26. června 2016

Týdenní shrnutí #3


Ahoj, vítejte u dalšího týdenního shrnutí. :)
Tentokrát jsem článek musela přednastavit, protože touto dobou se nejspíš topím někde ve Vltavě, v tom horším případě. V tom lepším případě se zdárně držím na raftu. :) Ano, vyrazili jsme na vodu, hned v sobotu ráno nás čekala dlouhá cesta z Moravy až do Vyššího Brodu, kde byl start našeho kurzu. Domů se vracím ve středu večer, takže zážitky si nechám do dalšího shrnutí. :)

Tento týden jsem zvládla úspěšně dočíst 2 knihy.
První byla kniha Prvorozený, na kterou si už můžete přečíst recenzi ZDE. Přečetla jsem ji vlastně už skoro celou v neděli, ale teprve v pondělí jsem dorazila posledních pár stran. Jak už jsem psala v recenzi, nebyla to špatná kniha, vlastně se mi líbila, ale měla své chybičky. Ale četla se opravdu skvěle, až mě samotnou překvapilo, že jsem ji přečetla tak rychle. Nejdříve jsem totiž předpokládala, že budu mít problém ji dočíst, ale to se nakonec nestalo.

Druhou knihou – třikrát hurá – je The Glittering Court, kterou jsem se prokousávala minimálně měsíc. Už jsem dlouho nečetla nic tak překombinovaného. Když se ohlédnu zpátky, vidím, že se toho v knize vystřídalo tolik, co by vystačilo hned na několik knih. Samotná hrdinka si prožila mnoho životních zvratů, které jiní nezažijí za celý život. Dalo se tu najít snad každé klišé – dívka potká pohledného mladíka a brzy propadne jeho kouzlu, ti dva na sebe pak naráží v každé možné i nemožné situaci a kamkoliv hrdinka jde, čtenář ví, že tam bude on. Navíc se do příběhu zaplétá i Selekce (což poznám i já, která jsem Selekci nečetla), kolonie, kacíři, zakázaná náboženství, tragické události, zrady, bohatství, šperky, krásné šaty...  K tomu všemu je kniha i příšerně předvídatelná. Jednoduše, nesedla mi. Mám Richelle ráda, ale The Glittering Court není kniha pro mě a radši zůstanu u své milované Vampýrské akademie a Pokrevních pout. Zároveň ale nechci nikoho odrazovat od čtení, třeba by se zrovna vám mohla kniha líbit. :)

Rozečtené mám ještě stále Město schodů. Už teď vím, že se mi nepodaří splnit mé TBR na červen, takže radši pokračuji ve čtení Města schodů. Je to opravdu povedená kniha a jsem zvědavá, jak to celé dopadne.

Tento týden jsem viděla 2 nové filmy. Na jeden jsem se dostala díky škole, která pro nás vždy párkrát do roka uspořádá promítání nějakého kvalitního filmu. Tentokrát jsme zavítali na film Saulův syn. Já sama bych si film nejspíš nepustila, protože nemám ráda filmy z koncentračních táborů. Když už jsem ale měla možnost ho vidět, tak si myslím, že to byl velmi kvalitní snímek, který zajímavým způsobem popisuje hrůzy, jež se děly v Osvětimi, a přitom divák ani nemusí vidět vše. Film je totiž natočený nevídaným způsobem, protože hlavní postava niky neopouští scénu. Většina filmu je zaostřená právě na něho a divák tak veškeré hrůzy vidí pouze v pozadí.

Druhý film byl spíš už na oddechnutí. Psala jsem o něm už v minulém týdenním shrnutí a jedná se o film Den nezávislosti: Nový útok. První díl viděl snad každý. Já osobně ho miluju a vždycky se na něj ráda podívám. Druhé díly jsou většinou prokleté, aspoň se to tak tvrdí. Ale já se neobávala a šla jsem do kina natěšená, co mi film nabídne. Nakonec jsem byla vlastně mile překvapená. Srovnávat první a druhý díl ani pořádně nedokážu, protože jsou oba naprosto jiné a oba se mi líbily. Chvílemi se mi zdálo, že v druhém díle už jen vařili z vody, ale bohatě to nahrazovaly efekty a triky, které si pro nás tvůrci připravili. Vize roku 2016 v tomto filmu je naprosto úžasná a za to má film u mě bod nahoru. Celková zápletka byla tak trochu očividná, ale to není důvod si film neužít. Na scénu se navíc připlétá nový druh mimozemšťanů, dočkáme se několika přestřelek, bitev, akce a napětí, konec navíc slibuje ještě 3. díl. Uf, tak uvidíme, jestli další pokračování bude stát za to. Sama nevím, jestli se mi dvojka líbila více než první díl, každý měl něco, ale jednička je prostě klasika. Na druhou stranu, ve dvojce jsou fakt super efekty.

A otázka na konec, jaký byl váš týden? :)

4 komentáře:

  1. Na The Glittering Court jsem strašně zvědavá, zvlášť teď, když vím, že ti nesedl :D O to víc si chci knížku přečíst a zjistit, jaké to je. Richelle totiž miluju, četla jsem od ní všechno, co u nás zatím vyšlo a ani jednou mě nezklamala (snad až na Neslyšno), tak uvidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ji zkus, třeba se ti bude líbit. :) Já mám Richelle jinak taky ráda a proto doufám, že si přečtu i ty knížky od ní, ke kterým jsem se pořád nedostala. :)

      Vymazat
  2. Mesto schodu bych taky chtela cist :-) Na Den nezavislosti se chci taky podivat. A mas pravdu, jednicka je klasika a je tezke srovnavat oba dily, kdyz je mezi nimi tolik let... uzij si vodu :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si přečti. :) Jsem zvědavá, co řekneš na Den nezávislosti. :)

      Vymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti