25. srpna 2016

Týdenní shrnutí #11


15.–21. 2016

Ahojte! :)
Minulý týden jsem zvládla přečíst 3 knihy, nejdříve jsem dočetla Red Rising, o které (a také o jejím autorovi) jsem básnila už v minulém shrnutí. Zasloužila si plný počet hvězdiček. Trvalo mi sice pár dní ji dočíst, ale to je proto, že její angličtina není vůbec jednoduchá. A páni! Kolik je tam nových názvů! A co teprve ten svět! Nechtěla bych v takovém světě žít... nejspíš. Určitě zní zajímavě, ale zase jak pro koho, záleží na tom, kam byste patřili. To nic ale nemění na tom, že tento svět je jeden z těch výborně propracovaných a za to Piercovi opravdu tleskám.

Potom jsem podlehla a ve slabé chvilce si koupila Nedej se od známe autorky Rainbow Rowell. Hned ten den, co mi přišla, jsem ji začala číst a dočetla ji den na to (o půl třetí v noci :D). Nemohla jsem se od ní prostě odtrhnout, i když byla trochu předvídatelná a ne příliš originální, ale autorka píše skvěle a Baz a Simon byli naprosto cute.

Poslední knihou byl pak Naslouchač od Petry Stehlíkové. České autory píšící fantasy (popřípadě dystopie) moc nečtu, nikdy mi žádná česká fantasy kniha nesedla. Naslouchač je ovšem výjimka. Četla jsem na ni spoustu pozitivních recenzí a tak jsem si říkala, že asi půjde o opravdu skvělý kousek. Nechtěla jsem si ji rovnou kupovat, takže když se objevila u nás v knihovně, okamžitě jsem ji popadla. Kniha má sice pomalejší rozjezd, ale stejně jsem ji ohodnotila plným počtem, protože si to opravdu zaslouží. Není tu žádná zbytečná romantická linka, hlavní hrdinka je na svůj věk vyspělá, muže z pětadvacítky jsem si oblíbila a svět, ve kterém se příběh odehrává, je geniální. Sice jsem se nejdřív ztrácela ve všech nových názvech, ale nakonec jsem příběhu propadla a bavil mě. 

Tento týden jsem se také konečně podívala na Sebevražedný oddíl. Podobné filmy mám ráda, ale tentokrát jsem nešla do kina z toho důvodu, že jsem si nebyla jistá tím, že by se mi zrovna tento film mohl líbit. Nakonec si myslím, že jsem i udělala dobře, že jsem se koukla až doma, protože jsem byla mírně zklamaná.
Harley byla z celého filmu definitivně nejlepší, správně praštěná a u ní jsem se nejvíc nasmála. Příběh mi ale přišel nic moc... Začátek byl ještě dobrý, ale pak už to šlo z kopce. Jen samé předvádění se, rvačky, přestřelky, skoro celý film se navíc odehrával jen v jednom prostředí a Enchantress v podání Cary Delevingne (kterou ve filmech nevidím zrovna dvakrát ráda) sice byla docela děsivá, ale v roli záporáka selhala.
Sebevražedný oddíl měl být brán spíš s humorem, ale třeba takový Deadpool pro mě byl mnohem zábavnější a celkově lepší. Ale nechci tu tyto dva filmy srovnávat, nechci ani SO srovnávat s něčím jiným. Beru to tak, že film byl pro mě spíš průměr, ale nebudu se bránit vidět ho znovu.

9 komentářů:

  1. Četla jsem Naslouchače, do kterého jsem se zamilovala, a pak plánuju určitě Nedej se. Zatím jsem ale neměla to štěstí a ke knize se ještě nedostala, každopádně se na ni šíleně těším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naslouchač je vážně úžasný. :) Věřím, že se na Nedej se těšíš, užij se čtení! :)

      Vymazat
  2. Souhlasim. SO me moc nenadchlo, spise zklamalo. Podle ukazek jsem to cekala mnohem lepsi... A co se tyce Naslouchace, taky jsem ze zacatku hodne tapala, ale moc me to chytlo a tentokrat me ceska autorka mile prekvapila...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super, že máš na SO stejný názor. Podle csfd mi přišlo, že hodně lidem se to líbilo, což jsem nějak nechápala... :D

      Vymazat
  3. Stihla jsi toho přečíst hodně :) Já se moc těším a Red Rising v češtině :) Už aby to bylo :) Tak další hezký týden plný čtení :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nedej se mi má dorazit do příštího týdne, takže se nemůžu dočkat, protože Rainbow naprosto miluju <3
    Red Rising zní hodně dobře, ale docela jsi mě odradila tím ''složitá angličtina'' :D
    Na SO se také chystám podívat, tak jsem zvědavá, jak film dopadne u mě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Rainbow je skvělá <3
      Já tě nechci odrazovat, ale vážně mi to tak přišlo. :D Ale dobré je, že Red Rising vyjde i u nás. :)
      Jsem zvědavá, jak se ti bude SO líbit. :)

      Vymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti