17. ledna 2016

Harry Potter a kámen mudrců – Ilustrované vydání | (RC) Recenze

Název: Harry Potter a kámen mudrců (ilustrované vydání)
Originální název: Harry Potter and the Philosopher's Stone
Autor: J. K. Rowling
Ilustroval: Jim Kay
Série: Harry Potter
Díl: 1/7
Nakladatelství: Albatros
Přeložil: Vladimír Medek
Žánr: Pro děti, fantasy
Počet stran: 256

Nové vydání příběhů čarodějnického učně Harryho, tentokrát bohatě vypravené ilustracemi Jima Kaye.
Až do svých jedenáctých narozenin si o sobě Harry myslel, že je jen obyčejný chlapec. Pak ale dostal soví poštou dopis, kterým byl zván ke studiu na prestižní soukromé Škole čar a kouzel v Bradavicích, a jeho život se rázem proměnil. Leccos se dozvídá o minulosti svých zemřelých rodičů, získá pár dobrých kamarádů, naučí se mistrovsky hrát famfrpál a kvůli Kameni mudrců podstoupí smrtelný souboj se zloduchem Voldemortem...
Kdo by neznal slavného chlapce Harryho Pottera? Od prvního vydání uplynulo už skoro dvacet let a my jsme se dočkali nového kabátku. Příběh zůstává naprosto stejný, ale zpracování je jiné.
Jim Kay je známým ilustrátorem, především knih. Jeho ilustrace můžeme znát například z knihy Volání netvora, ale teď také právě díky Harrymu. Jim Kay se pustil do nelehkého úkolu, vdechnout oblíbenému příběhu nový život. Většině fanoušků leželo na mysli, jak se svého úkolu zhostí. Dokáže vytvořit kresby krásné a realistické, ale zároveň s nimi přinést i něco nového, co jsme ještě neviděli?
Nemusíte se bát, že by Jim Kay jen okopíroval film, jeho kresby jsou totiž skutečně originální a vydařené.
Stojí ale vůbec toto nové vydání za ty peníze? Řekla bych, že pro každého fanouška Harryho je to naprostá nutnost, i kdyby mu kniha měla jen ležet na poličce a sloužit pouze ke koukání se na obrázky. A dovolím si říct, že je to nejspíš i důvod, proč si knihu většina lidí koupila – do sbírky.
Pokud ale nejste zrovna fanoušci, máte Harryho rádi, ale nemilujete ho, nebo jste se k němu ještě nedostali, Ilustrované vydání je skvělá příležitost i právě pro vás.
V budoucnu se dočkáme podobného zpracování i u dalších knih ze série – každý rok by měla vycházet jedna. Dobrý tah, jak na Harrym vydělat ještě více, ale tím nechci nic kritizovat, protože jsem sama nadšená. Navíc si myslím, že je to skvělá příležitost i pro mladší generace, děti se totiž tak budou moci zamilovat do úžasného příběhu prostřednictvím jeho nového zpracování a budou se moci těšit na každé nové vydání. A co si budeme nalhávat, i dospělí bezpochyby budou toužebně očekávat, až se jim do rukou dostane nejen tento, ale i další díl.
Když jsem znovu četla tento skvělý příběh, připadala jsem si zase jako malé dítě. Kniha se mi četla moc dobře a díky krásným kresbám bylo čtení ještě více zábavnější. Otáčela jsem stránku za stránku už ani ne kvůli samotnému příběhu, ale kvůli dalším barvičkám a ilustracím. Obdivovat můžeme jak celé dvojstrany, tak i malé detaily a drobnosti, které zdobí stránky okolo textu. Každá kapitola má také svůj vlastní úvodní obrázek a dočkáte se tu jakoby ilustrací z knih ze světa čar a kouzel, jako jsou informace o trolech nebo o dračích vejcích.
Pokud váháte, jestli má cenu si Ilustrované vydání pořizovat, tak rozhodně ano. Jsem si jistá, že se do knihy zamilujete znovu nebo poprvé a budete z ní dlouho nadšení.
Ilustrované vydání na mě opravdu udělalo dojem a i samotný příběh si mě opět získal. Nečekala bych, že mu propadnu i po tolika letech, ale Harry má pořád něco do sebe. Osobně vám mohu knihu jen doporučit.
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát nakladatelství Albatros.

6 komentářů:

  1. Já si nejsem úplně jistá jestli bych si chtěla koupit tohle vydání, nebo klasické, protože přece jenom tady by mě ty obrázky odváděly od příběhu :/ no uvidím :D ale asi skončím u klasiky :D Moc pěkná recenze a fotky! :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Osobně mám doma i klasickou verzi a v této se už jen dívám na ty obrázky. :D

      Vymazat
  2. Super recenze! :)
    Já na vánoce poprvé četla první díl v klasickém vydání a nezklamalo,takže bych si v budoucnu chtěla pořídit to ilustrované a samozřejmě přečíst další díly :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle vydání je moc pěkné, jsem s ním velice spokojená. A jsem strašně ráda, že ho mám :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá opravdu skvěle :) Určitě bych si ho chtěla časem pořídit, ale v nejbližší době asi bohužel ne :(

    OdpovědětVymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti