3. srpna 2016

Týdenní shrnutí #8

25.–31. 7. 2016
Vítám vás u dalšího týdenního shrnutí. :)

Opět 4 knížky. Zase to stejné číslo už 3. týden. :D Tak se na ně tedy pojďme podívat. :)

V TBR na červenec jsem měla Trnového prince a tak jsem se konečně přinutila ho přečíst. No... Asi jsem ještě nikdy nečetla příběh někoho tak šíleného, zvráceného a ujetého jako byl Jorg. Ale čekala jsem to. Přesto jsem byla občas v šoku. Protože... Řeknu to tak, kdyby byl Jorg starší, fajn, beru to a nepozastavuju se nad tím, co se mu honilo hlavou nebo co dělal. Ale bylo mu 14 let. 14! To přece není normální. Někdy mi ani nepřišlo, že čtu o čtrnáctiletém klukovi. Je sice pravda, že právě kvůli věku jeho zvrácenost ještě více vynikala, ale i tak to bylo prostě trhlé. K Jorgovi jsem si nedokázala vytvořit žádný vztah, možná až na to, že jsem mu přála, aby uspěl ve svých plánech. Kniha samotná špatná nebyla, bylo to něco jiného, než na co jsem zvyklá a jistým způsobem se mi to líbilo. Nejvíce jsem ale byla zmatená ze zmínek o antických filozofech. Co sakra dělali v tomto smyšleném světě? Nakonec se ukázalo, že autor nějakým způsobem zakomponoval svůj svět do podoby Evropy... Ale nic bližšího po mně vědět nechtějte, sama jsem z toho ještě trochu zmatená. :)

Po dvou měsících čekání mi také dorazila kniha The Kiss of Deception, kterou jsem objednávala ještě spolu se sérií The Wrath and the Dawn. Knihy jsem objednávala v českém e-shopu, kvůli solidní ceně, ale asi už to nikdy neudělám. Počítala jsem s tím, že to bude trvat, ale ne až tak dlouho. A to jsem navíc měla objednanou ještě knihu The Heart of Betrayal, kvůli které by se objednávka pozdržela ještě o další 2 týdny... Přitom původně mi celá měla dojít už 17.7. a ještě 22.7. se nic nedělo. Tak jsem poslala mail a nakonec jsme se dohodli, že mi pošlou jen tyto 3 knihy, jinak bych ještě teď objednávku vyhlížela. 
Zpátky ale k The Kiss of Deception. Do knihy jsem se chtěla pustit už dávno, protože ji všichni vychvalovali a hlavně měla překrásnou obálku. Dala jsem jí nejdřív 4*, ale nakonec jsem ještě jednu ubrala. Zápletka byla předvídatelná, první půlku se vůbec nic nedělo a takzvaný nájemný vrah vůbec nedosahoval své pověsti. Spoustu lidí si stěžovalo, že se Cealena v prvním díle série Skleněný trůn nechovala jako vražedkyně. Tak se seznamte s někým, kdo ji daleko předčil. Měl přijet, zabít, odjet. A co on udělala? Přijel, zůstal a nejspíš se i zamiloval... Kdyby to byl opravdu dobrý nájemný vrah, ani by neměl šanci se zamilovat. Prostě by udělal, co měl, bez otázek, bez zdržování.
Přesto bych si ráda přečetla i druhý díl (a určitě i třetí), jelikož tento skončil cliffhangerem a já jsem opravdu moc zvědavá, jak se to bude vyvíjet dál. A snad se mi i další díly budou víc líbit.

Hned potom jsem se pustila do knihy The Rose and the Dagger. První díl jsem si zamilovala a tento nebyl také vůbec špatný. Nedala jsem knize plné hodnocení, protože mi tu něco chybělo. První půlka byla docela nudná a pořádně se nic nedělo. Později se příběh rozjel a najednou mi přišlo, že se toho děje až moc. Čekala jsem, že celou knihu stráví Shazi hledáním cesty ke zrušení Khalidovy kletby a také hledáním pomoci jejímu otci, který se zapletl s černou magií. Ale odpověď se našla až příliš rychle. Chvilku se Shazi učila magii, ale to také hned skončilo. Dokonce jsme tu měli chvilku i něco jako válku. Prostě mi to přišlo tak trochu jako mišmaš, ale i tak jsem si čtení užila. Khalida jsem měla pořád ráda stejně jako v prvním díle, Tariq mi opět lezl na nervy a našla jsem si novou postavu, u které jsem měla oči neustále v sloup – Irsu, Shaziinu sestru. Jak mě tahle holka dokázala lézt na nervy! Už jsem nějakou dobu nepotkala někoho tak nerozhodného a neschopného.

Čtvrtou knihou je The Power of Six od dvojice, která píše pod pseudonymem Pittacus Lore. Tento týden to byla už druhá kniha, co mě zklamala.
Nápad této série mě naprosto fascinuje. Posledních pár přeživších proti celé planetě nepřátel, kteří se je snaží stůj co stůj pozabíjet. Ale to není všechno, co se mi na sérii tak líbí. Jde o celkovou ideu a o to, co se dělo ještě před prvním dílem, na planetě Lorien. Líbí se mi schopnosti Čísel. Jejich neustálý útěk před Mogy je prostě strhující a napínavý. Proto mě mrzí, že autoři to takto pokazili. Série má mnohem větší potenciál. V příběhu se zabývají naprostými zbytečnostmi a radši řeší nějaké milostné mnohoúhelníky, než aby se zabývali spíš tím sci-fi tématem. Ale ani tak nad sérií nezanevřu, pokusím se číst dál a doufám, že se to bude jenom zlepšovat.

Většinou si nepamatuju, jaké filmy během týdne vidím, pokud na ně nejdu do kina. Uprostřed týdne jsme se vypravili opět na horor, tentokrát na Zhasni a zemřeš.
Tak tento film mě fakt dostal. Miluju horory (i když se pak v noci bojím :D) a viděla jsem jich už spoustu, ale Zhasni a zemřeš patří k těm nejlepším. Po celou dobu jste totiž v napětí a skoro ani nemáte chvilku na oddech. Námět nebyl přitom vůbec složitý, jen pouze světlo a tma, a z toho tvůrci vytvořili něco opravdu úžasného a strašidelného. „Strašidlo“ vás totiž může dohnat kdekoliv, stačí jen pokud je tma. Není kam utéct. A co teprve když vám vypadne elektřina a baterky vám zhasínají? (Po filmu jsem chtěla jít okamžitě nakoupit zásobu baterek, víte co, jen tak pro jistotu.)
Během promítání se dokonce stalo, že minimálně 6 lidí ze sálu odešlo uprostřed filmu, nejspíš už to na ně bylo asi fakt moc. Mě samotné ještě teď naskakuje husí kůže, když si na film vzpomenu. A rozhodně se už nemůžu dočkat, až se na něho podívám znovu. :))

4 komentáře:

  1. Skvělé shrnutí! :)
    Žádnou z knih jsem nečetla, ale na horor Zhasni a zemře jsem čekala neskutečně dlouho a on už je v kinech? :D Musím na něho jít a jestli je tak skvělý jak píšeš... <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :)
      Ano, už je. :D Rozhodně jdi, je vážně skvělý. <3

      Vymazat
  2. Série Roztříštěná země mě celkem aj láká, ale pořád nějak netuším, jestli opravdu stojí za to :D A ještě popřemýšlím, až u nás The Wrath and the Dawn i The Kiss of Deception vyjdou, jestli si je koupit, ale obě dvě vypadají velmi zajímavě :)

    http://mybookishimagination.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Roztříštěná říše je... zvláštní. :D Ale za zkoušku možná stojí. :)
      The Wrath and the Dawn mohu rozhodně doporučit. :)

      Vymazat

Statistika blogu

Používá technologii služby Blogger.
Argyle Creme Template © by beKreaTief | Copyright © Začátek věčnosti