28. dubna 2016

Harry Potter: Mudlovské omalovánky | (RC) Recenze

Název: Harry Potter: Mudlovské omalovánky
Originální název: Harry Potter Coloring Book
Nakladatelství: Albatros
Počet stran: 96

Erby čtyř bradavických kolejí, Kratochvilné kouzelnické kejkle Freda a George Weasleyových a mnoho dalších přepestrých výjevů – svět Harryho Pottera doslova hýří barvami. Tato kniha, plná propracovaných ilustrací a návrhů použitých při tvorbě filmů, láká vdechnout vlastní pojetí Bradavicím, Zapovězenému lesu a mnoha dalším místům. Z některých stránek vystupují kouzelné bytosti, na jiných se odehrávají legendární scény z filmů, od slavnostního rozřazení do kolejí až po nezapomenutelnou poslední bitvu mezi Harrym a Voldemortem.
V poslední době jsou omalovánky velmi oblíbené a naprosto ovládly knižní trh. Kam se podíváte, tam je najdete. Zaplňují regály knihkupectví, veletrhy i internetové stránky. Stále přibývají nové a nové, často ve formě vzorů, ornamentů, zvířat a abstraktních tvarů, ale najdeme i takové, které jsou inspirované slavnými knihami, seriály nebo filmy.


Snad každý musel někdy slyšet jméno Harry Potter. Je to fenomén a bylo napsáno mnoho doprovodných knih k jeho sérii. Když se staly populárními omalovánky, ani Harry na sebe nenechal dlouho čekat a brzy se na trhu objevily Mudlovské omalovánky.
Na českém trhu najdete ještě další komplet omalovánek – Bytosti kouzelnického světa, ve světě ale existují i další (jedny již publikované, druhé zatím ne), kterých se snad jednou dočkáme i u nás, protože vypadají opravdu krásně.


Mudlovské omalovánky nás vrací zpátky do kouzelnického světa a prostřednictvím obrázků se opět staneme součástí Bradavic. Různí výtvarníci si skvěle pohráli a vytvořili nádherný komplet omalovánek. Některé jsou složitější a skládají se z drobných detailů, jiné zabírají větší plochy.
Sama jsem si při vybarvování nejvíce oblíbila ty drobné detaily, kdy jsem se musela soustředit na jeden malý prostor a střídat a neustále ořezávat pastelky. Bavilo mě to více, než se rozčilovat nad obrovským kusem bílého tvaru, který jsem nedokázala jednolitě pokrýt. Také jsem si oblíbila spíše obrázky, kde nejsou lidé, protože nikdy nedokážu vystihnout správnou barvu pleti, a také mnohem radši vybarvuji předměty nebo zvířata.
Všechny připravené výtvory výtvarníků jsou ale krásné, to se musí uznat. Bezpochyby zaujmou každého fanouška Harryho a ten, kdo je neshledá kouzelné, asi nemůže mít v oblibě omalovánky (nebo Harryho).


Kouzlu omalovánek celkově jsem nepropadla tak rychle jako jiní. Dlouho jsem se od nich odvracela, ale pravdou je, že když jsem viděla na internetu různé nádherné výtvory, nakonec jsem dlouho neodolala. Mudlovské omalovánky nejsou první, které mám doma, ale jsou první, kterým jsem se opravdu pečlivě a dlouho věnovala. Nemám zatím vybarvené všechny obrázky, ale jednou bych si přála mít každý obrázek a pak si tuto „knihu“ jen prohlížet a vidět kus sebe samotné a čas, který jsem vybarvování věnovala. Doufám, že se toho jednou dočkám, protože zatím podle mé rychlosti vybarvování budu mít ještě v důchodu co dělat.


Dokázala bych najít i nějaké zápory. Nejvíce mi na omalovánkách vadilo jejich celkové zpracování. Jedná se o brožovanou vazbu, listy se špatně ohýbají a ani to, co strašně nenávidím – zlomení hřbetu – nepomáhá. U některých obrázků to nevadí, ale u jiných je to opravdu děs běs, protože se nedá dobře vybarvit ta část, která se nachází právě na zlomu stran. A to ani nemluvím o obrázku Brumbálovy armády, kde střed vězí v ohybu a nejde s tím nic udělat.
Další negativum je také docela tenký papír, který znemožňuje používání fixů. 


Další negativa by se mi hledala opravdu těžko, podle mého názoru jsou omalovánky povedené, doplňují všemi milovaný kouzelnický svět a pro fanoušky HP jsou prostě nutností, ale oblíbí si je i jiní. Věková kategorie se přesně určit nedá, pokud vůbec nějaká je. Podle mě se do vybarvování může pustit kdokoliv – mladší i starší lidé, prostě každý, kdo má chuť zažít s Harrym menší dobrodružství nebo si jen tak něco vymalovat.


Na konci najdete několik stran vymalovaných obrázků nebo fotek přímo z filmů, které mohou sloužit jako inspirace pro vás, ale rozhodně to není nutnost vybarvovat podle předlohy – omalovánky dávají prostor vaší fantazii. Výborně si při nich také odpočinete, protože nemusíte přemýšlet nad ničím, kromě toho, jakou pastelku si zvolit. (I když ten odpočinek je taky relativní pojem, když máte nervy na dranc z toho, že se vám u pastelek neustále lámou tuhy.)

Jestli se do omalovánek pustíte, tak vám vřele mohu doporučit se podívat (pokud vás to již nenapadlo) na Harryho filmy. Je to asi ta nejlepší kombinace, protože filmy vytvoří pro vybarvování výbornou atmosféru.

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Albatros za poskytnutí omalovánek na recenzi

2 komentáře:

  1. Já když jsem si je listovala v knihkupectví, tak mě trochu zklamaly. Vůbec mě nenadchly obrázky a ani provedení, pro mě nepraktické :) Ale je to věc názoru, věřím, že se bude spoustě lidem líbit :)
    bilbovy-knihy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Omalovánky vypadají fantasticky a tvé výtvory také :) Je opravdu škoda, jak je to zpracované, ale co naplat. Užij si malování. Řekla bych, že s tím jak se posunuje hranice odchodu do důchodu, to zvládneš vybarvit mnohem dřív :D

    OdpovědětVymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti