21. července 2014

Recenze: Aliance

Název: Aliance (Allegiant)
Autor: Veronica Roth
Série: Povstalecká trilogie (Divergent) #3
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: Dystopie, sci-fi
Počet stran: 360

Tris a Tobias jsou opět spolu, ale společnost a systém, v kterém oba vyrůstali a kterému oba věřili, je v troskách. Systém frakcí je kompletně rozvrácený, rozhoří se souboj mezi jednotlivými vůdci toužícími po moci, ale všichni ve skutečnosti touží po jediném – po pomstě. A svět za plotem obklopujícím celé město se zdá ještě nemilosrdnější. Pokud však Tris chce ochránit své blízké, musí se vydat právě za hranice svého rodného Chicaga. A zde odhalí tajemství, které je ještě více šokující, než čekala.
Další a zároveň poslední díl série je tu. A strašlivá pravda o Divergentních a o Chicagu vyplývá na povrch.
Dřívější vůdci frakcí byli nedotknutelní a každý člověk měl ve světě své místo. Kromě Odpadlíků. Ale co dělat teď, ve světě bez frakcí, bez smyslu života? Co zbývá našim hrdinům? Připojí se do strašlivé války a povedou svou stranu do slavného vítězství nebo do věčného zatracení? Do války, která si jen vyžádá další oběti a prolije více krve, než kolik už bylo doposud prolito. 

Nebo se vydají na strastiplnou cestu za plot, do pustiny, zjistit celou pravdu o Divergentních a Chicagu?

Co lidi vede k tak strašné válce?  Jsou to změny. Někteří je chtějí a jiní ne. A některé změny dokážou tak moc narušit zaběhnutý pořádek, že je lidé odsuzují. Proto se obyvatelé Chicaga raději rozhodnou zůstat ve městě a nereagovat na video o Divergentních, na které se čeká někde v pustině za plotem. Malá skupinka se ale vydá tajně ven, odhalit pravdu. Dokážou se s ní ale smířit?

Oficiálně jsme si všichni rovní, ale praxe ukazuje, že někteří jsou si rovnější.

Veronica Roth si se svou trilogií získala spoustu fanoušků. Někoho Aliance zklamala, jiným se líbila. Někomu se zase nelíbilo pomyšlení, že se jedná už o poslední díl. Po takovém konci by už ale byla škoda
psát více...

Autorka nám opět připravila spoustu zvratů, nad kterými jsem jen koukala s otevřenou pusou a určitě jsem nebyla sama. Někdy jsem i musela Alianci odložit a utřídit si myšlenky v hlavě. 

Autorka je mistryně přetvářky, u ní si nemůžete být jisti ničím, dokud nedojdete na poslední stránku, nepřečtete poslední slovo a nezjistíte, že pak už nic není. I když pořád budete doufat, že se jedná o omyl, že na další stránce bude napsáno apríl... nebo budete doufat, že máte v rukou špatný výtisk. Ale všechno je to pravda.

Každý v sobě máme kousek zla, a dokud ho nerozpoznáme sami v sobě, nedokážeme ho odpustit ani druhým. Teprve pak je můžeme skutečně milovat.

Sama jsem měla nepočítaně slzy v očích. Stejně tak jsem někdy ani nestíhala zpracovávat ty informace a zvraty. Autorka ve mně na konci knihy rozcupovala veškeré naděje. Dlouho jsem si říkala proč? A pak jsem se jen ptala, proč zrovna tak?

Konec mě naštval, ale byl zároveň bravurní. Svět přece není procházka růžovou zahradou. Takže poté, co jsem zaklapla knížku a přijala ten konec, jsem musela autorce v duchu zatleskat a říct jí díky za tak skvělou sérii.

Celá série Divergence a skvěle promyšlená. V prvním díle jsem dumala nad tím vymyšleným systémem frakcí, který se mi nezdál příliš promyšlený. Nechápala jsem, jak můžou lidé být až tak jednotní, jak může být jen pouhých pět frakcí a každý do nějaké patřil. Až na Odpadlíky, samozřejmě, ale to byli ti, kteří třeba nezvládli zkoušky. A proč Divergentní byli prostě jiní? Líbilo se mi, jak to bylo vymyšlené, přesto mi spoustu věcí stále vrtalo v hlavě a nechápala jsem je. Ale během čtení Aliance jsem tomu přicházela na kloub a začalo mi docházet, jak měla autorka všechno skvěle vymyšlené. Části skládačky do sebe začaly zapadat.


„Víš co Odevzdaní tvrdili o hrdosti?“
„Asi nic lichotivého.“
Zasměju se. „ To teda ne. Říkali, že hrdost lidem zavírá oči před tím, kdo skutečně jsou.“

Divergence je skvělá série, kterou si moc ráda přečtu znovu, i když celou dobu budu vědět, jak to skončí. Víc vám ale neřeknu. Nepovím vám, co všechno se v Alianci stalo. Ten, kdo ji ještě nečetl by měl na vše přijít sám a sám čelit všem překvapením. Musím jen říct, že to byla skvělá knížka.




Trailer:

Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti