26. listopadu 2015

(RC) Recenze: Zrození hrdinů

Název: Zrození hrdinů (Wild Born)
Autor: Brandon Mull
Série: Spirit Animals
Díl: 1/7
Nakladatelství: Fragment
Přeložil:
Žánr: Fantasy, pro děti, dobrodružné
Počet stran: 208

Vydej se do světa, ve kterém každé dítě prochází zkouškou, aby zjistilo, jestli dokáže přivolat své spirituální zvíře. Hrstce vyvolených, kteří tuto schopnost mají, přinese svazek mezi člověkem a zvířetem výjimečné schopnosti.
Daleko od sebe, v různých koutech světa, podstoupí Conor, Abeke, Mej-lin a Rolan tajemný rituál. Objeví se světelné záblesky a z nich vystoupí vlk, leopardice, panda a sokolice. V ten okamžik je budoucnost dětí, jejich zvířat a konečně celé země Erdu zpečetěna.
V dávno zapomenutých končinách země se totiž začala probouzet temná síla, která se chystá ovládnout svět. Čtyři hrdiny a jejich zvířata čeká těžká zkouška…
Každé dítě ve svých jedenácti letech dostane napít Nektaru a může přivolat své Spirituální zvíře. Ti, kteří mají tuto schopnost, získají sílu z propojení se svým zvířetem. Mohou bojovat a zachránit zemi.
Čtyři děti, čtyři odlišná místa, čtyři naprosto odlišné životy. Přesto všechni mají něco společného. Povolali svá spirituální zvířata, ale ne jen tak ledajaká. Jsou mocná a kdysi položila životy za ochranu země. To, že jsou zpátky, znamená, že se vrátil i jejich velký nepřítel.

Vlastně ani nevím, co si o knížce myslet. Je nutné říci, že je knížka napsaná především pro mladší čtenáře, čemuž odpovídá jak věk hrdinů a styl, kterým je knihy napsaná, tak i tloušťka knihy. Chyběly mi tu snad už jen obrázky.

Každý díl si vzal do rukou jiný autor, toho prvního se ujal Brandon Mull. Zrození hrdinů není napsáno špatně, ale také nesmíte očekávat nic převratného. Nenajdete tu žádné složité popisnosti, zato hodně dialogů, které mi občas připadaly až příliš duchaplné na jedenáctileté děti.
Co se ale musí nechat, děj plyne hladce, autor se nezdržuje u žádných zbytečností a tak se rychle ocitáte na konci. Je to oddechovka, při které nemusíte moc přemýšlet, stačí si jen užívat příběh a malé dobrodružství, které vás na stránkách této knihy čeká.

Co se týče hlavních postav, nejvíce jsem si oblíbila Conora a jeho vlka Brigana, i když pořád můj vztah k němu nebyl až tak moc vřelý, přesto byl lepší, než u ostatních. Další sympatickou postavou mi byla Abeke a její leopardice Uraza. Abeke byla zajímavá postava, měla jsem ji ráda i přesto, že původně stála na té špatné straně.
Rolan je druhým klukem v jejich partě. Přivolal k sobě jako spirituální zvíře samičku sokola Essix, se kterou se stále nemůže příliš spřátelit, i když si k sobě oba snaží najít cestu. Musím přiznat, že mě Rolan občas dokázal štvát svou podezřívavostí, neustálou snahou od něčeho utéct a nespoléhat se na ostatní, jen na sebe.
A nakonec je tu Mej-lin. Opravdu, nic mě nedokázalo přinutit, abych ji měla ráda. Byla to holka z dobré rodiny, které se dostalo patřičného vzdělání a výcviku a často se chovala povýšeně a vypadalo to, jako by ji otravovalo být v přítomnosti ostatních dětí a jejich zvířat. Nemluvě o tom, jak špatně se chovala ke své pandě Dží.

Věřím, že se mé názory změní v dalších dílech a série se mi zalíbí víc, až všechny postavy poznám lépe. Kniha je moc krátká a každý má v příběhu jen svůj kousek, proto si na ně nedokážu vytvořit objektivní a ucelený názor. Navíc je teprve začátek, všichni toho ještě prožijí hodně a vyrostou.
Z prvního dílu jsem se na zadek neposadila, ale nemůžu říci, že by byl špatný. Našly se tu chvilky, které jsem si užívala a usmívala se. Idea přivolávání vlastního spirituálního zvířete mě zaujala natolik, že sama bych si takové přála.
Knihu vidím spíš jako průměr, ale to i z toho důvodu, že je určena mladším čtenářům. Nepochybuji ale o tom, že každé dítě se do této knihy musí zamilovat. Jsem ráda, že jsem měla možnost si Zrození hrdinů přečíst, protože jsem si skvěle odpočinula.
Do druhého dílu se pustila autorka známé série Vlci z Mercy Falls nebo Havraní kroniky, Maggie Stiefvater, a jsem opravdu zvědavá, jaká dobrodružství si pro své čtenáře připravila.
Nakonec se zmíním pár slovy i o obálce a celkovém zpracování knihy. Uvnitř nenajdete žádné kresby (což je docela škoda :D), ale na začátku na vás vykoukne alespoň mapka světa, ve kterém se příběh odehrává. Zvenčí je ale kniha naprosto nádherná. Nejen díky své obálce, ale také krásné zlaté ilustraci na hřbetu knihy, která mě hned na první pohled upoutala.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

2 komentáře:

  1. Já mám hrozně ráda knížky pro děti, takže já jsem z této série nadšená :) Zrovka čekám, až mi dorazí čtvrtý díl, těším se.

    OdpovědětVymazat
  2. Já si myslím, že asi ke konci série z ní budu taky nadšená. :D Až trochu víc poznám hlavní hrdiny. :)

    OdpovědětVymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti