RC Recenze: Paranormálové 3: Jednou provždy

Název: Jednou provždy
Autor: Kiersten White
Série: Paranormálové #3
Nakladatelství: Fortuna Libri
Žánr: Fantasy
Počet stran: 400

V malém městečku, kde nyní žije Evie, se začíná objevovat čím dál více paranormálů, kteří by chtěli začít žít poklidný život utajený před vládní agenturou MAZP. Ta ale změnila vedení a nová supervizorka chce, aby Evie začala zase plnit své povinnosti na plný úvazek, ale Evie odmítá mluvit s kýmkoliv jiným než s Raquel, svojí bývalou šéfkou a ženou, která pro ni byla skoro jako matka.
Reth je na pokraji smrti. Lease je unesen. Jack, který ji na konci minulé knihy nechal na vílích stezkách, se znovu objevuje na scéně a žádá o odpuštění. Tohle všechno jsou, dalo by se říct, malichernosti v porovnání s tím, co paranormálové žádají po Evie. Má totiž otevřít bránu, kterou by mohli projít ti paranormálové, kteří chtějí, do překrásné země, jež byla kdysi jejich domovem.

Druhý díl, Evie a Jack
podpalují loď v Temné říši
První díl - Zlodějka duší  je o pravidlech, troše paranormálů, jedné velké hrozbě a hlavně o MAZP. Druhý díl - Nikdo není bez viny se snaží přiblížit nám lidskou stránku Evie, trochu nás seznámit s tajemstvím a nakonec nás nechat dočíst s podivným pocitem, co mělo tohle znamenat. Ale třetí díl nemá ani jedno z toho, maximálně jsou to jen okrajové části příběhu, který je napínavý, překvapující, plný zvratů a nedá vám spát.
Kiersten White skvěle dokáže popsat příběh i postavy, má trefná přirovnání a vtahuje vás tím do děje. Představuje nám množství paranormálů, povoluje nám nahlédnout do vílích říší, seznamuje nás se zrcadlovým lesem, ukazuje nám New York postavený z hadů, učí nás tanec, který nám nedovolí nic jiného, jen dál naslouchat hudbě a tančit a tančit.

Nikdy bych si nemyslela, že tohle řeknu, ale Evie jsem si nakonec opravdu zamilovala. Obdivuju na ní, jak dokáže bojovat za ty, které má ráda. Potýká se s paranormálním světem a přitom je stejná jako každá dívka. Má svůj oblíbený seriál o životě puberťáků, je zamilovaná do jednoho kluka a šíleně miluje růžovou, což je vidět i na jejím paralyzéru, který si trefně pojmenovala Žah. Je růžový a posázený falešnými diamanty. A to je roztomilé, jak se nám autorka snaží Evie přiblížit, ukázat nám její světlou stránku, která říká, že je Evie stejná jako my a žádný lovec paranormálů.
Je až zvláštní, jak tento poslední díl změnil můj pohled na všechny postavy. Ty chvilky, kdy byli Evie a Lease spolu, jsem si náramně užívala, víc než kdy dřív, a bylo mi smutno, když jim něco bránilo spolu být.
Docela jsem si oblíbila i Retha, který celou dobu představoval záporáka, co se snaží získat Evie na svou temnou stranu. Byla jsem mile překvapena, když jsem zjistila, že Reth je vlastně mnohem hodnější, než se na první pohled zdá. Stále je to ale víla, tak se v něm najdou i krapet špatné vlastnosti, jako sobectví, kdy Evie ukazuje špatné a zvrácené kouty Temné říše, jen aby ji víc přesvědčil o tom, jak moc správné je otevřít bránu a všechny poslat zpátky. Jindy se zase snaží získat Evie jen a jen pro sebe, protože ji má rád mnohem víc, než se zdá.
Jack je opět na scéně. To by asi každého nenapadlo, že se tu prostě zjeví a vše mu nakonec bude odpuštěno i po tom všem, co provedl. Nechal Evie na vílích stezkách, dostal ji do mnoha nebezpečí... Kdyby Evie nebyla tak nadaná, nejspíš už by byl dávno mrtvá. Ale v téhle době je každá ruka dobrá, tak prozatím je Jackovi odpuštěno, protože jeho pomoc se nakonec bude hodit.

Během čtení a po dočtení knížky jsme byla nadšená. Závěrečný díl naprosto předčil má očekávání a na konci jsem byla šíleně smutná, že už to všechno končí. I když to bylo krásné zakončení, ráda bych věděla, co bylo dál. To už je ale jen na nás, sami si teď musíme domyslet, jaký byl život Evie a Lease.

Anotace: Evina paranormální minulost se neustále vrací a děsí ji. Nová ředitelka Mezinárodní agentury pro zadržování paranormálů ji chce přemluvit k nové spolupráci se střediskem. Temná královna týrá lidi ve své děsuplné říši. A paranormálové neustále tvrdí, že Evie je jediná bytost, která je dokáže zachránit před jejich záhadným, nebezpečným osudem.
Celému paranormálnímu světu běží čas. A osud tohoto světa nemá v rukou nikdo jiný než Evie…

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fortuna Libri.