RC recenze: Temné vody: Jed

Autor: Fiona Paul
Série: Temné vody #1 (Origiální název: Secrets of the Eternal Rose #1)
Nakladatelství: Egmont
Žánr: Historický román, detektivka
Počet stran: 360

Anotace: Tajemství mohou být mocná a smrtelně nebezpečná – jako jed.

Cassandra Caravellová patří v renesančních Benátkách ke společenské elitě. Má všechno, co si jen dívka může přát: elegantní šaty, třpytivé klenoty, pozvánky na ty nejlepší večírky a hezkého bohatého snoubence.  Touží však po něčem jiném. Od smrti svých rodičů se cítí jako v pasti, sama ve městě zbudovaném na mořské laguně, kde temný labyrint vodních kanálů šeptá o útěku.

Potom však Cassandra narazí na mrtvé tělo ženy s vyrytým krvavým X a je postupně vtažena do nebezpečného světa tajných společenství, kurtizán a zabijáků. Navíc zjistí, že se zamilovala do Falka, chudého malíře se svůdným úsměvem… a zvykem dostávat se do potíží.

Stále však zbývá vypátrat vraha mrtvé ženy. Najde ho Cassandra dřív, než najde on ji? A zůstane věrná svému snoubenci, nebo podlehne citům k Falkovi, které se jí začínají vymykat z kontroly?

Renesanční Benátky. Místo pro bohaté lidi, krásné šaty, šperky, domy a maškarní bály. Kdo by tenhle život nemiloval? Nejspíše ti, co nejsou jeho součástí.
zdroj
Cassandra je mladá dívka, která se stále ještě vzpamatovává ze smrti svých rodičů. Žije se svou přísnou tetou Agnese a má takový život, jaký by si přál každý. Žije luxusním životem, v nádherném domě a je zasnoubená s bohatým Lukou. Ale Cass takový život nechce.
Cass vždy ráda chodila na hřbitov vedle jejich domu. Vzala si s sebou deníček a pod rouškou tmy si do něj zapisovala své myšlenky. A jednou v noci, po smrti její kamarádky Liaviany, tomu není jinak. Cass se vydá na hřbitov, ale tentokrát kvůli tomu, aby se naposledy podívala na hrobku se dávné přítelkyně. Jenže pak pochopí, že na hřbitov nikdy chodit neměla, alespoň ne tuhle noc. Hrobka je otevřená a uvnitř neleží Liviana, ale neznámá dívka s vyříznutým písmenem X na hrudi. Když se dá Cass na útěk, narazí na chlapce jménem Falko, se kterým se již potkala po Livianiném pohřbu, když ji tento kluk omylem shodil do bláta. Cass netuší, jak jí setkání s ním změní život, a jak vlastně zkomplikuje svou přítomností celou situaci i život chlapce, který si jen chtěl něco přivydělat.
Falko je milý kluk, je to umělec a patří mezi tu spodní vrstvu. I když by s ním Cass neměla trávit čas, protože je to proti pravidlům, nakonec přistoupí na jeho nabídku, aby pátrali po ztraceném tělu Liviany. A mezi těmito dvěma to začne jiskřit. Cass bude přitahovat jeho šibalský úsměv, krásné oči a vlastně celý Falko, že se není čemu divit, až se do něj nakonec zamiluje.
Mezitím, co se Cass snaží vypořádat se svou nesprávnou láskou, se v Benátkách objevují zprávy o dalších vraždách. Benátky nikdy nebyly bezpečným místem, ale teď teprve začíná být riskantní chodit ven.
A jako by to už tak nebylo složité, na scéně se objevuje Luka a Cass zjišťuje, že od té doby, co ho viděla naposled, se hodně změnil. Začne ji trápit jediná otázka. Zůstat s Lukou  a žít s ním krásný, bezpečný život, nebo utéct s Falkem a ochutnat tak dobrodružství, které Falko představuje?

zdroj
Nikdy jsem neměla moc ráda historické knihy. Historii ano, ale spíše z toho vědeckého pohledu, ale nikdy jsem moc nečetla knihy o životě panovníků apod. Proto jsem přistupovala ke knize trochu se strachem. Hned zpočátku mě zaujal design. Krásná obálka, krásné písmo a i uvnitř byla kniha krásná. Na začátku každé kapitoly nás čekal úryvek z Knihy věčné růže. Občas byl tento malý kousek textu nechutný a mrazivý, ale občas vystihoval následující kapitolu, ale vlastně jsem stále nepochopila, co je to ta Kniha věčné růže. To se nejspíš dozvíme až v druhém dílu.
Poté, co jsem se prokousala prvními stranami, které byly docela nudné a nezajímavé a jejich čtení mi dalo skutečně zabrat, jsem se do knížky konečně začetla. Hltala jsme stránku za stránkou, i když tam občas byla nějaká hluchá místa a chvíle, kdy jsem potřebovala knihu odložit, srovnat si to v hlavě a vrátit se k ní třeba další den.
Nakonec jsem ale byla skutečně překvapená z celého vývoje knihy. Zjistila jsem, že jsem nedokázala skoro nic uhádnout a předpovědět, autorka si připravila dokonalou zápletku, kterou jsem skutečně nečekala. Jednou autorka napsala něco, čeho jsem se mohla konečně chytit a nepotopit se v tom množství informací a složitostí, a pak to zase vyvrátila ještě více překvapující informací.

zdroj
Milostný trojúhelník byl takový, jak ho známe. Jedna dívka, dva chlapci, kterého si vybrat? Cass v tom stále neměla jasno, až se nakonec rozhodla pro něco, co nikdo nečekal. Vybrala si chudobného chlapce, kvůli kterému jí začalo ihned bušit srdce, jen co ho uviděla, nebo svého bohatého snoubence, který si ji začal pomalu získávat? Z textu bylo vidět, že vetšinou autorka dává přednost Falkovi, i když já osobně jsem si oblíbila spíš Luku. Porto jsem zvědavá, co bude dál a jak se tento vztah vyvine.

Kriminální stránka toho příběhu taky nebyla špatná. A to je co říct, protože já jsem nikdy nefandila detektivkám. Ale tady jsem si pátrání užívala, občas mi i naskakovala husí kůže a už jsem se nemohla dočkat, až se konečně dozvím, kdo je vrah.

První díl mě zaujal, proto doufám, že se mi brzy do rukou dostane i díl druhý. Jsem zvědavá, jak se vyvine milostný trojúhelník, stejně tak, co si pro nás dál autorka připravila.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Egmont