8. září 2015

(RC) Recenze: Rozhodující bitva

Název: Rozhodující bitva
Autor: Rick Riordan
Série: Kroniky Cartera Kanea
Díl: 3/3
Nakladatelství: Fragment
Přeložil: Dana Chodilová
Žánr: YA, fantasy, egyptská mytologie, magie
Počet stran: 312

Poslední rok byl pro Cartera a Sadie pořádně rušný. Proniknout do tajemství egyptské magie totiž není žádná hračka. Nejtěžší překážky je ale teprve čekají…
Zlé síly získávají převahu, had chaosu Apop unikl ze svého vězení a část rebelských mágů povstává proti Domu života. Sourozenci Carter a Sadie mají sehrát důležitou úlohu při záchraně světa. Zbývá jim však málo času, egyptští bohové jsou nevyzpytatelní a na každém kroku může číhat nebezpečí.
Jak už říká název, Cartera a Sadie čeká závěrečná bitva. Apop povstal a z nepochopitelných důvodů stále se zničením světa vyčkává. Ničí Setneovi svitky, které píšou o jeho zničení, zabíjí mágy, kteří jsou na špatném místě ve špatnou dobu.

Apop je velmi silný nepřítel a porazit ho nebude jednoduché. Dům života by se měl spojit, aby společně čelili nepříteli, ale namísto toho mezi nimi zuří občanská válka.

Na závěrečný díl jsem se těšila, byl pro mě jedno velké překvapení a nemohla jsem se dočkat, až dojdu do konce. Stejně tak jsem ale nechtěla dojít až ke konci, protože jsem věděla, že se budu muset rozloučit. Jednadvacátý nom v Brooklynu se stal na chvíli mým domovem a postavy mými novými a parádními kamarády, kteří mi ukázali kus světa.Carter a Sadie mi přirostli k srdci, hltala jsem jejich vyprávění a nedočkavě čekala na jejich další dobrodružství. Je škoda, že jde pouze o trilogii, protože by mi vůbec nevadilo, kdyby autor napsal ještě další díly. Je totiž zrovna ten typ autora, u kterého bych mohla přečíst desítky knih, kde by se vyskytovaly pořád stejné postavy, a vůbec bych se nenudila, protože věřím, že Rick Riordan má spoustu nápadů a dokáže psát jedinečné dobrodružné příběhy, které si budete užívat.

Naše problémy začaly v Dallasu, kde ovce chrlící oheň zničila výstavu krále Tutanchamona.

Rozhodující bitva byla pořád nabitá akcí a neustále se tu něco dělo. Hlavní postavy čekalo nespočetně překážek a výzev, jejichž překonání se na první pohled zdálo jak jim, tak i čtenářům, nemožné, ale oni si s tím nakonec dokázali vždy poradit. Nechybí tu ani typický humor, který vás nejspíš nikdy neomrzí, a pokud jste romantická duše, můžete držet palce oběma dětem Kaneovým v jejich problémech s láskou; dáte si piknik v Zemi démonů a budete se Sadie soucítit ohledně její nerozhodnosti... i když je fakt, že něco jako ona nejspíš normální člověk zažít nemůže. Ale co, v těchto knížkách je možné všechno.
Riordanovy knížky jsou úžasné právě tím, jak se v nich některé věci zdají nereálné. Děti, které zachraňují svět, které provádějí nemyslitelné věci. V tom tkví ta krása, při čtení se můžete odpoutat od reality do pohádkového světa, můžete utéct někam, kde to není nikdy klidné, ale zato zažijete jedno velké dobrodružství a potkáte tolik nových lidí i jiných bytostí a určitě se rozšíří i vaše znalosti ohledně mytologie.

Máchla jsem hůlkou a doufala, že to pochopí jako gesto, ne hrozbu. „No a jednou, v mém bunkru na stanici Charing Cross, jsem vystopovala vražednou kořist známou jako gumoví medvídci.“
Neit vykulila oči. „Jsou nebezpeční?“
„Příšerně,“ přisvědčila jsem. „Sami sice vypadají malí, ale vždycky se objevují v houfech. Jsou lepkaví, tloustne se po nich – vážně nebezpeční...“

Jestli jste ještě Cartera a Sadie nepoznali, tak je nejvyšší čas. Já otálela, než jsem se pustila do této série a je mi líto, že jsem si ji nepřečetla už dřív. Ale přeci jen, lepší pozdě, než nikdy.
Velké plus u mě autor má za prolínání dvou sérií, i v Kaneových kronikách najdete nějaké zmínky z Percyho světa. Dokonce potkáte i postavu z Tábora polokrevných.
Teď už se jen těším na severskou mytologii, do jejíchž tajů nás zasvětí Magnus Chase. Říkáte si, že vám je jeho jméno povědomé? Nebo vůbec netušíte, kdo to je? Jde o příbuzného Annabeth Chaseové, přítelkyně Percyho. Takže kdo ví, třeba v této nové knížce narazíme opět na děti Kaneovi nebo i postavy z Percyho.
Jsem zvědavá, jaké další dobrodružství si pro nás autor připravil, ale stejně bych byla ráda, kdyby se jednou zase ke Carterovi a Sadie vrátil.
Zdroje obrázků: 1 | 2
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti