16. září 2015

(RC) Recenze: Past

Název: Past (The Trap)
Autor: Andrew Fukuda
Série: Hon (The Hunt)
Díl: 3/3
Nakladatelství: Fragment
Přeložil: Jakub Kalina
Žánr: Fantasy, YA, dystopie, upíři
Počet stran: 304

Gen, Sisy, David a Epap společně se zbylými dívkami z Misie ujíždějí vlakem neznámo kam. Bojují o holý život a snaží se zachránit jeden druhého a současně svoji jedinou naději: lék. Vědí, že šance na uzdravení jejich blízkých a na lepší svět pro všechny existuje. Stačí jen dostat se k cíli a nevběhnout do pasti.

Osud Genovi chystá i další překvapení – znovu se setkává se Září, jeho první láskou a současně tím nejnebezpečnějším protivníkem…

Když započali svou cestu za hledáním země zaslíbené, bylo jich šest. Teď už zbývají jen čtyři, jedou vstříc hrozivému nebezpečí a vezou s sebou tajemství, které může zachránit celý svět. Nebo ho zničit?
Na konci cesty je čeká Vládcův palác. Míří přímo do jeho soukromé glupaní farmy. Jejich šance na útěk jsou mizivé. Ale to by to nebyli oni, kdyby na něco nepřišli. Jejich cesta ke štěstí a k záchraně bude dlouhá, plná překážek a pastí, krvežíznivé stvůry jim budou stále dýchat na záda. Mají vůbec nějakou šanci najít vytoužený klid a poznat celou pravdu, kterou před nimi všichni tajili a stále tají?

„Vybírám si tebe, Sisy. Ty jsi můj domov.“

Po dočtení Kořisti už tato série měla slušně našlápnuto, ale až po dočtení Pasti jsem věděla s naprostou jistotou, že se série stala jednou z mých nejoblíbenějších. Už v druhém díle autor rozehrál novou sérii intrik a konec byl jednoduše brilantní. Po celou dobu si se svými čtenáři pohrával jako s loutkami, nutil je věřit i nechápat a jen málokdy podal nějaké jasné vysvětlení. Odkrýval během děje jen střípky, které si pak každý musel poskládat sám, aby nakonec zjistil, že mu nic z toho nedává smysl. Aby mohl na konci přijít s takovou bombou, která vyhodí všechny vaše nápady do povětří.

Nejradši bych vychválila sérii až do nebes. Nebo skoro. Nezanechala ve mně po dočtení až tak moc velký dojem jako třeba jiné série, ale na druhou stranu ve mně konec vyvolal snad nejvíce otázek, což se mi už dlouho nestalo. Přišlo mi, že svým způsobem to autor ukončil dobře a člověk se tak může zamyslet nad tím, co napsal. Může přemýšlet o jeho příběhu a tom, že se třeba nejedná o fikci, ale o skutečnost. Především se vám ale bude zdát, že by měla mít knížka ještě další pokračování, protože zůstalo až moc věcí nezodpovězených. 
Děj knížky byl možná ještě napínavější než předchozí díly. Byl nabitý akcí, nebezpečím. Některé scény ale byly až přehnaně nereálné. Nereálné i na fikci. Občas se mi zdálo, že autor přehání a žene své hlavní postavy z jednoho nebezpečí do druhého a ještě většího. Častokrát se ocitali v situacích, kdy byli obklopení tisícovkami nepřátel a podařilo se jim nějakým způsobem vyklouznout. Jenže může se jim toto dařit napořád?

„Neboj se,“ opakuju klidně. „Nic není takové, jak se jeví.“

Když se právě na takové chvíle dívat zpětně, přijde mi to přehnané, ale během čtení jsem to skoro ani nevnímala, prostě jsem si užívala děj jako takový a po celou dobu byla napjatá. Neřešila jsem, jestli to autor přehání nebo ne, protože v tu chvíli mě to jednoduše nenapadlo.
Genovi i Sisy jsem pořád fandila, ať už jako páru, tak i jednotlivcům. Jsou to pro mě hrdinové, kteří se dokázali poprat s celým světem, ale především si našli cestu jeden k druhému. Poznali sami sebe a zjistili, že to přece není špatné být obyčejným člověkem.

Závěrečný díl mě opravdu nezklamal, byla jsem z něj nadšená víc, než jsem čekala. Autor napsal svou sérii dobře a vymyslel příběh, na který budu dlouho vzpomínat. Série Hon určitě zaujme všechny fanoušky knih o upírech, ale i dystopií. Dočkáte se špetky romantiky, sourozenecké lásky a zažijete netradiční dobrodružství.
Zdroje obrázků: 12
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

2 komentáře:

  1. Opravdu povedený článek. :)
    Doma v knihovně mám Hon, ale zatím jsem ho nečetla, ale teď rozhodně dokoupím další díly a všechno si přečtu! :)
    http://adiethereader.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. ;) Určitě si přečti, vřele doporučuju! :)

      Vymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti