The Bane Chronicles | Recenze

Název: The Bane Chronicles
Autoři: Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Maureen Johnson
Ilustrovala: Cassandra Jean
Nakladatelství: Walker Books
Žánr: Fantasy, magie
Počet stran: 528

Ever wanted to know why Magnus Bane is banned from Peru? Or what he got up to during the French Revolution? Or what he bought Shadowhunter Alec Lightwood as a birthday present? Read this book and find out! Originally released as individual e-only short stories by bestselling YA authors Cassandra Clare, Maureen Johnson and Sarah Rees Brennan, this gorgeous hardback brings all ten together in print for the first time and includes a never-before-seen eleventh tale, as well as new illustrated material
!!! Pokud jste prozatím nečetli Nástroje smrti a Pekelné stroje, ve čtení nepokračujte, povídky totiž obsahují spoilery na tyto série, kterých se nemůžu v recenzi vyvarovat.
Tak i konečně já znám Magnusův příběh. Nebo aspoň jeho část, protože je opravdu těžké vědět vše o někom, komu je už pár set let. Cassandra Clare ale svým čtenářům tohoto zajímavého kouzelníka přiblížila hned v několika povídkách.
Se čtením této knížky jsem otálela, i když mi doma ležela už několik měsíců. Proč, to sama nevím. Možná jsem nechtěla o Magnusovi vědět vše a nechat tak jeho postavě určité kouzlo. Přesto jsem nakonec neodolala a do čtení se vrhla s nadšením. Bohužel, zpočátku jsem nebyla až tak nadšená, jak jsem si myslela, že budu, ale bavilo mě to. Paradoxně se mi nakonec moc líbily právě ty povídky, o kterých jsem si myslela, že budou příšerné. O tom ale už více níž.

What Really Happened in Peru
Dlouho byla záhada to, proč byl vlastně Magnus vykázán z Peru. A kdo Magnuse zná, ví, že asi provedl něco opravdu šíleného. Vlastně toho bylo mnohem více a v průběhu let jeho šílenosti následovaly jedna druhou. Popravdě jsem čekala maličko víc, něco naprosto legendárního a šíleného, ale nakonec to nebylo až tak strašné. Magnus ukázal svou výstřední povahu hned několikrát a dokázal mi vykouzlit úsměv na tváři. Díky dalšímu čaroději Ragnorovi je příběh daleko více vtipnější a ano, často se to točí právě kolem barvy jeho hráškově zelené pleti. Ze závěru jsem byla mírně rozpačitá, ale možná je to tak i dobře, že přece jen něco zůstane tajemstvím.

The Runaway Queen
Důvod, proč mě najednou knížka přestala bavit. Tohle byla asi nejnudnější povídka, protože se tu nic pořádně nedělo. Ve skutečnosti, nějak mě nezajímalo jakou roli hrál Magnus v historii Francie, především v době VFR. Přítomnost Marie Antoinetty to nijak nevylepšila a celkově jsem na této povídce nenašla nic, co by mě zaujalo.

Vampires, Scones and Edmund Herondale
Ani další povídka si to u mě moc nevylepšila. Tentokrát se podíváme do Londýna o generaci dříve před Pekelnými stroji. Připravují se podmínky dohody mezi Podsvěťany a Lovci stínů a to by nebyl Magnus, kdyby v tom nehrál nějakou roli. Kromě toho ale poznáme malou Charlotte Fairchild jako malou dívku a také potkáme Edmunda Herondalea jako mladíka, který pořádně neví, co má chtít od života, ale právě láska ho dokáže změnit.
Velké plus je pro mě právě přítomnost dalšího Herondalea, jinak ale se tu toho až tolik nedělo. Občas se povídka šíleně vlekla, ale na druhou stranu našly se tu i vtipné scénky. Sice byla o něco lepší, ale furt má autorka ještě co dohánět.

Midnight Heir
V této povídce se můžeme potkat poprvé s Jamesem Herondalem. Jeho jsem poprvé poznala už v povídkách z Akademie Lovců stínů, kde se stal mou oblíbenou postavou. Proto jsem se těšila na tuto povídku, až se s ním budu moci zase setkat. Kromě toho se zde objevují i postavy z Pekelných strojů. Autorka navíc ví, jak upoutat čtenáře. Nejenom touto povídku, ale tak, že vám nabídne kousíček příběhu ze své nové série a vy si ji prostě budete muset přečíst.  Musím říct, že jsem se chytla na lep a teď se ještě víc než kdy jindy těším na sérii The Last Hour.

The Rise of the Hotel Dumort
Slavné doupě upírů, které mě ale nikdy příliš nelákalo. Popravně jsem si myslela, že mě povídka nebude bavit, ale nakonec se ukázal přesný opak. Byla skvělá! Poznáme Hotel Dumont, když to byl ještě obyčejný hotel, předtím, než se stal doupětem upírů. Magnus opět provádí své výstřední kousky  a zaplétá se do něčeho, do čeho by neměl. Také se tu objeví nový čaroděj. Povídka mě bavila, protože se tu konečně něco pořádně dělo a bylo tu spoustu temných sil, které dělaly povídku ještě zajímavější a napínavější.

Saving Raphael Santiago
Druhá povídka ze tří, které se nějak více týkají New Yorkských upírů. A opět mě překvapila. Raphaela jsem nikdy nepovažovala za svou nejoblíbenější postavu, ale v průběhu knih se můj názor na něj zlepšoval. V této povídce jsem konečně měla možnost poznat ho lépe a nakonec jsem byla překvapená. Raphael byl neskutečně odvážný a miloval svou rodinu a už se ani nedivím, že se z něj stal tak mocný upír. Povídka byla neuvěřitelně vtipná, především ve chvíli, kdy se na scéně objevil Ragnor Fell. Spolu s Raphaelem byli skvělá dvojka a dokázali mě neustále rozesmívat.

The Fall of the Hotel Dumort
Třetí povídka s upíry už tak dobrá nebyla. Upírku Camille jsem neměla nikdy příliš v lásce a na můj vkus jí v této povídce bylo až příliš. Čtení se mi strašně vleklo a jen jsem se těšila, až to konečně skončí. Na druhou stranu přinesla nějaké nové střípky minulosti a odkryla kus Magnusovi duše, o které jsem neměla ani ponětí.

What to Buy the Shadowhunter Who Has Everything
Neuvěřitelně dobrá povídka. Protože Malec. :3 Příběh skvěle doplňoval vtipný a praštěný démon obývající Magnusův obývák. Bavila jsem se od začátku do konce a věřím, že se tato povídka bude líbit každému, kdo má rád vztah mezi Alecem a Magnusem.

The Last Stand of the New York Institute
Jestliže mě nějaké povídky doposud nebavily, tato z nich byla nejhorší. Nemám ani trošku ráda Kruh a věci, které se ho týkají. Toto období dějin Lovců není prostře šálek mé kávy. Bavila jsem se jen na samotném konci, kdy za Magnusem přijde Jocelyn se svým dítětem...

The Course of True Love (and First Dates)
Další roztomilá povídka s Alecem a Magnusem. Jak víme, jejich vztah byl dlouho v utajení a čtenáři se tímto dozví, jak mezi nimi vše probíhalo. První rande nebylo jednoduché a oba byli nervózní a nevylepšoval to ani fakt, že se jim lepila smůla na paty. Čaroděj a Lovec stínů na rande? To upoutá pozornost Podsvěťanů. A k tomu ještě problém s vlkodlakem.  Ano, první rande jsou fakt prokleté. O to víc jsem se bavila a byla šťastná, když jsem mohla pozorovat, jak si k sobě tito dva nacházejí cestu. Povídka byla roztomilá a krásná a rozhodně bych takových uvítala více.

The Voicemail of Magnus Bane
To nejlepší na konec. Nebo skoro. Čtenáři se nedočkají žádného převratného příběhu, ale budou mít možnost nahlédnout do Magnusova záznamníku a poslechnout si pár zajímavých zpráv. Povídka byla spíš na pobavení a svůj účel splnila.
S konečným hodnocením jsem si nebyla tak úplně jistá, pohybuje se někde mezi 4 a 5 hvězdičkami, ale asi spíš k těm 5. Některé povídky mě bavily méně, ale pak se tu našly ty, které jsem si naprosto užívala. Kromě toho se tu objevilo hned několik mých oblíbených postav z jiných knih, nechyběli tu upíři, vlkodlaci, ani čarodějové. Vílám tu nebylo věnováno moc místa, ale to mi rozhodně nevadilo. Magnusovy povídky sice nebyly tak dobré jako ty z Akademie Lovců stínů, ale i tak se mi líbily. Krásné kresby od Cassandry Jean navíc doplňovaly příběh a za to si u mě zaslouží sbírka povídek nějaké ty bodíky navíc.