2. června 2016

Shrnutí | Květen 2016


Opět se nevyhnutelně přiblížil konec dalšího měsíce, ale to s sebou přineslo i dobré zprávy – pomalu, ale jistě se blíží léto. V květnu se mi opět nashromáždilo několik nových pěkných kousků, že jsem sama byla jejich počtem mírně překvapená – ani mi nepřišlo, že bych si jich tolik kupovala.
Oproti tomu jsem na tom ale byla hůře v přečtených knihách – přečetla jsem pouze 5 kousků.

Tento měsíc vycházelo hned několik žhavých novinek, jmenovitě The Hidden Oracle a A Court of Mist and Fury. Pro mě to byly jedny z nejočekávanějších knih roku, protože je napsali mí oblíbení autoři a taky obě byly pokračování sérií.
The Hidden Oracle volně navazuje na knihy s Percym Jacksonem a na Bohy Olympu. Knihu jsem slupla za dva dny jako malinu, protože nebyla příliš tlustá a navíc se četla stejně dobře, jako jiné Rickovy knihy.
A Court of Mist and Fury jsem začala číst hned v den vydání, protože jsem jednoduše nedokázala odolat. Těšila jsem se na ni dlooouho a bylo příliš velké pokušení čekat, až mi dorazí domů. (Stejně si ji hodlám přečíst ještě jednou i v papírové podobě). Povím vám, že byla dokonalá. Prostě dokonalá.
Jako takovou oddechovku jsem si vybrala Noční můry!, které napsal můj oblíbený herec (ano, herec!). Byla to příjemná, milá a trošičku i strašidelná kniha, která mě bavila víc, než jsem očekávala. Navíc má oku lahodící zpracování, od obálky, přes vůni knihy, až po kresby doplňující příběh.
Další kniha byla The Wrath and the Dawn, kousek, který vyjde i u nás. (Ale znáte to, když si chcete něco přečíst a nedokážete počkat.) Tato kniha mě opravdu lákala dlouho a čím více jsem na ni narážela, tím více jsem si ji chtěla přečíst. A nelituji toho. Čím více času uplynulo od přečtení, tím více se mi líbí, protože se mi v hlavě usazuje její příběh a všechny ty krásné citáty a myšlenky. Byla více zaměřená právě na lásku a to mi tentokrát naprosto vyhovovalo, protože jsem si hlavní pár zamilovala.
Poslední knihou, kterou jsem přečetla byla kniha Feralové: Pod křídly vran. Její čtení byla tak trochu loterie, našla jsem ji náhodou v knihovně a řekla jsem si, proč ne. Přece jen, měla jsem ji v to-read listu už od loňska. Počítala jsem s tím, že je napsaná jednodušším stylem a že je pro mladší čtenáře, takže mě čtení docela bavilo, ale na zadek jsem si z ní nesedla.

Když to shrnu, vlastně jsem četla jen knihy, které si naprosto získaly mé srdce. Pokud tedy nepočítám Feraly a knihu, kterou mám rozečtenou už druhým týdnem a ne a ne v ní nějak více pokročit. Jde o knihu Ve službách spravedlnosti, která se pyšní hned třemi oceněními v žánru sci-fi. Musí se nechat, že je dobře promyšlená, nápaditá a originální, ale na druhou stranu se čte místy velmi těžce a občas jsem z ní zmatená. Sice se s každou kapitolou lepší, ale pořád čekám na nějaký boom, který mě donutí se od ní neodtrhnout.

Hlavním důvodem, proč jsem přečetla na můj vkus tak málo knih, bylo, že jsem strávila více než týden mimo ČR. V rámci školy jsme vyrazili na sportovní kurz do Itálie, do hezkého kempu San Francesco u moře, kde jsme každý den provozovali nějakou tu sportovní aktivitu, od hraní beach volejbalu, přes běhání, až po různé kolektivní hry. Navíc jsme se jeden den podívali do nádherných Benátek, které mě naprosto okouzlily. Mrzí mě jen, že jsme na Benátky neměli více času a tak doufám, že jednou se tam podívám znovu, abych měla čas na vše a mohla nasát tu skvělou atmosféru. Byl to skvělý týden, který jsem si nadmíru užila a klidně bych se tam i vrátila. I přes všechno to sportování to byla pohoda a vůbec mě nemrzí, že jsem si ani nenašla čas na čtení. Ten čas by tam vlastně byl, první den jsem přečetla kousek knihy, ale s dalšími dny jsem každou volnou chvilku využila spíše k odpočinku nebo jsme si s přáteli užívali moře. To bylo sice studené, ale byla škoda se nekoupat, když už tam člověk byl. Možná taky udělám článek s pár fotkami, pokud ne, tak rozhodně některé budou na mém Instagramu, jen co se přinutím se jimi prohrabat. :D

Jako takovou poslední odrážku k tomuto měsíci bych ráda upozornila na nový kalendář, který jsem zprovoznila pod názvem Jaké knihy vychází? Na kalendář se dostanete taky přes stránky v horním menu. Knihy tam budu přidávat jak české, tak anglické. Zatím teda je v rozpracovaném stadiu, přidala jsem spoustu českých knih, ale propracovávám se i k anglickým. :)

Přečtené knihy:


Nové knihy:



Nejdříve tedy recenzní výtisky. Z těch mám neuvěřitelnou radost, protože jde o samé pěkné knížky. Zatím mám přečtené jen Noční můry! (výborná kniha) a rozečteno Ve službách spravedlnosti. Itálie mi trochu narušila plány, ale snad to brzo doženu. :)


Škola dobra a zla: Poslední navěky je stejně jako její 2. díl z Klubu knihomolů, kde jsem ho koupila v aukci. Je to bichlička, ale vypadá nádherně.
Na Mechanického prince jsem se těšila pěkně dlouhou dobu a asi měsíc jsem ho měla předobjednaného u bux. Jsem moc ráda, že Yoli nechalo originální obálky a přidali jen zlatý rámeček (který navíc vypadá skvěle).
A když už jsem tedy objednávala Prince, trošku jsem objednávku rozšířila – Zamilovaní andělé je sbírka povídek k sérii Andělé, ze které jsem popravdě četla jen 1. díl, i když mám celou sérii doma.


Kořeny mi chyběly do komplet série. Na hraně zapomnění a Na Hraně věčnosti měli taky ve slevě a myslím, že se mi budou líbit. Všechny tři knihy patří ještě k objednávce z buxu.


Traviči ze země Caux jsou poslední knihou z buxu. Je škoda, že zbytek série už u nás vycházet nebude, ale jakmile přečtu 1. díl a pokud bude dobrý, sáhnu po 2. díle v angličtině.
Proroctví a Prozřetelnost jsem si koupila v Levných knihách. Série mě zaujala už dřív a jsem zvědavá, jestli bude stát za to.

A ještě úplně naposled tu mám 2 nejkrásnější přírůstky za tento měsíc. Protože obě knihy jsou s podpisem... A obě knihy jsou od mých oblíbených autorů. ACOMAF je naprosto dokonalá kniha a taky pěkně tlustá oproti předchozímu dílu. Pořád si v ní listuji a čtu si své nejoblíbenější pasáže a už se těším, až si ji přečtu znovu. :D
The Hidden Oracle je první díl z nové Rickovy série. Ta obálka je taky naprosto nádherná a i samotný příběh se mi hodně líbil, protože Apollo je skvělá a vtipná postava.


A ještě nakonec všechny pohromadě. Celkem mi tedy přibylo 16 nových knih. Popravdě mě to samotnou překvapilo, protože mi nepřišlo, bych nějak moc nakupovala. Aktuálně kvůli tomu taky řeším problém s místem, protože některé knihy potřebovaly na své určité místo ke knihám od stejného autora nebo ke své sérii, takže jsem kvůli tomu musela popřehazovat knihovnu a zrovna se mi přibližně 20 knih válí na zemi u skříně a čeká, co s nimi udělám. Problém je, že ta hromada se zvětšuje, ale místo, kam je dát, jsem stále nenašla. :D

3 komentáře:

  1. Tak to je tedy pořádná kupa nových knížek. :) Některé mám také doma a zbytek bych doma mít chtěla. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Let 305 bude doufám již brzo také můj, protože se na něj nesmírně těším! :)
    Knížek ti přibylo opravdu hodně, samé krásné kousky! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné kousky! :)
    Traviče, Prozřetelnost+ Proroctví, Na hraně zapomnění+ věčnosti mám doma a moc se na ně těším! :)
    Let 305 mě docela láká :)
    Přeji pěkné čtení! :)

    OdpovědětVymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti