29. dubna 2014

RC Recenze: Osudové rozhodnutí

Název: Osudové rozhodnutí (Gone)
Autor: Lisa McMann
Série: Lovkyně snů (Dream Catcher) #3
Nakladatelství: Fragment
Žánr: YA, nadpřirozeno, sny
Počet stran: 224
Anotace: Myslíte si, že vidět, o čem ostatní sní, je skvělé? Naopak, je to děsivé, nebezpečné a může vás to stát i život.

Jmenuju se Janie a věřila jsem, že vím, co mě v budoucnosti čeká. Myslela jsem si, že jsem s tím smířená. Nesnesu však pomyšlení na to, že stahuju Cabela s sebou. On je skvělý a já na pokraji sil. Musím navždy zmizet, aby mohl žít naplno. 
Může můj osud zvrátit cizinec, který mi vstoupil do života? A opravdu mě čeká jen zlověstná budoucnost a ani plamínek naděje na lepší dny? Musím si zvolit, čas běží a jde o život...

Jak byste reagovali vy, kdybyste se jedné noci propadli do něčího snu? Byli byste vystrašení a svěřili se někomu? Nebo byste si toto strašlivé prokletí nechali jen pro sebe a doufali, že se jedná jen o noční můru a vy brzy procitnete.
Janie se neprobudila. S prokletím či darem lovkyně snů žije stále jako v nikdy nekončící noční můře.
Kdysi Janie ani nedoufala, že by mohla žít normální život. Pak se ale naučila „odmítat“ sny, zastavovat je a otáčet úhel pohledu.
Především ale našla Cabela. Začala doufat, že by mohla vést normální život. A později tomu i začala věřit.
Často ale přijdou zvraty, které nám převrátí život naruby. Když si Janie nakonec přečetla zelený notes paní Stubinové, zjistila celou pravdu, která není vůbec růžová. Kvůli propadání se do snů se jí bude zhoršovat zrak, až o něj přijde úplně. Bude ztrácet cit v prstech na rukách i nohou. A nejhorší na tom je, že s sebou stáhne i Cabela, protože ani jeden není schopen toho druhého opustit. Můžou tohle zvládnout a vést krásný, dlouhý život?

„Tady jsme rodina, Hannaganová. Já jsem tvoje rodina, ty jsi moje rodina, tady patří do rodiny každý. Vyprdnout se na rodinu, to by nešlo.“

Jako by toho už tak neměla dost, Janie najde svého otce. Leží v nemocnici, v kómatu. Její matka jí tvrdí, že mu „vybouchla hlava“. Janie odhaluje tajemství  svého otce a přemýšlí, jaké by to bylo, kdyby žila jako on, v izolaci.
Byla by blázen, kdyby si vybrala slepotu a ochrnutí, ale to by musela opustit Cabela. Možná nakonec nebude ani muset. Žádné řešení není správné. Její dar nese svá rizika na obou protikladných pólech a ne jen na jednom. Zbývá už jen si vybrat, která bolest je snesitelnější.

Série Lovkyně snů je příjemné, lehké a oddechové čtení, které vám nezabere příliš mnoho času. Přesto je každý díl (vlastně kromě prvního :D) nabitý napětím a skrytými pravdami a hrůzami, které s sebou přináší „lovení snů“.
Říkala jsem si, co bych mohla od posledního dílu očekávat, čím mě asi překvapí. Jestli mě nadchne nebo zklame. Zklamaná jsem nebyla, i když příliš nadšená také ne, přesto jsem měla po dočtení dobré pocity. Prožívala jsem s Janie pátrání po pravdě a jiné momenty, ať už to byly šťastné chvilky nebo hroší.
Už jsem psala v recenzích na předchozí díly, že u mě má autorka velké plus za to, že z Janie neudělala jen další oblíbenou holku, která jako bonus dostane ještě nadpřirozené schopnosti. A pak možná začne přemýšlet o svém životě, stane se z ní lepší člověk, začne se více zajímat o ty „nižší vrstvy“. Jo, vážně takové hrdinky většinou nemám ráda a to právě kvůli tomu, že jich je většina. U Janie se tohle naštěstí nestalo. Janie nikdy neměla lehký život, ale na druhou stranu, nefňukala, dýchala a pracovala, aby mohla žít a brala život takový, jaký je. Kvůli tomu si častokrát vysloužila můj obdiv, protože nevím, jak bych se s jejím životem dokázala poprat já.
Když Janie před sebou měla těžké rozhodnutí a pak si nakonec vybrala tu méně bolestivou volbu, tak, aby to zase neměla moc jednoduché, se jí do cesty postavila další překážka.

Je škoda, že už tato série končí, docela ráda bych věděla, co bylo s Janie dál. Ale asi je to tak lepší, nechat ji žít si svůj život v relativním poklidu a na nás je si jen domyslet, co se tak mohlo dál dít.


Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment

Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti