27. listopadu 2015

(RC) Recenze: Skrytá hrozba

Název: Skrytá hrozba (Hunted)
Autor: Maggie Stiefvater
Série: Spirit Animals
Díl: 2/7
Nakladatelství: Fragment
Přeložil: Jakub Kalina
Žánr: Fantasy, pro děti, dobrodružné
Počet stran: 184

Jen několik vyvolených obyvatel Erdasu dokáže vyvolat spirituální zvíře. Conorovi, Abeke, Mej-lin a Rolanovi se to podařilo a díky tomuto poutu mohou získat nadlidské schopnosti.
Co když ale existuje ještě jiná možnost, jak spirituální zvíře vytvořit a získat tak nad ním absolutní moc? A co kdyby tento dar zneužil někdo se sobeckými záměry?
Naši čtyři hrdinové si na sebe a na své zvířecí pomocníky teprve zvykají. A není to právě jednoduché. Když se objeví krutý nepřítel, který je hodlá zničit, bude to pro ně těžká zkouška. Spojí je, nebo rozdělí?
V druhém díle se čtenář opět ocitá na hradě u Zelenopláštníků  a může pozorovat probíhající výcvik a sbližování se se zvířaty, ale také to, jak se Abeke snaží zapadnout a všem dokázat, že není vůbec zlá, ale že opravdu stojí na jejich straně. Bude to těžký oříšek, může se jí to opravdu podařit?
To se ukáže na další výpravě, kterou budou muset hrdinové podniknout aby získali talisman od dalšího Velkého strážce.

Mezitím se ale šikují jejich nepřátelé, o kterých kolují zvěsti, že mají něco podobného jako je Nektar, akorát tento nápoj připoutá zvíře ke člověku násilím.Válka se blíží, i když velmi pomalu, ale jistě, a nepřátelé se zdají být mnohem silnější.

Nejdříve musím říct, že na mě postavy opravdu udělaly dojem. Víc než v prvním díle. Zaznamenala jsem jejich změnu, především v jejich chování. Mej-lin, která mě v prvním díle opravdu štvala, mi najednou připadala docela v pohodě. A stejně jako si čtyři hlavní postavy utvářely své vztahy ke svým zvířatům, já si zas vytvářela vztahy k nim. Začala jsem je mít o něco radši, měla jsem o ně i občas starost a také jsem se více smála. Líbilo se mi pozorovat, jak si utváří také vztahy jeden k druhému a začínají si více věřit. Dá se říct, že mají správně nakročeno k tomu, aby z nich byl skvělý a nerozlučný tým. A možná to jsou teprve děti, ale už teď mají dostatek odvahy a schopností a to se s jejich vzrůstajícím věkem bude rozhodně ještě zlepšovat.

I samotný příběh se mi líbil daleko víc, přišel mi o něco lépe napsaný, i když pořád se zaměřuje cílově na děti. Nejspíš v tom hraje jistou roli i jiný spisovatel, tentokrát tedy spisovatelka, Maggie Stiefvater. Díky ní a také díky vývoji postav a příběhu jsem se opravdu bavila mnohem více, protože děj byl plynulý, byl napsaný svižně a lehce, aby se dobře četl. Nacházelo se tu akorát tak dost dialogů i popisů, takže čtenář nebyl přecpaný jedním nebo druhým. Příběh je místy napínavý, schyluje se k ještě napínavějšímu závěru, ke spoustě překvapení a k bitvě.
I přesto, že mi mi tedy druhý díl líbil více, pořád ho hodnotím stejným počtem hvězdiček, i když by si zasloužil o půl hvězdičky navíc. Bavila jsem se a čtení se mi líbilo, byla to příjemná a oddechová knížka, kterou jsem měla přečtenou za jedno odpoledne. Ale pořád je tu ten fakt, že už jsem na to nejspíš stará a necelých 200 stran prostě nedokáže plně uspokojit mou čtenářskou dušičku. Na druhou stranu, každý v sobě má určitě alespoň kousek dítěte, takže v rámci této kategorie hodnotím knížku pozitivně.
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.
Zdroj obrázku: 1

1 komentář:

  1. Mně se tahle série moc líbí, byť je pro děti :). Podle mě je to zajímavý nápad a moc se mi líbí, že každou knihu píše jiný spisovatel - baví mě pozorovat změny stylu písma atd.

    OdpovědětVymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti