21. července 2016

Týdenní shrnutí #6


11.–17. 6. 2016
Ahoj, vítejte u dalšího shrnutí. :)
(A předstírejte, že článek nepublikuju o 4 dny později, než jsem měla v plánu.)

V průběhu tohoto týdne se mi sešly celkem 4 knihy, nejdříve jsem se pustila do dokončení Svůdné trilogie.
Svůdné zúčtování vylepšilo reputaci 2. dílu, ale přesto mu něco chybělo. Celkově mě trilogie nebavila tolik, jako když jsem ji četla poprvé, ale pořád je mou srdeční záležitostí, kterou si vždy ráda přečtu. U Svůdného zúčtování byl nejhorší začátek, kdy se skoro nic nedělo a postavy se ocitly v bublině, kdy více řešily vztahy mezi sebou, než následky, kterým budou muset čelit, pokud se někdo dozví jejich city. A to nemluvím jen o Kaidanovi a Anně, ale i o zbytku postav, které se najednou začaly bouřit proti způsobu jejich života, začaly kašlat na pravidla a mně přišlo, že čtu obyčejnou YA knihu bez nadpřirozena. Dostat se přes ten začátek bylo utrpení. A i když jsem věděla, jak kniha dopadne, stejně jsem byla zklamaná z toho, že „závěrečná bitva“ byla vcelku o ničem...

Po Svůdném zúčtování jsem se konečně pustila do další knihy z mého TBR listu – Shadow and Bone. Kniha brzy vyjde u nakladatelství Fragment, následovaná dalšími dvěma díly a volně navazující sérií Six of Crows. Ohodnotila jsem knihu jako průměr, protože na ní byly věci, které mi ne úplně sedly, příběh byl místy dost předvídatelný a samotná hrdinka až moc dokonalá, i když se ji autorka snažila udělat přesně naopak. Celou knihu to u mě vypadalo na 4*, ale potom přišel zlom, celý příběh se obrátil o 180 stupňů. Bylo to pro mě jediné překvapení v knize, kvůli kterému se ale příběh začal ubírat úplně jiným směrem a mě to šíleně, šíleně moc zklamalo. Proto nakonec dávám Shadow and Bone jen 3*, i když si myslím, že koncept knihy byl skvělý.

V pátek mi došla kniha na recenzi Povolání žebrák. Nemyslete si, ve skutečnosti se nechystám změnit „profesi“. Místy sice kniha trochu připomíná příručku, jak žebrat, jak se bránit před ostatními lidmi z ulice, jak si najít dobré místo na žebrání nebo jak zapůsobit na lidi, aby vám dali nějaké peníze. Ve skutečnosti je ale Povolání žebrák takovou autobiografií jednoho Francouze, se kterým se život nemazlil, střídal jednu pěstounskou rodinu za druhou a nakonec skončil tam, kam ho to táhlo už od dětství – na ulici. Díky jednomu politikovi se dostal k sepsání svého příběhu a jeho vydání v knižní podobě. Kniha má něco přes 100 stran, takže ji přečtete za chvilku. Mně se docela líbila, bylo to něco jiného, než normálně čtu a změnilo mi to i pohled na lidi, které můžeme na ulici potkat.

Poslední knihou je Bad Teacher, která, jak už můžete poznat z názvu, vypráví příběh o studentce a učitelovi. Přečetla jsem ji za jeden večer, četla se naprosto skvěle a bavila mě, i když byla naprosto tuctová a plná klišé. Ale líbilo se mi na ní, že se nesnažila za každou cenu znít optimisticky, působila reálně a ne naivně a to se mi na ní líbilo.

Kromě toho jsem během týdne měla i některé knihy rozečtené a stále mám, teď je jejich počet 5. Po pravdě, nejsem z toho nadšená, protože se nějak nemůžu donutit některé knihy dočíst a tak začínám pořád nové.

2 komentáře:

  1. Pěkné skóre! :) A Povolání žebrák zní hodně zajímavě - a není špatné uvědomit si, jak snadno člověk může skončit na dně.

    OdpovědětVymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti