RC recenze: Čísla 3: Nekonečnost

Název: Nekonečnost (Originální název: Infinity)
Autor: Rachel Ward
Série: Čísla (Origiální název: Numbers)
Nakladatelství: Egmont
Žánr: Sci-fi
Počet stran: 264

Anotace: Adam se Sárou, jejich malou dcerou Miou a bratry Sáry Martym a Lukem, jejichž rodiče zahynuli při požáru, se potulují po anglickém venkově, přespávají ve stanu v improvizovaných táborech, v létě i v krutých zimách. Takový život je drsný, jen s velkými obtížemi se dá sehnat jídlo, pitná voda, základní věci k životu.

V jednom z táborů, kde se přechodně ubytovali, je vyslídí tříčlenná skupinka mužů. Přijíždějí na motorkách, celí v kůži a v jejich čele je nebezpečný vůdce jménem Saul. Brzy se ukáže, že jsou ve službách ilegální vlády, které se podařilo ukrýt se v masivním podzemním bunkru a zásobit se vším potřebným. Saula zajímá především Adam se svými schopnosti vidět čísla. Ví, že by pro ně mohl být velmi prospěšný a snaží se ho zlákat do svých služeb. Když Adam nesouhlasí, násilím ho odvezou do bunkru a s ním i Miu a Sáru, která čeká druhé dítě.

V bunkru panují striktní vězeňské poměry, Adam a Sára s Miou jsou uvězněni a vystaveni teroru ze strany Saula a jeho spolupracovníků.

Ale nesnesitelné věznění netrvá věčně. Všem se za pomoci přátel nakonec podaří utéct a ubránit se Saulovi, který usiluje o jejich životy.

zdroj
Po Chaosu v roce 2027 nám opět Adam se Sárou vypráví svůj příběh. Teď jsou z nich kočovníci, starají se o malou Miu, Sářiny dva bratry a na cestě je další dítě. Anglie je zpustošená, léky docházejí, žádné technologie, málo jídla a benzín je luxus, který si může dovolit jen vláda.
Do tábora, kde nyní Adam se Sárou žijí, přijíždějí tři muži na motorkách. Chtějí jediné. Adama. Jejich vůdce, muž neurčitého věku jménem Saul, jim řekne, že shání geniální lidi jako je Adam, aby znovu obnovili tuhle zemi. Saul jim poskytne bezpečí a léky, ale Adam nakonec odmítá odejít. A tak se Saul rozhodne ho donutit. Unese Miu. Adam se Sárou tedy nakonec jedou s ním, aby zachránili svou dceru, se kterou odjíždí jeden z mužů neznámo kam. Jenže Adam po cestě spadne z motorky a ošklivě se zraní.
Sára pak má najednou starostí nad hlavu. Přemýšlí, jak utéct z bunkru, kam je zavřeli, dbá na Miino bezpečí, strachuje se o své dva bratry, které museli nechat v táboře, bojí se o Adama a taky o své  nenarozené dítě. Bunkr totiž není tak skvělé místo, jak ho Saul popisoval. A taky Saul není takový dobrák a vůbec mu nejde o blaho Anglie. Chce Adama jen pro sebe, ze sobeckých důvodů.

Adam je v post-apokalyptiké Anglii jako celebrita. Než přišel Chaos, varoval lidstvo před nebezpečím a smrtí. To ho ale většina nebrala vážně, dokud se skutečně něco nestalo. A tak se Adam dostal lidem do podvědomí jako kluk se znetvořenou tváří a darem od Boha. Nebo snad od ďábla? Pravdou je, že nikdo stále netuší, kde se čísla vzala a proč tento dar měla Adamova matka a teď ho má i on.
Sára je další z nadpřirozených lidí. Už minule nás Sára seznámila se svým darem vidět budoucnost, když namalovala Adama i se znetvořenou tváří na zeď v tunelu.
Mia dostává velký prostor na stránkách Nekonečnosti. Protože i ona má dar. A nejen to. Je výjimečná i tím, že obelhala své číslo. Mia totiž žije, i když by žít neměla. V jejích očích teď jasně svítí stejné číslo, jako měla Adamova babka, která zemřela v ten den, co měla zemřít právě Mia. Sára má proto důvod se bát, co dalšího může Mia skrývat, jestli ukradla babce číslo nebo jí ho stařenka sama dala. Kdo ví, co všechno teď Mia má v rukou; jakou moc? Když babka dokázala vidět aury lidí, je možné, aby i Mia mohla mít tento dar?

Chaos mám ráda. Jistým způsobem. Je to poutavý příběh z nedaleké budoucnosti. Není to geniální dílo rozepsané na několika set stránkách. Ale přesto se v té tenké knížečce máte čeho uchytit, užívat si životy těch lidí nebo s nimi cítit jejich strach. A já tuhle knihu prožívala, jako by to byl příběh skutečných lidí, ba dokonce mých kamarádů.
zdroj
Autorka pro nás připravila nečekané zvraty. Hlavním z nich byl už samotný příběh Nekonečnosti, který už nám nevyprávěl o další generaci, o další osobě, jak jsme mohli čekat. Opět tu byl příběh Sáry a Adama, které jsme poznali už ve druhém dílu. Po Jem, hrdince z prvního dílu, už bylo stop jen v Adamových vzpomínkách.
Našla jsem si tu i zápory, jako v předešlých dílech. Především mluvu. Docela mi to vadilo, jak se všichni vyjadřují. Nejdříve jsem si říkala, že to přejdu, protože se nám jen autorka snažila dodat kus dnešní mládeže a to stylem jejich mluvy. Ale pak jsem si všimla, že tak mluví úplně všichni a to se mi nelíbilo. Jinak totiž byly postavy odlišné, každá měla svůj charakter a typické vlastnosti.

Na konec mám jediný názor. Chci víc. :) Protože tahle knížka mě opět uchvátila, i přesto, že jsem se v prvních kapitolách moc nebavila. Ráda bych znala příběhy lidí, co dál žili, a jak se poprali se svým životem. Bohužel, ale možná je to tak lepší, můžeme si už jen představovat, co bylo dál, a přát Adamovi a Sáře štěstí.

Mé hodnocení jsou 4 hvězdičky, tu jednu ubírám jen kvůli stylu psaní a řeči lidí. Jinak jsem opravdu šťastná, že se mi série dostala do rukou.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Egmont.