15. srpna 2016

Týdenní shrnutí #10


8.–14. 8. 2016
Opět vás vítám u dalšího malého knižního shrnutí. :)
Za poslední týden jsem toho nepřečetla moc (no dobře, 3 knihy, to není málo, ale to hned v prvních 3 dnech a pak konec). Trochu jsem se rozjela s contemporary a na GR jsem narazila na jednu knihu – Rule. Má hodnocení 4,19 a hodnotilo ji skoro 80 tisíc lidí, což je opravdu slušný počet. Říkala jsem si tedy, že by mohlo jít o dobrou, nenáročnou knížku a zkusila jsem ji. Nesedla mi. Ani nevím jak, ale došla jsem do třetiny, ale pak jsem e-knihu radši zavřela s tím, že ji možná dočtu někdy jindy. Nebyla to přímo špatná kniha, ale mně jednoduše nesedly postavy a Rule (hlavní postava) mi lezl na nervy. Přesto ale nechci knihu nechat nedočtenou, protože by se z ní třeba mohlo vyklubat něco dobrého, takže to s ní určitě ještě zkusím.

Když nepočítám ještě dalších 5 „rozečtených“ knih, se kterými ne a ne se dostat někam dál, mám tu jednu, kterou opravdu čtu a pomalu se blížím ke konci. Jedná se o sci-fi Red Rising, na které jsem narazila už před docela dlouhou dobou, ale tenkrát jsem ještě nečetla v angličtině, takže jsem knihu jen zařadila do to-read listu a zapomněla na ni. Nedávno jsem ale u Tashi, jedné z mých oblíbených booktuberek, našla starší video s Piercem Brownem, autorem Red Rising. A teď... Můžeme prosím jen na chvilku obdivovat jak je Pierce Brown úžasný? :D Nejenže je fakt pěkný, ale je taky nerd a působí neskutečně sympaticky. Ještě nikdy jsem asi nečetla knihu jen kvůli autorovi (pokud jsem už od onoho autora nečetla něco jiného), ale s Piercem jsem udělala výjimku. Jeho kniha si navíc drží skvělé hodnocení a má mnoho kladných recenzí. Jak jsem už psala, pomalu se blížím ke konci a jsem z ní nadšená. Čekala jsem sice něco jiného, ale líbí se mi, kam autor příběh směřuje, a jeho svět je úžasně promyšlený a postavy jsou pěkně propracované. 

A teď už ke knihám, které jsem přečetla. První byla Pamatuji si vás všechny od známé islandské autorky Irsy Sigurðardóttir a zrovna se snažím sesmolit recenzi. Kniha mě velmi mile překvapila, byla strašidelná a napínavá, vyzařovala z ní mrazivá atmosféra a číst ji v noci bylo opravdu nebezpečné, zvlášť když jsem pak chtěla jít spát a nedokázala zapomenout na události z knihy. Autorka do příběhu skvěle zapojila duchy a její styl psaní vytvářel výbornou atmosféru.

Po Yrse jsem se pustila do něčeho více letního. Jednalo se o knihu Nowhere But Here, kterou jsem měla v merku už dlouhou dobu, ale její čtení jsem pořád odkládala. Byla to hezká kniha, ale ne úplně dokonalá. Měla být o motorkářích, ale ti v ní nějak zanikli. Hráli spíš druhé housle a Nowhere But Here tak vypadá jako obyčejná kniha o vztazích, rodině a rodinných tajemství, ale líbila se mi. A navíc ta obálka! Uznejte, že je opravdu krásná, od výborného výběru písma, přes letní barvy, až po muže na motorce.

Poslední knihou byla Serafína a černý plášť. Nejspíš jste o ní už minimálně slyšeli, vyšla nedávno u CooBoo a jde o knihu spíše pro mladší čtenáře, která se odehrává na panství Biltmore, ale obsahuje nadpřirozené prvky. Jejím velkým plusem bylo, jak skvěle se četla. Styl psaní nebyl vůbec náročný a během pár hodin i s přestávkami jsem se dostala na konec.

Ke konci bych vám ještě chtěla ukázat jednu novinku, ze které jsem nadšená. Kniha zatím nevyšla, vydání se plánuje na únor příštího roku. Jde o druhý díl ze série Mirador (mou recenzi na první díl si můžete přečíst zde) od autora Dana Wellse. U nás vyšly dvě jeho knihy – Já nejsem sériový vrah a Já, monstrum. Známá je i jeho další série Partials, která se dočkala slovenského překladu. Mně se první díl, Bluescreen, líbil a nemohla jsem se dočkat, kdy se na GR konečně objeví obálka a anotace. A teprve před pár dny jsem si všimla, že už je skutečně tam. Druhý díl nese název Ones and Zeroes a má opět povedenou obálku (i když obálka Bluescreenu se mi líbila o něco víc) a anotace slibuje napínavý a dobrodružný děj.

To je ode mě prozatím vše, mějte se krásně! :)

Jakou knihu právě čtete vy? :)

4 komentáře:

  1. Nowhere But Here vypadá jako něco, co bych si měla přečíst! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jak já vám, co ''umíte'' číst v AJ závidím! :'(
    Chci se do toho také pustit, přeci jen už kvůli těm knihám o které přicházím to za tu snahu stojí, ale nejsem v AJ až tak dobrá a zaboha nemohu do své čtečky narvat slovník, takže se pomalu odhodlávám to zkusit rovnou bez něho :/
    Každopádně Pamatuji si Vás všechny by z mého wishlistu mohla také už konečně zmizet a naopak Red Rising, Nowhere But Here- ty jsou tam teď nově :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se čtení v Aj taky nejdřív bála, nebyla jsem si svou angličtinou vůbec jistá a neznala jsem spoustu slovíček. Ale chce to zkusit. :) A ono to třeba nějak půjde. :) Jinak, já s sebou nosím pořád mobil a v něm slovník, pro jistotu. :)
      Jsem ráda, že jsem tě nalákala na další knížky. :D :)

      Vymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti