(RC) Recenze: Láska jako z filmu

Název: Láska jako z filmu (Love Like the Movies)
Autorka: Victoria Van Tiem
Nakladatelství: Mladá fronta
Přeložila: Jana Mandelíková
Žánr: Romantika
Počet stran: 240

Kensington Shawová má slibně rozjetou kariéru v reklamní agentuře, úžasného snoubence Bradleyho, se kterým chystá pohádkovou svatbu a plánuje velkou rodinu, i přátele. Žije si zkrátka jako v pohádce. Alespoň si to snaží namluvit, přestože v hloubi duše cítí, že všechno zase tak skvělé není a že by to možná chtěla jinak…
Třeba nemuset věčně poslouchat ódy svojí matky na perfektní snachu a být si jistá, že chystaná svatba je s tím „pravým“. V práci najednou taky neví, kam dřív skočit, a kamarádce nemůže věřit? Do toho se objeví její bývalý Shane a začne jí motat hlavu tím, že ji uvádí do situací, v nichž spolu prožívají scény z filmů, na které se kdysi tak rádi dívali – třeba ze Samotáře v Seattlu, Deníku Bridget Jonesové, Pretty Woman či Hříšného tance. Stačí týden a Kensin život se ocitá v naprostém chaosu. Bradley nebo Shane? Bradley se perfektně hodí do jejich rodiny, všichni ho zbožňují. Vztah se Shanem bylo jedno velké zemětřesení, které sice onehdy skončilo pohromou, avšak když se na ni podívá, zem se chvěje dosud. Jenže svatba se nezadržitelně blíží a tlak okolí sílí. Zasáhne osud a ukáže Kensi, kdo je hlavním hrdinou ve scénáři jejího života?
Máte rádi romantické komedie? Tak potom dobře čtěte, protože právě Láska jako z filmu je přesně kniha pro vás.
Kenzi je nenapravitelně zamilovaná do romantických filmů a sama by chtěla prožít něco podobného. To ale v jejím životě není možné. Má rodinu, která ji nemá zrovna v lásce a která ji celý její život přehlíží. Má snoubence Bradleyho, který je rozumný, racionální (a možná trochu nudný) a většinou se radši postaví na stranu Kenziiny rodiny. Není divu, že Kenzi připadá, jako by Bradley patřil do její rodiny víc než ona sama.
Myslí si, že má život nalinkovaný a už ji nic příliš nemůže překvapit. Ale co se obvykle stává v romantických filmech? Něco naprosto nečekaného, co převrátí hlavní hrdince svět vzhůru nohama. Objeví se Kenziin bývalý a tím začíná kolotoč událostí, který už nejde zastavit.

Už jen asi podle názvu vás napadne, že nepůjde o žádný příliš originální příběh. Už na začátku nejspíš budete tušit, jak tento příběh dopadne. Láska je často zpracovávané téma. Ale přesto v sobě Láska jako z filmu kousek originality má a ten zbytek si budete užívat díky tomu, jak je kniha dobře napsaná. Autorka dokázala výtečně smíchat všechno, co je potřeba. Romantiku, humor, sem tam nějaké ty dramatické scény. Vložila do příběhu sympatickou hlavní hrdinku, které budete fandit už od samotného začátku a spolu s ní budete proklínat její „dokonalou rodinu“. A co je hlavní, prožijete s ní skutečně lásku jako z filmu, zavzpomínáte na své oblíbené romantické filmy jako je třeba Láska nebeská, Samotář ze Seattlu, Pretty Woman, Deník Bridget Jonesové,... Zavzpomínáte na ty krásné, ubrečené, dojemné nebo vtipné scény. Třeba stejně jako já najdete i inspiraci na další film ke shlédnutí.
Každá název kapitoly nepřímo odkazuje na nějaký snímek a v průběhu celé knížky se objevují odkazy na Kenziiny oblíbené postavy. Spolu se Shanem prožívá deset filmů ve skutečnosti a nakonec si začíná uvědomovat, že ji to vlastně baví.

K Lásce jako z filmu jsem nepřistupovala s příliš velkými nároky a o to více mě pak knížka bavila. Těšila jsem se na ni už jen díky pozitivním recenzím, ale především i proto, že si občas ráda přečtu nějakou bláznivou, občas trochu klišoidní, komedii. Právě taková knížka je. Bláznivá, často vás rozesměje, dojetím vás dovede i k slzám a možná vás v něčem i překvapí.
Kenzi si určitě oblíbíte a Shanea si zamilujete. Děj doplňují i další postavy, Kenziiny kamarádky, její manžel, šéf a rodina. Objevuje se tu spoustu malých zápletek a záhad, o kterých už nespíš tušíte, ale až ke konci se dozvíte, jak to vlastně je.

S radostí vám můžu knížku jen doporučit (především hlavně ženám a dívkám), protože je to skvělá, oddechová knížka, kterou přečtete tak rychle, že ani nebudete vědět, jak jste to udělaly. Já se k ní určitě časem zase vrátím, protože jsem se bavila po celou dobu, nenudila mě ani jedna pasáž a nemohla jsem knížku odložit, dokud jsem ji neměla za sebou. Věřím, že na vás bude mít stejný efekt.
Děkuji e-shopu Knihcentrum.cz za poskytnutí recenzní e-knihy.
E-knihu můžete zakoupit zde