19. dubna 2014

RC Recenze: Vstříc temnotě

Název: Vstříc temnotě (Fade)
Autor: Lisa McMann
Série: Lovkyně snů (Dream Catcher) #2
Nakladatelství: Fragment
Žánr: YA, nadpřirozeno, sny
Počet stran: 256
Anotace: Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…

Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.

Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…
Lovec snů. To je člověk, který neloví sny, jen se do nich propadá. A možná i něco víc.

Janie je lovkyní snů už od svého dětství. Teď je ale o něco starší a zkušenější a dokáže sny už trochu ovládat a možná konečně přichází na kloub tomu, jak by se z jejího prokletí mohl stát dar.
Cabela si pamatujeme už od prvního dílu. Byl jednou z mála postav, které autorka vymyslela, a dostalo se mu dost prostoru jak v knize, tak v samotném životě Janie. Ta může díky svému daru být nápomocná v kriminalistice a Cabel... je Cabel. Je pěkný, milý a chytrý a dokáže hrát svou roli. Oba teď pracují pro kapitánku Komiskou a společně čelí zločinu a jiným větším, dokonce nadpřirozeným, záhadám.
Jejich nynější úkol může být dost nebezpečný především pro Janie. Mají na škole vystopovat sexuálního devianta. A Janie je volavka.
Cabelovi se samozřejmě nelíbí, že by na ni měl sahat nějaký úchylný učitel, ale co nadělá, nesmí se nijak prozradit a nesmí dát na veřejnosti najevo, že má Janie rád, protože sám pracuje na vlastním případu s drogama.

Druhý díl byl o poznání lepší. Konečně se dočkáváme nějaké pořádné zápletky a příběh začíná být tak trochu i detektivka. Janie pomocí paní Stubinové, která se jí objevuje ve snech, se učí lépe sny zvládat a učí se, jak v nich lidem pomoct. Čím více se ale ocitá ve snech, tím více se zhoršuje její zdravotní stav. Déle jí teď trvá, než se jí po probuzení vrátí zrak a cit do konečků prstů.
Jakmile se v knížce objeví zápisník slečny Stubinové s varováním „číst jen na vlastní nebezpečí“, hned jsem věděla, že knížku nakonec dočtu na jediný zátah a to jen abych znala celou krutou pravdu.

Janie je od prvního díla trošku jiná. Konečně nějak více poznávám její charakter, ale občas mě štvalo, jak se chovalo ke Cabelovi a přitom ani netušila, jak skvělého přítele v něm má a že může být ráda, že s ní je. Upřímně, kdo by to vydržel, být s někým, když ani nemůže spát ve stejné posteli ani místnosti. Cabel ale měl Janie opravdu rád a vyklubal se z něj skvělý kluk, který dokázal Janie podržet v těch nejhorších chvílích a stále stál při ní. Každá holka by toužila po někom takovém.

Byla jsem ráda, že autorka přišla s novým nápadem využití propadání se do snů a taky jsem byla ráda, že od prvního dílu se děj konečně nějak pohnul a dělo se v něm mnohem víc věcí. Zapojení trošku detektivních scén se mi líbilo a dodávalo to příběhu jiný šmrnc. Je pravda, že po přečtení prvního dílu jsem čekala něco více nadpřirozeného, ale spokojila jsem se i s tímto. No a pravda o lovcích snů. Byl to šok, ale zase tolik mě to nepřekvapilo, protože se dalo čekat, že tahle moc bude mít nějaké omezení a nějaké nástrahy. Svět totiž není růžový.

A tak si Vstříc temnotě zaslouží o jednu hvězdičku víc, než první díl. Jde o dobrý příběh i nápad a těším se, co bude následovat dál a jak to všechno Janie zvládne. Nakonec mě série mile překvapila a dala mi víc, než jsem čekala. Doufám, že třetí díl bude ještě lepší.


Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment

Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti