21. července 2012

Recenze: Paranormálové 1: Zlodějka duší


Název: Zlodějka duší
Autor: Kiersten White
Série: Paranormálové #1
Nakladatelství: Fortuna Libri
Žánr: Fantasy
Počet stran: 352

Evelyn nemá rodiče. Pracuje pro MAZP, Mezinárodní agenturu pro zadržování paranormálů,  kde také žije. Její práce je zatýkaní paranormálů a udržování tak iluze bezpečí v lidském světě.
Už je to pro ni rutina, dostane úkol a pomocí vílích stezek se dostane na místo, kde odvede svou práci a může zase zpátky domů, nebo-li do toho pokoje u MAZP. Ale pak se začnou objevovat zprávy o tom, že někdo zabíjí paranormály. A k tomu Evelyn otravuje jedna pitomá víla - Reth. A jako by toho už tak nebylo dost, na základnu MAZP se vloupá někdo zvláštní. Někdo, o kom jaktěživ nikdo neslyšel.

Evelyn není typická dívka, která zabíjí nadpřirozené bytosti, jak by se nám mohlo na první pohled zdát. Ona je jen zatýká.
Prvních pár stránek jsem ji neměla moc ráda. Její chování mi připadalo trochu dětinské. Ale v průběhu knihy jakoby vyspěla a já jsem ji pak měla ráda, i když se nakonec našla nějaké maličkost, která mě u jejího chování zarazila a donutila mě protočit oči.
Občas mi jí bylo líto, přece jen, nikdy nežila normální život, jaký žijeme my, nebo jaký Evelyn viděla ve svém oblíbeném seriálu Easton Heights.
Evie
Lease je vodouch. Je napůl člověk a napůl vodní elementál, proto na sebe dokáže brát jakoukoliv podobu, ta jeho skutečná je ale podivně průhledná, neuchopitelná pohledem. Lease se snaží najít to, co zabíjí paranormály, ale ocitá se v zajetí MAZP, kde se seznamuje s Evelyn. A je nemožné, aby mezi těmito dvěma nepřeskočila jiskra.
Reth je víla. Nejspíš ta zlá, ale i tak pracuje u MAZP jako „taxikář“, přepravuje pomocí vílích stezek lidi z místa na místo. Kdysi chodil s Evelyn, ale to už je dávno. Zatímco Evelyn už s ním nechce mít nic společného, on o ni stále usiluje, a jeho snaha získat Evelyn zpět je velmi.. podivná.

Sice je pravda, že nejdříve se mi knížka zdála jako naprosté klišé, ale tady nejde o typické zabíjení upíru dřevěnými kůly a tak dále a tak dále... Líbí se mi, jak je to autorka vymyslela, takže se mi nakonec knížka opravdu zalíbila, donutila mě to všechno prožívat, zatajovat dech, překvapivě lapat po dechu a radovat se z naprostých maličkostí. Nakonec jsem si oblíbila i Evelyn.
Jelikož je Evelyn vypravěč, takže se všechno točí vlastně jen kolem ní. Často se tráví spoustu časů nad jejími pocity k Lease a Rethovi. Chybělo mi tu trochu víc akce. Děj je místy předvídavý, ale je plynulý, knížka se čte hezky rychle. Je to skvělá oddychovka pro náctileté. A to já jsem, proto se mi knížka líbila. Takže nakonec dávám 4 hvězdičky. Na těch plných podle mého nemá, zas tak moc jsem ji nežrala. :) Ale jsem ráda, že jsem si ji přečetla a už se těším, až se dostanu ke druhému dílu.

Anotace: Hrdinka románu Evie má velice zvláštní povolání: pracuje v Mezinárodní agentuře pro zadržování paranormálů. Běžně se vídá s upíry a vlkodlaky, její nejlepší přítelkyně patří mezi mořské panny a nová láska je vodouch – paranormál, který na sebe dokáže brát nejrůznější podoby. Nic na paranormálních tvorech ji nemůže překvapit a zaskočit. Paranormálové jí vlastně připadají normální a agentura jí nahrazuje rodinu, o kterou přišla. Trochu jí vadí, že je ochuzena o běžné radosti svých vrstevníků, ale vede vcelku spokojený život. To se však má brzy změnit. Paranormálové začínají z neznámých důvodů umírat a kolem Evie se začínají dít podivné věci. Potom se na scéně objeví Zlodějka duší a Evie jde o život…

1 komentář:

  1. Mě se první díl líbil. Nejvíc mě bavilo, když Evelyn byla s Leasem :))

    OdpovědětVymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti