12. června 2016

Týdenní shrnutí #1


Ahoj, všechny vás vítám u nového článku! :-)

I přesto, že každý měsíc sepisuji shrnutí, rozhodla jsem se začít i s týdenním. Často bych se ráda rozepsala nejen o knihách, ale i o něčem z mého života, a měsíční shrnutí už mi tolik nevyhovují, protože by článek byl kilometrový. Měsíční shrnutí zachovám i tak, ale v článcích se zaměřím jen na nové knihy a soupis těch přečtených. Komentáře k nim si už nechám do těchto článků. :-)

Jako prvních bych chtěla začít s přečtenými knihami. Byly 2... Hned na začátku týdne jsem zvládla přečíst Spirit Animals: Vzestup a pád a Let 305.

Obě knihy jsou naprosto odlišné. Spirit Animals je kniha pro děti, o malých bojovnících a o spoustě zvířat. Let 305 se oproti tomu pouští do složitějšího tématu. Nejdříve vypadá jen jako obyčejný příběh o přežití, ale později se z něj vyklube něco více záhadného, tajuplného, kde čas neznamená nic a přesto znamená všechno.

Spirit Animals je fajn série. Čte se rychle a svižně a ani její 6. díl nebyl výjimkou. Knihu jsem přečetla během jednoho dne a byla jsem více než překvapená. Vždycky si říkám, co na této sérii je takového, že ji furt hodnotím takovým počtem hvězdiček? Prostě mě baví. Je to oddechovka a když od ní nečekáte příliš, nemusíte pak být zklamaní. Navíc se z původně optimistické série vyklubalo docela drama, které mě překvapuje čím dál víc. Opravdu jsem zvědavá na závěrečný díl.
Let 305 mě teda překvapil! Nečekala jsem to. Už jsem se někde zmiňovala, jak miluju cestování časem? Ne? Tak tedy, je to tak. Patří k mým oblíbeným tématům a úplně slintám blahem nad každým příběhem, který o cestování časem je a je také dobře zpracovaný. Ještě lepší je, když postavy začnou mluvit nějakou naprosto šílenou vědeckou řečí o prolínání časových rovin, že vám z toho jde hlava kolem. Let 305 měl pár takových monologů, ale na druhou stranu se daly docela dobře pochopit, ale to není příliš na škodu. Autor vymyslel něco úžasného, nad čím jsem pak snila ještě pár dní. A taky mě donutil se díky knize zamyslet. Nad budoucností, minulostí, nad malými rozhodnutími, která mohou mít dopad na všechno.

Kromě toho mám pořád rozečtenou knihu The Glittering Court a mám pocit, že tento stav trvá tak od konce května a ještě dlouho bude. Víte, co vznikne, když smícháte Selekci, kolonizaci, kolonisty, dívku z dobré rodiny, která chce zažít dobrodružství a která ve všem naprosto vyniká, a hezkého a tajemného mladíka? Odpověď najdete tučně zvýrazněnou o pár řádků nahoře. Jsem přibližně v 1/3 a už teď mi to připadá jako slátanina všeho, o čem jsem kdy slyšela a co jsem četla v některých recenzích, tak ke konci se do tohoto salátu přidají ještě další ingredience. Mám moc ráda autorčinu sérii Vampýrská akademie i její Pokrevní pouta, ale toto není můj šálek kávy. Přesto se knihu pokusím dočíst a dát jí šanci, třeba se ještě zlepší.

Rozečetla jsem také nedávno vyšlou knihu Ivory and Bone, která mě hodně lákala svým námětem – prehistorická fantasy. Zatím se tedy držím na 23%, ale líbí se mi to. Za co musím složit autorce poklonu je její styl psaní. Kol je vypravěč a svůj příběh vypráví přímo dívce Myai, takže vám přijde, jako by mluvil přímo k vám. „Čekám, ale ty neodpovíš.“ Jde o něco neotřelého, díky čemu Ivory and Bone stojí za pozornost. Doufám, že nakonec zklamaná nebudu.

Pokud sledujete můj instagram, mohli jste si všimnout, že jsem se včera byla podívat do kina na horor. Přesněji na V zajetí démonů 2. Už jednička byla skvělá. Osobně mám radši podobné duchařiny a krváky, které tak někteří rádi nazývají horory, ráda nemám. Z těch krváků mi nevadí Pach krve, viděla jsem všechny díly, které zatím v této sérii jsou, a i když to nebylo nic naprosto super, koukat se na to dalo.
Ale duchařiny, to je teprve podívaná. V zajetí démonů jsem viděla už nesčetněkrát a původně jsem chtěla počkat až bude film volně dostupný, ale nakonec jsem bez velkého přemlouvání svolila ke kinu. Byl to skvělý film. Přišel mi ještě o něco lepší než jednička. Některé scény byly opravdu natolik děsivé, že jsem je dokázala sledovat jen se zatajeným dechem, připravená okamžitě zavřít oči a modlit se, aby už ta scéna skončila. Ale po zhlédnutí celého filmu jsem byla nadmíru spokojená a husí kůže mi naskakuje ještě teď, když si na film vzpomenu. Těším se, až se na něj podívám znovu a taky doufám, že se brzo dočkáme nějakého dalšího film s Edem a Lorraine Warrenovými.
Pokud máte rádi horory, tak si V zajetí démonů 2 rozhodně nesmíte nechat ujít.

Jsem ráda, že takový šok jsem u filmu neprodělala (netvrdím, že jsem k tomu neměla blízko)...

A kdyby náhodou, vždy je tu řešení... :D

Když odbočím od filmů a knih, dostávám se ke svému životu. Školní týden pro mě byl o něco kratší, protože v pondělí jsem byla kvůli nachlazení doma, necítila jsem se úplně na to, abych někam chodila. V pátek jsme vyrazili někteří lidé z chemických a biologických seminářů do Olomouce na Přírodovědnou fakultu, podívat se na laboratoře a zjistit něco víc o studiu. Bohužel, pomalu se to blíží, za rok maturita, a rozhodování, kam na výšku, ještě dřív. :D Vůbec mi nepřijde, že už by utekly ty tři roky na střední. Zatím se pořád tak nějak rozhoduji, co přesně bych chtěla dělat, jestli jít na medinu nebo na přírodovědu. Jestli Praha, Brno nebo Olomouc? Pořád si říkám, že času dost, ale stejně to jednou přijde.

Blog teď chvilku opět stagnoval, všechno je to propojené i s mou chutí ke čtení, která na tom není úplně slavně. Potřebovala bych najít knížku, která mě chytne tak, že ji nepustím z rukou, dokud ji nedočtu. Ale mám připravené nějaké recenze a na papíře sepsané nějaké další, a tak doufám, že se co nejdříve dostanu k jejich publikování. Mám rozepsané i nějaké tagy, jeden je už hotový, ale ještě bych ho chtěla trochu vyšperkovat, ať nejde jen o suchý text. S druhým mám problém, protože nemůžu najít knížky, které by se mi hodily do některých kategorií, proto ho nejspíš odložím na neurčito. :)

Kromě tagů bych ale také chtěla začít publikovat články s fotkama a hlavně vám tak ukázat některé naprosto nádherné knižní kousky a doufám, že právě fotky vás na ně nalákají. Některé knihy jsou totiž skvosty nejen co se týče příběhu, ale i provedení. :-) Plánuji také jeden projekt spojený s knižním cestováním, pořád promýšlím detaily, snad zrovna něco podobného někde neběží. :D

Jak jste se měli během týdne nebo o víkendu vy? :) Co pěkného jste přečetli? :)

6 komentářů:

  1. Na Let 305 se chystám hned, jak dočtu Mezihvězdný expres. Moc se na něj těším! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mezihvězdný expres vypadá dobře. :) Ať se ti Let 305 líbí! ;)

      Vymazat
  2. Let 305 mě docela zaujal, ale zatím nevím, jestli do toho půjdu. Času málo a těch knih pořád zbývá tolik :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostá pravda, taky by se mi hodilo více času. :) Někdy třeba ten Let 305 zkus, třeba se ti bude líbit. :)

      Vymazat
  3. Přiznávám, že jsi mě na knihu Let 305 docela nalákala!..:D Rozhodně si ji musím v naší knihovně hned při další návštěvě čmajznout..:D Na knížku The Glittering Court jsem velmi zvědavá! Budu ti držet palce, abys ji dočetla, chci na ni znát pak tvůj celkový názor..:D Sama bych se totiž do knížky chtěla brzy pustit, hned jak přečtu vše, co se mi tu za ten rok nahromadilo, plus tu další kupu knih, co jsem si přitáhla z knihovny..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si Let 305 přečti. :) Doufám, že se ti bude líbit. ;) Recenze na The Glitterng Court bude, protože si svůj názor rozhodně nemůžu nechat pro sebe, jen to musím konečně dočíst... :D A taky držím palce s tou kupou knížek, užij si čtení. :)

      Vymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti