Zodiac | Recenze

Série: Zodiac
Díl: 1/4
Nakladatelství: Razorbill
Žánr: YA, sci-fi, romance
Počet stran: 325

At the dawn of time, there were 13 Houses in the Zodiac Galaxy. Now only 12 remain….

Rhoma Grace is a 16-year-old student from House Cancer with an unusual way of reading the stars. While her classmates use measurements to make accurate astrological predictions, Rho can’t solve for ‘x’ to save her life—so instead, she looks up at the night sky and makes up stories.

When a violent blast strikes the moons of Cancer, sending its ocean planet off-kilter and killing thousands of citizens—including its beloved Guardian—Rho is more surprised than anyone when she is named the House’s new leader. But, a true Cancerian who loves her home fiercely and will protect her people no matter what, Rho accepts.

Then, when more Houses fall victim to freak weather catastrophes, Rho starts seeing a pattern in the stars. She suspects Ophiuchus—the exiled 13th Guardian of Zodiac legend—has returned to exact his revenge across the Galaxy. Now Rho—along with Hysan Dax, a young envoy from House Libra, and Mathias, her guide and a member of her Royal Guard—must travel through the Zodiac to warn the other Guardians.

But who will believe anything this young novice says? Whom can Rho trust in a universe defined by differences? And how can she convince twelve worlds to unite as one Zodiac?

Embark on a dazzling journey with ZODIAC, the first novel in an epic sci-fi-meets-high-fantasy series set in a galaxy inspired by the astrological signs.

Astrologie mě vždy svým způsobem fascinovala a konečně přišel někdo s knihou, která se nezabývá fakty, ale přináší nový a originální příběh.

Rho je Rak, studuje na jednom z měsíců její planety, když jednoho dne přijde neviditelný útok. Nejenže zde zemře spousta mladých lidí, ale tsunami zapříčiní smrt milionů lidí i  na její planetě, kde 95% povrchu je voda. Bohužel, při tomto útoku zemře i Strážce Raka, což je vůbec nejvyšší pozice, které se dá dosáhnout. Díky tomu se Rho nějakou podivnou náhodou či snad osudem dostává do pozice Strážkyně. Mladičká dívka, na kterou všichni pochybovačně shlíží, která vidí víc, než by měla a které nikdo nevěří. Dokáže se ujmout dobře své role a postavení, dokáže přesvědčit ostatní Strážce o tom, že všem planetám v Zodiacu hrozí nepředstavitelné nebezpečí, které doposud bylo jen v pohádkách a strašidelných příbězích? Jak ale můžete přesvědčit ostatní o něčem, co vidíte jen vy?

Romina Russell vymyslela fantastický svět. Příběh se odehrává v budoucnosti, kde ale lidé už nežijí na Zemi. Nechala se inspirovat znameními zvěrokruhu a pro každé jedno znamení vytvořila jejich vlastní domovinu, vlastní planetu či planety s jejich měsíci, obyvateli a kulturou. Stejně jako každá planeta je jiná, jiní jsou i lidé, kteří ji obývají, každý nazývá věci jinak a u všech koluje jiná pověst o velkém zlu... ale ten hlavní záporák je vždy stejný, ať ho nazývají, jak chtějí.
Do světa Zodiacu jsem se okamžitě zamilovala. Byl nádherně promyšlený, až tak, že jsem z toho byla skutečně zmatená. Autorka se snažila vysvětlení podat jak nejlépe mohla, ale já se v tom občas stejně ztrácela a kolikrát jsem vysvětlení zapomněla během dvou minut a až postupem času se mi určité názvy vžily. Autorčinu fantasii ale musím obdivovat, protože krásně propojila budoucnost s něčím metafyzickým, vymyslela úžasný řád světa a úlohu pro každé znamení a přišla s velkým zlem, před kterým není úniku a proti kterému nikdo nemá šanci.

Jednoduše, vše co se týkalo konstrukce a umístění příběhu bylo fantastické, dokonalé a úžasné a já si během čtení nejedenkrát přála být součástí Zodiacu (ale radši v době, kdy nehrozí nebezpečí). Příběh samotný také nebyl špatný. Něco se samozřejmě dalo předvídat, ale jinak se mi líbil. Občas byl napínavý a vzrušující a bavilo mě cestovat z jedné planety na druhou a poznávat tak nová místa. Ale našly se věci, které mě neskutečně iritovaly, tak moc, že mě to rozptylovalo od příběhu a měla jsem chuť si rvát vlasy.
Tím hlavním důvodem byli skoro všichni dospělí, kteří se tu objevili. Odsuzovali Rho kvůli jejímu věku a nezkušenosti a nechtěli ničemu věřit. Občas jsem se jim nedivila, zprvu bych taky nevěřila holce, která plácá něco o strašákovi a nemá pádné důkazy, ale postupem času, když se její předpovědi začaly vyplňovat, jsem začínala být opravdu rozčarovaná nad tím, že si všichni tak vehementně stáli za svým názorem.

Samotná Rho mi někdy nesedla. Soucítila jsem s ní a chápala jsem, jak pro ni všechno bylo těžké, ale jindy jsem na ni byla naštvaná kvůli jejímu chování. A tím se dostáváme k milostnému trojúhelníku. Ano, bohužel, ani zde se mu nevyhneme. Popravdě jsem na milostné trojúhelníky už alergická. Je mi jedno, když se v příběhu vyskytne někdo třetí, ale vadí mi, když je hrdinka zamilovaná do obou (nebo i více) mužských protagonistů a není si jistá svými city a v jednu chvíli líbá jednoho a pak najednou zase druhého.
Mathias i Hysan se mi zalíbili. Byli odlišní jako den a noc, jeden šíleně starostlivý, opatrovnický, tichý a nečitelný a druhý zase sarkastický, okouzlující a výřečný. Jenže jeden byl prý pro Rho moc starý (vážně?! Vždyť jen o kolik... 5 let?) a druhý zase tabu (a jak všichni víme, zakázané ovoce chutná nejlépe).
Oba jsem si ale oblíbila dokonce víc než hlavní hrdinku, protože oba měli něco do sebe a já si mezi nimi nemohla vybrat stejně jako hlavní hrdinka.

Zmínila jsem už, že má Zodiac přenádhernou obálku? To, co se ale skrývá za ní, není vůbec špatný příběh. Jak už jsem psala, svět je báječný, na příběhu by se ale mohlo ještě něco zlepšit. Na konci jsem zůstala vážně v šoku, i když na mě Zodiac neměl ten správný wow efekt, díky čemuž bych o něm musela přemýšlet ještě další měsíc. Ale čtení jsem si užila a nebýt milostného trojúhelníku a tvrdohlavosti některých postav, bylo by to ještě lepší. Díky těmto věcem jsem knize musela strhnout jednu hvězdičku v konečném hodnocení... A možná bych strhla ještě kousek navíc, ale ten svět se mi tak neuvěřitelně líbil, že si Zodiac zaslouží 4 hvězdičky.