které nebyly až tak úplně normální. Dvojčata byla navzájem propojena, dokázala vycítit, co si myslí a co cítí ta druhá. Jejich schopnosti byly doplněny zvýšenou intuicí a inteligencí. Díky jejich schopnostem mi až běhal mráz po zádech.

Jak se pomalu dostává příběh dál, dozvídáme se další kousky skládačky, které do sebe začínají zapadat. Čím dal jsem četla, tím více jsme se bála o hlavní hrdiny a dozvídala jsem se jejich příběhy. Ta skutečnost byla hodně podivná, často mě spoustu věcí v knize nutilo nad nimi dlouho přemýšlet, ale nedobrala jsem se žádného výsledku, tak jsme četla dál a doufala, že někde v koutku bude schována odpověď, kterou jsem potřebovala znát.

To, že je kniha napsaná částečně podle skutečné události, jí více přidává na reálnosti, se kterou už začala. Je to velmi smutný a tragický příběh, při kterém jsem měla několikrát slzy na krajíčku. Tragédie. Po dočtení knihy jsem ani nemohla spát, jak mi to neustále strašilo v hlavě. Podle skutečné události. Gregg Olsen je opravdu skvělý autor.

Navíc ta skvělá obálka, díky které jsme se rozhodla, že si tuhle knížku prostě musím přečíst. A nakonec jsem ráda, že jsem si ji přečetla. Takže dávám 4 hvězdičky.

Anotace: Román o prázdné rakvi - Vražda je tak sprosté slovo...

Noc, kdy Katelyn zemřela, se stalo cosi, co všechno změnilo. Zlo má nejrůznější příchutě. Někdy je hořké, jindy ošidně sladké. Katelyn zjistila den své smrti. V jeden okamžik byla deprimovaným teenagerem a zároveň ztratila život. A pak... ležela na stole z nerezové oceli, oči skleněné, tělo studené, a byla opravdu, ale opravdu mrtvá.

Jak se to stalo? Byla to sebevražda, nebo vražda? A kdo za to nese vinu?

Dvojčata Hayley a Taylor Ryanovi zakopnou o důkaz, který je mnohem více znepokojující než si vůbec dokázali představit... a prolitá krev je přivede na stopu tajemství z dávné minulosti, o níž by raději ani nic nevěděli.

Autor se nechal inspirovat pravdivým příběhem internetové šikany a Závist je prvním dílem odvážné, otevřené a hrůzostrašné série, která vás přivede až na hranu mezi životem a smrtí.


Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fortuna Libri.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti