4. června 2016

TBR | Červen 2016


Muselo to jednou přijít. To Be Read. Dříve jsem se TBR vyhýbala jako čert kříži, protože se znám až moc dobře. Když si napíšu seznam knih, které bych si chtěla přečíst, dodržuji ho tak pár dní... Než přečtu první knížku na seznamu, kterou jsem navíc měla rozečtenou už v době, kdy jsem ten seznam vůbec začala psát. Tak proč tedy potom publikuji TBR článek? Doufám, že mi to pomůže se hecnout a opravdu přečíst všechny knihy, které bych si přála. Bohužel mám zatím problém dostat se ke konci u dvou rozečtených knih, tak doufám, že mi to moc nenaruší mé plány. :D


The Glittering Court – Richelle Mead 
O čem kniha je? Příběh vypráví o mladé hraběnce ze země Osfrid, která se má provdat za předem domluveného ženicha, aby navrátila své rodině a svému jménu alespoň část původní slávy a bohatství. I když se nejdřív zdá být s manželstvím smířená, brzy jí dojde, že něco takového nechce. Využije proto příležitosti a převlečená za služku Adelaide se přidá k „The Glittering Court“, aby prošla ročním výcvikem, přeplavila se přes moře do nové země a stala se manželkou jednoho z mužů, kteří tam žijí, a zažila dobrodružství.
Proč si chci knihu přečíst? Je to přece kniha od Richelle! Ne, vlastně tím to není. Miluji sice autorčinu Vampýrskou akademii a její spin-off sérii Pokrevní pouta, ale například u Sukuby jsem se dostala jen k prvnímu dílu, Věk X jsem sotva zahlédla zpovzdálí a o Neslyšnu radši ani nemluvím. Ke knize jsem se dostala díky Společnému čtení – nebýt toho, nejspíš by mi trvalo mnohem déle ji začít číst, pokud vůbec. Zatím jsem přibližně v 1/5 knihy, ale ani trošku mě nezaujala, takže to možná nakonec skončí tak, že ji ani nedočtu.

Ve službách Spravedlnosti – Ann Leckie 
O čem kniha je? Breq byla kdysi Spravedlnost Toren – ohromná vesmírná transportní loď s tisíci perifery. Teď jí ale zůstalo už jen jedno tělo a jeden úkol. Pomsta.
Proč si chci knihu přečíst? Mám ráda sci-fi a tento příběh zní prostě dobře. Navíc je kniha psána z pohledu umělé inteligence, tak je fajn se na chvíli oprostit od citů a romancí z jiných knih. 

Spirit Animals: Vzestup a pád – Eliot Schrefer 
O čem kniha je? Jedná se o 6. díl série Spirit Animals a hlavní postavy opět pokračují ve svých dobrodružstvích za záchranou světa, i když tentokrát se jejich cesty rozdělily více, než když dřív.
Proč si chci knihu přečíst? Mám za sebou už 5 dílů, proto je 6. skoro nutností. Jsem zvědavá, jak příběh bude pokračovat, pětka totiž skončila naprostým cliffhangerem.


Let 305 – A. G. Riddle 
O čem kniha je? Když havaruje letadlo s číslem letu 305, přeživší zjistí, že se ocitli v naprosto jiném světě. Ocitají se ve víru záhad a tajemství, která se snaží rozluštit. 
Proč si chci knihu přečíst? Má zajímavý námět, měla by být tajuplná a záhadná a navíc je v ní zakomponované i mé oblíbené téma – cestování časem.

Prvorozený – Filip Alexanderson 
O čem kniha je? Na jedné straně je studen Jonas, na druhé policistka Viveca Eldhová. Po Jonasovi někdo jde a on se tak musí vydat na útěk. Viveca zase řeší brutální vraždu a přitom vzpomíná na vlastní minulost.
Proč si knihu chci přečíst? Nejdříve mě hodně zaujala obálka a to byl taky klíčový bod, proč se kniha ocitla v mém to-read listu. Anotace byla už vedlejší, ale stačilo mi vědět, že se jedná o napínavou, akční knihu. 

The Marked Girl –  Lindsey Klingele
O čem kniha je? Cedric, korunní princ země Caelum se spolu se svými přáteli dostane pomocí magického portálu do jedné vzdálené země – do LA. Jejich jediným přáním je dostat se zpátky, ale to nebude tak úplně jednoduché. Navíc se zde seznámí s Liv, ke které ho poutá něco zvláštního a nakonec se ukáže, že je Liv s jeho světem propojená víc, než se zdálo.
Proč si chci knihu přečíst? Nejdřív mě kniha příliš neupoutala, ale pak jsem viděla trailer, na němž se podíleli mí oblíbení booktubeři, podívala se na knihu blíž a nakonec jsem i dostala chuť si ji přečíst.


Ivory and Bone – Julie Eshbaugh 
O čem kniha je? Jedná se o prehistorickou fantasy. Kol jednou jako nejstarší syn převezme vedení klanu po svém otci. Jednou se ale na břehu u jejich kempu objeví klan, se kterým se už před pěti lety setkali a nedopadlo to příliš dobře. Jedna dívka z nově příchozího klanu, Mya, se ke Kolovi nechová příliš dobře, i když on by si přál, aby mu věřila a stali se z nich přátelé. Teď se ale oba klany snaží o vzájemné přátelství a důvěru, jenže se do toho připlétá další klan. Lo se na první pohled zdá jako milá holka, ale s Myou ji pojí zvláštní minulost, která vede je k válce.
Proč si ji chci přečíst? Nejprve mě zaujala její obálka a pak to šlo prostě z kopce. Fantasy z prehistorické doby, okořeněná romancí a nepřátelstvím. Potenciál to určitě má, proto si ji ráda přečtu.

The Power of Six – Pittacus Lore
O čem kniha je? John Smith, Číslo Čtyři, přežil pokus jeho nepřátel ho zabít. A teď je na útěku. Příběh se přesouvá ve vyprávění k Číslu Sedm, dívce, která má sny o dalších Číslech a je připravená se s nimi sejít a bojovat proti jejich nepřátelům.
Proč si chci knihu přečíst? Četla jsem 1. díl už před delší dobou, ale líbil se mi. Nápad je prostě výjimečný a pro mě i dechberoucí. V červnu vychází 7. (a myslím, že i poslední) díl, proto je nejvyšší čas dohnat skluz a začít číst ty předchozí.

The Shadowhunter's Codex – Cassandra Clare, Joshua Lewis
O čem kniha je? Jedná se o slavný Kodex Lovců stínů, kde najdete vše, co potřebujete o jejich světě vědět. Jaká je jejich historie, jaké zbraně používají, jaké existují runy, čím se vyznačují Podsvěťané... A spoustu, spoustu dalších věcí.
Proč si chci knihu přečíst? Svět, ve kterém žijí Lovci stínů, patří k mým nejoblíbenějším. A je mi popravdě jedno, co si všichni myslí o tom, kolik knih o něm autorka neustále píše. Její knihy mám ráda a baví mě a to je hlavní. Kodex mám ale už dlouho rozečtený a pořád se nemůžu dostat ke konci. Proto chci tento měsíc začít číst znovu (jsem totiž teprve někde na 40 straně) a úspěšně ji dočíst.

2 komentáře:

  1. Máš toho v plánu hodně :) Na Ve službách spravedlnosti se také chystám, i když mě trochu odradily některé negativní recenze. A Marked Girl a Ivory and Bone také musím mít :) Hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat
  2. Let 305 mě docela láká :)
    Škoda, že kniha The Shadowhunters Codex nevyšla i v Česku, ale tak třeba se hecnu a přečtu si ji v originále :)
    Přeji pěkné čtení! :)

    OdpovědětVymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti