1. ledna 2016

Shrnutí | Prosinec 2015

Prosinec je jeden z mých nejoblíbenějších měsíců, protože přicházejí Vánoce a tím pádem i čas na čtení. A právě prosinec je jedna z nejlepších dob na čtení, kdy se vždy zamuchlám pod peřinu nebo do deky, vezmu si knížku a k tomu upíjím horký čaj. Bohužel mi k tomu chyběl jen sníh za okny. :)

Teď už tu ale máme Nový rok a já můžu říct, že ten předchozí rozhodně stál za to. :) Získala jsem v první řadě spoustu nových zkušeností, poznala nové lidi, nejspíš jsem zase změnila názory na různé věci, přečetla jsem spoustu knih a navštívila krásná místa. Týden jsem v rámci výměnného pobytu strávila v krásném městečku Mayen v Německu, 10 dní (včetně cesty) jsem pak poznávala krásy Švédska poblíž města Jönköping, navštívila Stockoholm, Göteborg a Malmö. Švédsko jsem si naprosto zamilovala a dokázala bych si představit, že tam jednou zase vrátím (klidně i natrvalo).
Také jsme se dnes u nás konečně dočkali prvního sněhu, který náš bílý kocour ještě stále pozoruje s údivem a když se zrovna nesnaží chytat vločky, maskuje se ve sněhu. :)
O prázdninách jsem mohla konečně dohnat to, co jsem si už dlouho plánovala přečíst. A myslím, že jsem došla k pěknému číslu, 10 knih, z toho ale 2 anglicky, které mi zabraly trochu víc času. Kromě čtení jsem se ale věnovala i jiným činnostem. Navštívili jsme trhy v Olomouci a několikrát jsem si prošla trhy u nás v Uherském Hradišti. Přes svátky jsem se viděla s celou svou rodinou, kdy jsme se všichni sešli u mých prarodičů. Po večerech se chodíváme projít ven, jinak jsem dny trávila většinou doma, právě s knížkou nebo u filmu. S mamčiným přítelem jsme viděli snad všechny naše oblíbené filmy, od Marvelu přes komedie až po sci-fi; a pak jsme se i spolu s mamkou podívali na naše nejoblíbenější horory. 

Ale už ke knížkám... Začala jsem měsíc s knihou s krásným tématickým názvem – Winter od Marissy Meyer. Můžu říct, že to bylo fantastické zakončení série a jsem z něj naprosto nadšená, akorát mi je líto, že už je konec.
Další knihou byl Vidořád. Bála jsem se, že se mi třeba nebude líbit tolik jako první díl, ale nakonec byl snad ještě lepší.
Píseň krve a Pána věže jsem přečetla hned za sebou a nejspíš jsem si našla další oblíbenou sérii. Vélin mi přirostl k srdci a považuju ho za jednoho z největších hrdinů, o kterých jsem četla. Oba díly byly skvělé, což mě samotnou překvapilo, protože se tam hodně válčilo a nečekala bych, že mě to tak chytne. Teď už jen netrpělivě vyhlížím 3. díl.
Měděnou rukavici jsem původně ani nechtěla hned číst, ale čekala jsem hodinu na autobus a měla u sebe „jen“ tři knihy. Dva dárky a právě Měděnou rukavici. A tak jsem si řekla, proč ne. Druhý díl Magisteria byl opravdu teňoučký a slupla jsme ho jak malinu, ale přesto si myslím, že mu něco chybělo.
Rudá královna mě zaujala už svou obálkou a také množstvím kladných recenzí. Jenže se mezi nimi našlo i pár negativních, které mě od čtení odrazovaly. Jednoho dne jsem přečetla prvních pár stran a nakonec knihu odložila, protože mě začátek vůbec nechytl. Ale později jsem se k ní vrátila a i když první půlka mi přišla nudná a nezajímavá, konec mi to vynahradil. Nemůžu říct, že by se Rudá královna stala mou oblíbenou knihou, ale alespoň mě zaujala a snad další díl bude mnohem lepší.
Po Rudé jsem se vrhla na sérii Drahokamy a během tří dnů přečetla všechny 3 díly. Nechápu, proč jsem si je nepřečetla už dřív, příběh mě naprosto chytil, četl se rychle a skvěle a skoro jsem se nedokázala odtrhnout. Po přečtení jsem se podívala i na filmy a naprosto jsem se zamilovala do filmového Gideona. ♥
Měsíc jsem zakončila naprosto fantastickou knihou A Court of Thorns and Roses. Jedná se o retelling Krásky a zvířete, což je jeden z mých nejoblíbenějších příběhů. Sarah J. Maas se toho ujala opravdu dobře, bavila jsem se po celou dobu a ke konci to byla teda jízda! Postavy si mě získaly skoro okamžitě, protože každá měla něco do sebe a byla něčím zvláštní. Už se nemůžu dočkat dalšího dílu. :)
Chtěla jsem přečíst mnohem víc, ale nakonec jsem už nějak neměla náladu a poslední dny jsem tak strávila místo čtení omalovánkami a psaním recenzí a k tomu jsem konečně po půl roce dohrála hru From Dust.

Přibylo mi do knihovničky:

První knihou v měsíci byl Vidořád, který jsem vyhrála v soutěži u Rachel Roo. Ještě jednou moc za knížku děkuju, bylo to úžasné překvapení a jsem za ni neskutečně ráda. :)
Měděnou rukavici jsem si kupovala sama. Objednávala jsem dárky na Vánoce – komplet knihy Bílá Masajka pro mamku a nějaký Star Trek pro jejího přítele a tak jsem si vzala ještě i tuhle knihu. Byla jsem kvůli ní trochu ve stresu, protože posunuli datum vydání, tak jsem se bála, že balíček nedorazí včas. Naštěstí vše dobře dopadlo a všichni dostali své dárky. :)
(Na fotce si můžete všimnout mého nového plyšového mazlíka – Bezzubky. Uviděla jsem ho na trzích v Olomouci a věděla jsem, že musí být okamžitě můj.)
Zaklínače jsem dostala k Vánocům od kamarádky. Neuvěřitelně mě tím překvapila, protože Zaklínače ještě doma nemám, ani jsem ho nečetla, i když jsem se na to chystala. Proto to pro mě bylo naprosté překvapení a taky radost (navíc, když jsem se jí o něm ani nezmiňovala... je hezké, že se přesně trefila). Řeky Londýna jsem sehnala v bazaru na Databázi knih nějak do dvou stovek. Navíc vypadá jako nová, což je skvělé. Docela jsem na ni zvědavá, protože měla vcelku kladné recenze.
Třetí a pátý díl Harryho jsem našla pod stromečkem. Čtvrtý mi chybí, stejně jako poslední dva, které si musím ještě někdy sehnat. :) Série Drahokamy v boxu byla takové chvilkové pomatení, využila jsem slevy a udělala si před Vánocemi radost. A nelituji toho. :)

8 komentářů:

  1. Panečku, Ty bys mohla být má sestra! :D Stejný vkus na knihy a stejný plyšák :D. Drahokamy jsou perfektní série, Zaklínač je taky suprovej, HP v angličtině - paráda! a Vidořád, Řeky Londýna a Měděnou rukavici bych si taky chtěla přečíst :). Skvělé knihy! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je skvělé. :D Jinak děkuju a minimálně Vidořád si rozhodně přečti. ;)

      Vymazat
  2. Stejné vydání HP mám taky, akorát jsem si sérii pořizovala najednou a byla to pořádná pálka pro mou peněženku :D Měděnou rukavici chci taky, jenom si musím nejprve pořídit první díl. Po Záklínači taktéž toužím, no a Drahokamy jsou prostě perfektní! Miluju je :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě HP si chci pořídit radši postupně, pak to míň bolí. :D Ale jsem ráda, že díky dárkům nemusím kupovat všechny díly. :D

      Vymazat
  3. Krásné knihy! :)
    Kostičas mám ve čtečce a moc se na něho těším,ale teď jsem propadla sérii Nástroje smrti a nedokážu být minutu bez toho :-D
    Nad sérii Drahokamy v boxu také pořád přemýšlím... :)
    Přeji šťastný nový rok 2016!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) S Nástroji smrti tě naprosto chápu! :) Právě přemýšlím, že bych si je přečetla znovu. :)

      Vymazat
  4. Krásné přírůstky :) Hlavně Řeky Londýna <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Snad si Řeky přečtu co nejdříve. ;)

      Vymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti