(RC) Recenze: Hněv bohů

Série: Kronika Cartera Kanea (Kane Chronicles)
Díl: 2.
Přeložila: Dana Chodilová
Žánr: YA, fantasy, egyptská mytologie, magie
Počet stran: 352

Život Cartera Kanea a jeho sestry Sadie se převrátil naruby. Odhalili totiž tajemství své rodiny.
Sourozencům Kaneovým koluje v žilách krev pradávných faraonů. Mimo to zdědili talent starých egyptských mágů. Paráda? Kdepak! Všechna ta zaklínadla, která se teprve učí ovládat, sotva stačí na to, aby se ubránili zákeřným protivníkům, nestvůrám, nebezpečným mágům a rozzlobeným egyptským bohům… Navíc se v kouzelné říši duatu pomalu probírá k životu ten nejhrozivější soupeř: had Apop, který chce nastolit věčnou vládu chaosu. Carter a Sadie musí najít tři části kouzelného svitku, který probudí boha slunce Rea, a objevit, kde se starý bůh vlastně ukrývá. Na záchranu světa zbývá jenom několik dní a čas se už začal odpočítávat…
Jednoho nepřítele už sice porazili, ale ten nejhorší je teprve čeká. Apop – ten největší nepřítel, samotný chaos, povstává. Jedinou nadějí pro celý svět je teď najít ztraceného boha slunce Rea, který jako jediný dokáže čelit Apopovi. Carter a Sadie tak před sebou mají nelehký úkol. Najít Rea nebude nic snadného a pořád je tu hrozba, že Re nemusí být stejný jako dřív a nebude schopný Apopovi čelit.

Jednadvacátý nom v Brooklynu získává další obyvatele. Carter a Sadie jsou pořád hlavní postavy, ale mají nové přátele a učedníky, kteří spolu s nimi sledují zakázanou stezku bohů. Něco takového je pro Dům života, pro všechny mágy, něco naprosto nemyslitelného.
Carter a Sadie jsou teď zase o něco starší, Sadie slaví své 13. narozeniny, které ale nedopadnou zrovna podle jejích plánů. Oba ale jako by zestárli hned o několik let. Jsou silnější, mocnější, jsou vzorem a autoritou pro své učedníky.

Znělo to asi tak pravděpodobně, jako že se Apop a Re stanou přáteli na Facebooku, ale rozhodl jsem se neříkat nic.

Jednou z nových postav je Walt, který má talent na výrobu různých magických amuletů. A Sadie se do něj zakouká, i když pořád nepřestává myslet na boha pohřbů Anupa. Walt se občas chová zvláštně a je naprosto jisté, že něco tají. Věřte mi, že si celou dobu budete lámat hlavu nad tím, co to může být. A nakonec se o něj budete bát.
Každému jednotlivému učedníkovi tu není věnováno moc prostoru a někteří jsou tu zmíněni jen letmo. Je tu léčitelka Jas, která ale stráví většinu knížky na nemocničním lůžku. A pak je tu Felix, malý kluk, ale já si ho strašně oblíbila. Felix zastává filozofii, že řešením na každý problém jsou tučňáci, které přímo zbožňuju, takže není divu, že Felix upoutal mou pozornost. Navíc jsem se při scénách s ním a tučňáky vždy dokázala zasmát.

Hněv bohů je dalším skvělým dílem se spoustou nových nápadů, příšer a bohů, autor vymyslel další dobrodružství, které se opírá o egyptskou mytologii a vy se budete celou dobu bavit a cestovat po celém světě. Navštívíte Petrohrad, projdete se po Palácovém náměstí, podíváte se na chvilku do Ermitáže. Na velbloudech překonáte poušť a budete bojovat po boku dvou silných mágů a jejich bohů.
Velké plus vidím v tom, že autor nic neprotahoval, našlo se tu spoustu menších výprav, ale žádné scény mi tu nepřišly zbytečné a nesnažily se příběh jen protáhnout. Bylo tu spoustu scén, které byly nabité akcí, jiné byli napínavé a pak tu byla i nějaká ta láska. Sadie vnesla do knížky starosti mladé dívky, které se líbí dva kluci, ale ve vážných situacích se dokázala chovat zodpovědně. A Carter kvůli své lásce zase jednal občas bezhlavě a udělal by vše, aby Ziu Rašídovou, do které se zamiloval, našel.

Vytváříme  řád z chaosu, krásu a smysl z ošklivosti a nahodilosti. O tohle jde Egyptu. Proto jeho jméno, jeho ren přetrval tisíciletí.

Jediné mínus vidím v tom, že často některé postavy dávaly jen indície, i když znaly celou odpověď. Rick Riordan už tak píše a už jsem tohle zaznamenala nespočetněkrát, ale až v Hněvu bohů mě to začalo víc obtěžovat. „Máme málo času, takže ti to neřeknu jednoduše a přímo, ale složitě ti popíšu, kde svou odpověď najdeš.“ Neberu to jako velký problém, jen mi to utkvělo v paměti. Kromě toho jsem žádné mínus nenašla, po celou dobu čtení jsem se bavila a užívala si každou chvilku. Nemohla jsem se odtrhnout, protože jsem očekávala, jaký bude závěr, jak se hlavní hrdinové poperou s tím, co jim osud postavil do cesty. Najde se tu spoustu důvodů, menších i větších, kvůli kterým budete netrpělivě obracet stránku za stránku.
A teď hurá na další dobrodružství.
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.